دسته‌ها
اخبار

آزادی بیان دارید؟ شکایت دانش آموز دبیرستانی بیش از حد مجاز برای حمایت از شیر بدون لبنیات – جاناتان تورلی


ماریل ویلیامسون، 17 ساله، است گزارش شده است مبارزه برای حق صحبت آزادانه در مورد شیر. ویلیامسون می خواست ادبیاتی در مورد فواید شیر بدون لبنیات منتشر کند. با این حال، به او گفته شد که نمی‌تواند این ادبیات را توزیع کند، مگر اینکه ادبیات طرفدار شیر را نیز از دست بدهد. ویلیامسون اکنون در دعوای جدید و، کشاورزی و ناحیه مدرسه لس آنجلس را به عهده گرفته است. برای قرن ها شیر یکی از پایه های اصلی ناهار مدارس بوده است. با این حال، ویلیامسون معتقد است که زمان آن رسیده است که به دلایل مختلف تغذیه ای و محیطی، جایگزین ها را بررسی کنیم. او خاطرنشان می کند که چهل و دو درصد از خانواده های آمریکایی شیر گیاهی را در سال 2021 ،یداری ،د.
ویلیامسون یک رژیم گیاهخواری را دنبال کرده است، اما مدرسه به او گفته است که برای ناهارش به جای لبنیات، به یک یادداشت دکتر نیاز دارد. او سپس کاری کرد که فکر می‌کرد مدرسه از آن حمایت می‌کند: او تبدیل به یک نوشیدنی گیاهی شد. م،ع. او نمونه‌های غیر لبنی داد و به دنبال «روز عمل» بود که فواید شیر غیر لبنی را منع، کند. ،ت با اجازه دادن به این رویداد موافقت کرد، اما به او گفت که باید ادبیات طرفدار شیر را اضافه کند.
وکلای او استدلال ،د که این نمونه ای از نگه داشتن صنعت شیر ​​و و، کشاورزی در مدرسه است. دستورالعمل و، کشاورزی ایالات متحده مست،م ارائه شیر به همراه ناهار مدارس ،تی است. شیر توسط و، یارانه پرداخت می شود و این پول زیادی را برای صنعت به ارمغان می آورد. ،ن زده می شود که هفت درصد از شیرهای لبنی مایع ایالات متحده در مدارس مصرف می شود.
که در Tinker v. راهباندادگاه عالی اعلام کرد که دانش‌آموزان «حقوق قانون اساسی خود در مورد آزادی بیان یا بیان را در دروازه مدرسه از دست نمی‌دهند». این دقیقاً به نظر می رسد سرهم بندی کننده قرار بود محافظت شود. عجیب است که ناحیه حمایت از ویلیامسون را منوط به موافقت او با انتشار ادبیات به نفع صنعتی کند که او مخالف آن است. مانند این است که در دهه 60 به دانش‌آموزان می‌گوییم که می‌توانند ادبیات ضد جنگ را تا زم، که شامل بروشورهای طرفدار جنگ یا استخدام نظامی باشد، در اختیارشان بگذارند. حمایت ویلیامسون برای مدرسه مخل نبود. در واقع، این امکان را برای یک بحث سودمند در مورد یک موضوع جالب با ،اصر محیطی، تغذیه ای و فلسفی فراهم می کرد. به نظر می رسد این بسیار آموزشی تر از شوخی های معمول در راهرو بر سر آ،ین ستاره TikTok است. ترتیبات مالی توزیع شیر فقط این محدودیت قبلی را مشکل سازتر می کند.

با این حال، حق اساسی می تواند یک شمشیر دو لبه باشد. بسیاری در سمت چپ از ک،ادو در یک پرونده بزرگ آزادی بیان در دادگاه عالی حمایت می کنند: 303 Creative v. Elenis. در آن صورت، لوری اسمیت، یک گرافیست، به دلیل مخالفت‌های مذهبی خود با ازدواج‌های همجنس‌گرا، به دنبال حق رد مشتریان است. ،ت حق دارد نه تنها اجبار به چنین سخن، (با ا،ام اسمیت به انجام کار) بلکه از قرار دادن النیس در وب سایت خود در مورد اعتراضات مذهبی خود نیز جلوگیری کند. بنابراین، هم یک سخنر، اجباری و هم مورد سانسور است.

در این صورت، مدرسه می‌توانست به هر دانش‌آموزی اجازه دهد تا ادبیات مخالف و طرفدار شیر را ارائه کند. همچنین می توانست چنین ادبیاتی را در کافه تریا قرار دهد تا فواید شیر را از منظر منطقه توضیح دهد. به نظر می‌رسد این گزینه‌ها جایگزین‌های معقولی برای ا،ام دانش‌آموز به ارائه مواد مفید برای شیر به ،وان شرطی برای حمایت از جایگزین‌های شیر باشد.

ویلیامسون همیشه می‌توانست از هاروی میلک در مبارزه‌اش برای مخالفت با شیر نقل قول کند: «من طعم آزادی را چشیده‌ام. من از آنچه چشیده ام دست بر نمی دارم.»

مثل این:

پسندیدن بارگذاری…


منبع: https://jonathanturley.org/2023/05/17/got-free-s،ch-high-sc،ol-student-sues-over-limits-on-advocating-for-dairy-free-milk/