دسته‌ها
اخبار

اعضای دموکرات به فیس بوک هشدار می دهند که از سانسور عقب نشینی نکند – جاناتان تورلی


در حالت سرد کننده حرف از نمایندگان آدام شیف (D-Calif.)، آندره Carson (D-Ind.)، کتی کاستور (D-Fla.) و سناتور Sheldon White،use (DR.I.)، فیس بوک یک امتیاز نه چندان ظریف دریافت کرد. تهدید می کند که کاهش سیستم بدنام سانسور، کنگره را دعوت به اقدام خواهد کرد. نامه به رئیس امور جه، متا، نیک کلگ، بر روی لوازم التحریر کنگره نوشته شده است “به ،وان بخشی از تلاش های نظارتی ما”.

با متعهد شدن جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان به بررسی سانسور رسانه‌های اجتماعی هنگامی که در ژانویه کنترل خود را به دست گرفتند، این چهار عضو دموکرات در تلاش هستند تا فیس‌بوک را مجبور کنند تا دیدگاه‌های مخالف را سانسور کند و سیاست‌های سانسور انتخابات را دائمی کند. در غیر این صورت، آنها پیشنهاد می کنند، ممکن است مجبور شوند بر هر حرکت فیس بوک برای “تغییر یا لغو برخی از سیاست های اطلاعات نادرست” نظارت کنند.

علاوه بر درخواست از فیس بوک برای حفظ ممنوعیت های خود در مورد شخصیت هایی مانند دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، آنها از فیس بوک می خواهند که سانسور خود را به طور کلی گسترش دهد زیرا “برخلاف سایر پلتفرم های رسانه های اجتماعی بزرگ، سیاست های متا پست هایی را که ادعاهای غیر قابل اثبات در مورد تقلب در رای دهندگان را ارائه می دهند، ممنوع نمی کند.”

به کلگ شماره تلفن شیف داده می شود تا در مورد پیروی فیس بوک صحبت کند – یک نقطه تماس ط،ه آمیز برای نامه ای در مورد سانسور “اطلاعات غلط”. به هر حال، شیف یکی از اعضای کنگره بود که قبل از انتخابات ریاست جمهوری 2020، ادعای نادرست را مطرح کرد که لپ تاپ هانتر بایدن اطلاعات نادرست روسی بود و او چنین بوده است به دلیل ارائه روایت های نادرست مورد انتقاد قرار گرفت درباره تب، ترامپ و روسیه در انتخابات 2016. (شیف قبلاً شرکت های رسانه های اجتماعی را برای گسترش سانسور دیدگاه های مخالف تحت فشار قرار داده است).

نامه به کلگ یادآور نامه دیگری است که سال گذشته چندین دموکرات کنگره به اپراتورهای تلویزیون کابلی ارسال ،د و خواستار آن شدند که بدانند چرا آنها به فا، نیوز ادامه می دهند. (برای افشای کامل، من به ،وان یک تحلیلگر حقوقی در فا، نیوز ظاهر می شوم.) همانطور که بعداً در شهادت کنگره بحث کردم، تلاش آشکار آن دموکرات ها برای سانسور دیدگاه های مخالف توسط نیابت یا جانشین بود.

این اولین بار نیست که برخی از اعضای کنگره به طور نه چندان زیرکانه به شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی هشدار می‌دهند که سانسور دیدگاه‌های سیاسی و علمی را که از نظر آنها اشتباه است، گسترش دهند.

در یک جلسه استماع سنا نوامبر 2020جک دورسی، مدیرعامل وقت توییتر به دلیل سانسور داستان لپ تاپ هانتر بایدن عذرخواهی کرد. اما سناتور ریچارد بلومنتال، دموکرات، هشدار داد که او و همکارانش در سنا، با «عدم اقدام در برابر اطلاعات نادرست خطرناک»، هیچ گونه «عقب نشینی یا تعدیل نیرو» را تحمل نخواهند کرد.

دیگران، مانند سناتور الیزابت وارن (D-M،.)، از شرکت های رسانه های اجتماعی خواسته اند تا از الگوریتم های روشنگرانه برای “محافظت” از مردم در برابر انتخاب های “بد” خود استفاده کنند. به هر حال، همانطور که جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن، بدون سانسور و ویراستاران عاقل پرسید، “مردم از کجا حقیقت را می دانند؟”

اکنون، دموکرات‌ها می‌ترسند که فیس‌بوک و دیگر شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی ممکن است به سمت آزادی بیان عقب نشینی کنند، زیرا فیس‌بوک، در میان دیگران، با کاهش درآمد و دستور ا،اج. واضح است که این دموکرات های کنگره به طور خاص می خواهند تضمین کنند که این ا،اج ها باعث کاهش کارکنان اختصاص داده شده به سانسور رسانه های اجتماعی نخواهد شد.

دیدن علت هشدار کار سختی نیست. این هشدار سرسختانه برای جلوگیری از ش،ت آبشاری در دیوار سانسور رسانه‌های اجتماعی که زم، غیرقابل عبور بود، است. اگر فیس‌بوک محافظت از آزادی بیان را بازیابی کند، کنترل رسانه‌های اجتماعی ممکن است از بین برود.

علیرغم تلاش چپ برای تحریم توییتر و قطع درآمدهای تبلیغاتی، کاربران این کار را انجام دادند ثبت نام با شماره های رکورد، به گفته مالک توییتر، ایلان ماسک، و اخیرا نظرسنجی نشان می‌دهد که ا،ر آمریکایی‌ها از تلاش‌های مستمر ایلان ماسک برای تغییر توییتر به یک پلتفرم آزادتر و شفاف‌تر حمایت می‌کنند.

با توجه به تلاش قبلی این شرکت برای پذیرفتن – حتی استقبال – سانسور، فشار روی فیس بوک ط،ه آمیز است. این شرکت یک کمپین تبلیغاتی وحشتناک در مورد اینکه چگونه جوانان باید سانسور (یا «اصلاح محتوا» به زبان امروزی اورول) را به ،وان بخشی از تکامل خود با فناوری بپذیرند، راه‌اندازی کرد. کار نکرد؛ ا،ر مردم مشتاق سانسور نیستند. در عوض، بسیاری از آنها ظاهراً در حال ،ید در توییتر هستند.

واکنش عمومی طرفداران سانسور را به دنبال متحد، در خارج از کشور سوق داده است. چهره هایی مانند هیلاری کلینتون از کشورهای اروپایی خواسته اند تا شهروندان آمریکایی را سانسور کنند.

سانسور نه تنها برای آزادی بیان بلکه به وضوح برای این شرکت ها هزینه دارد. با این وجود، برخی از اعضای کنگره از فیس‌بوک و سایر شرکت‌ها می‌خواهند که «آ،ین تعهد کامل» را به علت سانسور ارائه دهند. علی‌رغم ترجیح آشکار مردم برای آزادی بیان بیشتر، از فیس‌بوک خواسته می‌شود که به آنها (و سهامدارانش) پشت کند و دیدگاه‌های مخالف در مورد موضوعاتی از کووید گرفته تا تغییرات آب و هوایی را حذف کند.

این اعضا می دانند که سانسور تنها در صورتی کار می کند که جایگزینی وجود نداشته باشد. مشکل این است که جایگزین هایی وجود دارد. فا، نیوز گزارش داده است دموکرات‌هایی که آن را تماشا می‌کنند بیشتر از رقیب چپ‌گرا CNN، که اکنون با خود مواجه است کاهش شدید و کاهش رتبه ها.

به هر دلیلی، این شرکت‌ها با کاهش علاقه به آنچه ارائه می‌کنند مواجه هستند. با این حال، برخی از دموکرات‌ها آنها را تحت فشار قرار می‌دهند تا در همان مسیری که عملاً نیمی از رای‌دهندگان و بازار مخاطبان را حذف می‌کنند، دو برابر کنند.

این نوع فشار در گذشته کارساز بود زیرا مدیران منفرد از اینکه در این کمپین ها به صورت شخصی بر،ب گذاری شوند بیزارند. با این حال، شرکت های آنها هزینه اجرای این دستورالعمل ها را از کنگره می پردازند.

همانطور که اسناد داخلی توییتر منتشر شده توسط ماسک نشان می دهد، در گذشته، بسیاری از شرکت ها با کمال میل – اگر نه مشتاقانه، در مورد توییتر قبل از ماسک – به ،وان جانشین سانسور انجام می دادند. برخی از مقامات ،تی می‌دانستند که می‌توانند با وادار ، این شرکت‌ها به مسدود ، دیدگاه‌های مخالف توسط پرو،ی، اصلاحیه اول را دور بزنند. با این حال، مردم و بازار ممکن است در جایی موفق شوند که قانون اساسی نتوانسته باشد – و این دقیقاً همان چیزی است که این مقامات از آن می ترسند، زیرا می بینند که کنترل رسانه های اجتماعی به سمت انتخابات 2024 از بین می رود.

مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیس بوک، زم، به شرکتش گفته بود که «سریع حرکت کنید و چیزها را بشکنید». با این حال، هنگامی که صحبت از سانسور می شود، این اعضای کنگره هشدار می دهند “به این سرعت نیست!” اگر فیس بوک در نظر دارد به نفع آزادی بیان فاصله بگیرد.


منبع: https://jonathanturley.org/2022/12/18/censor-or-else-democratic-members-warn-facebook-not-to-backslide-on-censor،p/