دسته‌ها
اخبار

آیا اداره پلیس می تواند فیلم دوربین فرسوده بدن خود را برای عموم منتشر کند؟ – قانون جزایی کارولینای شمالی قانون جزایی کارولینای شمالی


فرض کنید یک افسر پلیس در یکی از شهرهای کارولینای شمالی در برخوردی که با توقف ترافیک شروع شد، به فردی شلیک کرده و او را می کشد. پوشش رسانه ای گسترده ای از تیراندازی وجود دارد. مادر فرد فوت شده به خبرنگاران می گوید که پسرش در حال رانندگی از محل کار به خانه بود و هرگز به خانه نرسید. او پسرش را به ،وان “پسری سختکوش توصیف می کند که هرگز برای ،ی مشکل ایجاد نمی کند.” رئيس پليس اين ضبط را از دوربين نمايش شده اين افسر ديده است. این فیلم نشان می دهد که مظنون از ماشین خود می پرد و اسلحه را به سمت افسر نشانه می رود. رئیس پلیس می خواهد یک نسخه از ضبط شده را در اختیار خبرنگاران محلی قرار دهد. ممکن است او این کار را انجام دهد؟

نه بدون حکم دادگاه نه

ضبط‌شده از دوربین‌های دارای بدنه، دوربین‌های داشبورد و سایر دستگاه‌هایی که مأموران اجرای قانون در هنگام انجام وظایف اجرای قانون استفاده می‌کنند، سوابق عمومی نیستند. GS 132-1.4A(ب). این بدان م،است که عموم مردم هیچ حق قانونی برای دسترسی یا مشاهده آنها ندارند. اما در مثال ما، خود رئیس آژانس می خواهد تا ضبط آژانس خود را با خبرنگاران و مردم به اشتراک بگذارد. با این وجود، او ممکن است بدون حکم دادگاه این کار را انجام ندهد.

دلیل آن این است که یک سازمان مجری قانون فقط می‌تواند (به م،ای در دسترس قرار دادن برای مشاهده یا گوش دادن) این نوع ضبط را طبق قانون مجاز افشا کند. GS 132-1.4A (c). یک آژانس فقط می‌تواند چنین ضبطی را بر اساس حکم دادگاه منتشر کند (به م،ی ارائه یک کپی)، به استثنای انتشاری که از نظر قانونی برای اه، خاص اجرای قانون مجاز است. GS 132-1.4A (g)، (h).

چه نوع افشاگری یا آزادی بدون حکم دادگاه توسط قانون مجاز است؟

افشای یک شخص در ویدیو یا صدا. یک سازمان مجری قانون ممکن است یک ضبط شده را برای شخصی که تصویر یا صدای او در ضبط وجود دارد یا نماینده شخصی آن شخص فاش کند. GS 132-1.4A (c). شخصی که حق افشای اطلاعات را دارد باید یک درخواست کتبی ارائه کند که ممکن است توسط آژانس بدون حکم دادگاه موافقت کند. شخصی که فیلم ویدیویی یا صدای ضبط شده برای او فاش می شود، نمی تواند ضبط شده را ضبط یا کپی کند. شناسه.

استثناء برای مرگ یا صدمات جدی بدنی. ضبطی که مرگ یا آسیب جدی بدنی را به تصویر می‌کشد، ممکن است حتی برای این دسته محدود از بینندگان بدون حکم دادگاه فاش نشود. هنگامی که یک آژانس درخواستی برای افشای این نوع ضبط دریافت می کند (فرم AOC-CV-275، باید از دادگاه مافوق تقاضای صدور حکم در مورد افشا کند (فرم AOC-CV-276). GS 132-1.4A (b3).

افشا یا آزادی برای اه، خاص اجرای قانون. یک آژانس همچنین ممکن است بدون نیاز به حکم دادگاه، یک ضبط را برای اه، خاص اجرای قانون افشا یا منتشر کند. GS 132-1.4A (h).

اول، یک آژانس ممکن است یک فایل ضبط شده را فاش یا منتشر کند به دادستان منطقه برای بررسی اتهامات جنایی احتمالی، برای مطابقت با ا،امات کشف، یا برای هر هدف اجرای قانون دیگر. شناسه.

ث،اً، یک آژانس ممکن است (الف) برای اه، آموزش اجرای قانون، (ب) در داخل آژانس برای هر هدف اداری، آموزشی، یا اجرای قانون، ضبط را افشا یا منتشر کند. ج) به آژانس دیگری برای اه، اجرای قانون؛ (د) برای شناسایی یا دستگیری مظنون. یا (ه) برای یافتن یک فرد مفقود یا ربوده شده. شناسه.

از آنجا که آزادی در نظر گرفته شده در سناریوی ما مربوط به دادستان منطقه نیست و برای هیچ یک از اه، ذکر شده نیست، نیاز به حکم دادگاه دارد.

آژانس چگونه برای دریافت چنین سفارشی اقدام می کند؟ دو مک،سم برای دریافت حکم قضایی برای انتشار فایل‌های ضبط‌شده سازمان مجری قانون وجود دارد: یکی برای شخصی که مجاز به دریافت افشا است و دیگری برای سایر انواع افراد.

دادخواست آزادی به شخصی که حق افشا دارد. شخصی که حق افشای ضبط را دارد یا خود سازمان مجری قانون می‌تواند از دادگاه مافوق در هر شهرست، که هر بخشی از ضبط ضبط شده است، درخواست کند تا دستوری مبنی بر انتشار ضبط شده در اختیار چنین شخصی صادر کند. GS 132-1.4A(f). فرم دادخواست است AOC-CV-270، و هیچ هزینه ای برای تشکیل پرونده اعمال نمی شود. شناسه.

با این حال، در شرایط ما، رئیس پلیس می‌خواهد ضبط را در اختیار خبرنگاران قرار دهد تا در نهایت برای عموم مردم منتشر شود. نه خبرنگاران و نه عموم مردم حق افشای اطلاعات را ندارند. رهاسازی در این شرایط نیازمند فرآیند متفاوتی است.

رها ، به شخص نه حق افشای شخصی که حق افشای اطلاعات را ندارد یا یک سازمان مجری قانون که به دنبال آزادی عمومی است، می‌تواند در دادگاه عالی دعوای مدنی برای انتشار یک ضبط شده توسط سازمان مجری قانون ارائه کند. دیدن GS 132-1.4A (g); همچنین ببینید موضوع محاکمه ل. ضبط سازمان اجرا884 SE2d 455 (NC App. 2023) (با این نظر که طرفی که به دنبال انتشار فایل های ضبط شده طبق GS 132-1.4A(g) است، باید چنین درخواستی را با طرح دعوای مدنی عادی به جای دادخواست با استفاده از فرم AOC آغاز کند. ).

افراد زیر باید از این اقدام مطلع شوند و فرصتی برای شنیدن آنها فراهم شود:

  • رئیس سازمان اجرای قانون بازداشت؛
  • هر یک از پرسنل نیروی انتظامی که تصویر یا صدای آنها در ضبط باشد و رئیس سازمان مجری قانون استخدام کننده آن شخص. و
  • دادستان منطقه

دادگاه مافوق باید در چنین اقدامی «در اسرع وقت» رسیدگی کند و رسیدگی های بعدی باید توسط دادگاه های بدوی و استیناف در اولویت قرار گیرد. GS 132-1.4A (g).

برگردیم به سناریوی ما، شهر به نمایندگی از اداره پلیس خود باید دعوی کند که در آن شهر هم شاکی و هم متهم باشد. شهر باید هزینه تشکیل پرونده را بپردازد، یک احضاریه مدنی به خود ابلاغ کند و اطلاعیه اقدام (و مراحل بعدی دادگاه) را به رئیس پلیس، هر افسر مجری قانون که تصویر یا صدای او در ضبط وجود دارد و دادستان منطقه ارائه کند. . با توجه به اینکه دادگاه مافوق ممکن است قبل از صدور حکم، ضبط را در دوربین بازبینی کند، به GS 132-1.4A(g) مراجعه کنید، شهر ممکن است تصمیم بگیرد که یک نسخه از ضبط را در ارتباط با تشکیل پرونده به دادگاه ارائه دهد. پس از در نظر گرفتن استانداردهای هشت گانه قانونی (از جمله اینکه آیا دلیل موجهی برای آزادی وجود دارد یا خیر)، دادگاه مافوق ممکن است حکم آزادی بدهد.


منبع: https://nccriminallaw.sog.unc.edu/may-a-police-department-release-its-own-،y-worn-camera-footage-to-the-public/