دسته‌ها
اخبار

آیا تغییر شرایط عنوانی برای اجازه دادن به خانه مراقبت از یک ملک مسکونی در جهت منافع عمومی است؟ – مشاور املاک


16 مه 2023

Shepherd and Wedderburn LLP


برای چاپ این مقاله کافی است در سایت Mondaq.com ثبت نام کنید یا وارد شوید.

پس از همه‌گیری کووید-19، تعداد فزاینده‌ای از درخواست‌های مشتری، را مشاهده کرده‌ایم که می‌خواهند شرایط را در اسناد مالکیت خود تغییر دهند یا از آن استفاده کنند، که ممکن است مانع از استفاده آنها از اموال خود به روشی که می‌خواهند شود، به ،وان مثال، با ساختن یک ساختمان داخلی یا راه اندازی یک تجارت از آن مورد از Inspire Scotland CC Ltd v Wilson و دیگران نمونه‌ای اخیر از وزنی است که دادگاه لندز برای اسکاتلند به هر یک از عواملی می‌دهد که می‌تواند هنگام ارائه درخواست برای تغییر یا رفع چنین شرایطی در نظر بگیرد.

زمینه

Inspire Scotland CC Ltd به دنبال تغییر شرایط ،وان خانه سه خوابه ای بود که ،یداری کرده بود، تا بتواند از آن به ،وان یک مرکز مراقبت برای حدا،ر سه جوان و کودک استفاده کند. شرایط ،وان فقط اجازه استفاده از آن به ،وان “خانه شخصی برای اسکان یک خانواده“.

درخواست Inspire تحت s90(1)(a) قانون شرایط ،وان (اسکاتلند) 2003 (“قانون”) قرار گرفت و صاحبان املاک همسایه که از شرط مالکیت بهره مند بودند، به درخواست اعتراض ،د. بخش 100 قانون ده عاملی را تعیین می‌کند که دیوان می‌تواند در تعیین اینکه آیا تغییر یا انفصال شرط مالکیت معقول است یا خیر، در نظر بگیرد. دادگاه تعدادی از این موارد را در مورد Inspire در نظر گرفت که درجات مختلفی برای هر کدام اعمال می شد.

عوامل مورد اختلاف

همسایه ها استدلال می ،د که افزایش بالقوه رفتار ضد اجتماعی و افزایش ترافیک در نتیجه ورود و ،وج مراقبین از ملک مانع از لذت بردن از دارایی آنها می شود. آنها همچنین استدلال ،د که مزیت شرط ،وان این بود که اطمینان حاصل شود که آنها تحت تأثیر رفتارهای ضد اجتماعی، سرنشینان ناشناس و افزایش ترافیک قرار نمی گیرند. اینسپایر اظهار داشت که ترافیکی بیشتر از یک خانواده پرجمعیت با چندین اتومبیل در این ملک وجود نخواهد داشت و خطر رفتارهای ضد اجتماعی کم است. خانه تحت نظارت بازرسی مراقبت قرار می گیرد، که قدرت قوی برای مداخله و جلوگیری از هر گونه آسیب به همسایگان داشت.

تمرکز بحث اینسپایر در واقع این بود که تغییر شرط ،وان به نفع عمومی است. منافع عمومی به طور مشخص به ،وان عاملی در بخش 100 قانون ذکر نشده است، اما Inspire به بخش 100 (j) استناد کرد که به دادگاه اجازه می دهد هر عامل دیگری را که با اهمیت می داند در نظر بگیرد. یک تعهد قانونی برای مقامات محلی برای ارائه مراقبت های من، به کودکان وجود دارد، که اینسپایر گفت که در صورت عدم اجازه درخواست، مقامات محلی از انجام آن منع می شوند. اگر مسکن، مانند آنچه اینسپایر پیشنهاد کرده بود، در دسترس نبود، بچه ها در شرایط نامن، به زندگی خود ادامه می دادند که به رفاه آنها آسیب می رساند. بسیار مهم بود که مراقبت های ارائه شده به کودکان تا حد امکان به یک خانواده عادی نزدیک باشد. شرایط ،وان، به نظر اینسپایر، از نظر مادی برای منافع عمومی زیان آور بود و از ارائه مراقبت کافی به کودکان نیازمند جلوگیری می کرد.

تصمیم

دادگاه این درخواست را مشروط به ایجاد دو فضای پارک اضافی توسط Inspire در باغ جلویی ملک مجاز دانست. با این حال، واضح بود که دادگاه تشخیص این درخواست را آسان ندید.

آن را پذیرفت که محله در قلب “مس،” باقی می ماند، و هدف از شرط ،وان حفظ رفاه برای خانواده هایی بود که از املاکی استفاده می ،د که از محدودیت استفاده می ،د. دادگاه گفت که این هدف همچنان باقی است. در حالی که خطر رفتار ضداجتماعی در نظر دادگاه اغراق شده بود، خطر را نمی توان به طور کامل کنار گذاشت، که منجر به از دست دادن بالقوه رفاه می شد. این عوامل باید با منافع عمومی در ارائه مراقبت از کودکان و جوانان در محیطی معمولی تا حد امکان در خانه سنجیده می شد که دادگاه پذیرفت که بدون تغییر در شرایط ،وان خنثی می شد. وزن قابل توجهی به این علاقه عمومی در تصمیم گیری داده شد.

عواملی مانند مدت زم، که از ایجاد شرط مالکیت گذشته است، میز، که شرط مالکیت مانع برخورداری از دارایی اینسپایر می شود و اینکه اینسپایر مجوز برنامه ریزی برای استفاده پیشنهادی آنها را داشت، در شرایط این مورد خاص بود. ، که توسط دادگاه اهمیت کمی داده است.

اظهار نظر

حتی اگر منافع عمومی به‌طور مشخص به‌،وان عاملی که دیوان می‌تواند در نظر بگیرد، بیان نشده است، دیوان مایل بود در این مورد آن را به‌،وان عاملی که از نظر بخش 100 (j) بااهمیت می‌داند در نظر بگیرد.

البته هر پرونده بر اساس حقایق و شرایط خاص خود خواهد بود و ممکن است موقعیت‌های متفاوتی وجود داشته باشد که در آن منافع عمومی عاملی نباشد که دادگاه به آن توجه می‌کند. درجات مختلف وزن برای هر یک از عوامل در بند 100 قرار داده شده است و لازم است هر عامل با توجه به شرایط مورد بررسی شود.

محتوای این مقاله به منظور ارائه راهنمای کلی در مورد موضوع است. باید در مورد شرایط خاص خود از یک متخصص مشاوره بگیرید.

مقالات پرطرفدار در مورد: املاک و مستغلات و ساخت و ساز از ،ستان

اصطلاحات حقوقی توضیح داده شده: واگذاری

هربرت اسمیت فری هی،

واگذاری عبارت است از انتقال سود از یک طرف (“انتقال دهنده”) به دیگری (“انتقال گیرنده”). واگذاری به واگذارنده این امکان را می دهد که منفعت قرارداد را به گیرنده انتقال دهد.

مقدمه ای بر موافقت نامه های بخش 106

Myerson Solicitors LLP

پس از ارائه درخواست برنامه ریزی به سازمان برنامه ریزی محلی (LPA)، ممکن است متوجه شوید که LPA نیاز به انعقاد موافقت نامه بخش 106 قبل از اعطای مجوز برنامه ریزی دارد.


منبع: http://www.mondaq.com/Article/1315562