دسته‌ها
اخبار

اعلامیه برای تکمیل چیست؟ – انتقال


30 نوامبر 2022

روسترون کارلایل روخاس


برای چاپ این مقاله کافی است در سایت Mondaq.com ثبت نام کنید یا وارد شوید.

روز تسویه، مهم ترین روز هر معامله ملک برای فروشنده و ،یدار است. روز تسویه زم، است که مالکیت ملک دست به دست می شود، ،یدار کلید ملک جدید خود را دریافت می کند و فروشنده پول خود را دریافت می کند.

هر یک از طرفین موظف است هر کاری را که منطقاً برای حل و فصل لازم است انجام دهد.

بر اساس قرارداد فروش زمین (NSW) همه طرفین باید تا تاریخ تکمیل مندرج در قرارداد تکمیل کنند، در غیر این صورت، طرف آماده تسویه حساب می‌تواند یک اعلامیه برای تکمیل (“NTC”) به طرف پیش‌فرض ارسال کند. حزب قادر به تکمیل نیست). برای صدور NTC، طرف خدمت باید آماده، مایل و قادر به تکمیل در زمان صدور اخطار باشد.

NTC اطلاعیه‌ای است که از طرف متخلف می‌خواهد قرارداد را در یک بازه زم، معقول، معمولاً ظرف چهارده (14) روز از تاریخ ارائه، تکمیل کند، اما این می‌تواند متفاوت باشد و به هر مورد بستگی دارد.

با صدور NTC، تاریخ تکمیل جدید به شرط اساسی قرارداد تبدیل می شود. بنابراین، اگر گیرنده اخطار نتواند در بازه زم، مشخص شده تسویه حساب را تکمیل کند، می تواند عواقب قابل توجهی داشته باشد.

نحوه ارائه اخطار برای تکمیل

یک NTC فقط یک روز پس از تسویه ملک قابل ارائه است و باید به شکل من، ارائه شود تا با قو،ن حاکم مربوطه مطابقت داشته باشد. یک NTC معیوب علیه گیرنده قابل اجرا نخواهد بود.

پیامدهای عدم تکمیل

در برخی موارد ممکن است برای طرف صادرکننده NTC مفیدتر باشد که قرارداد را تکمیل کند (ی،ی اگر ارزش ملک افزایش یافته باشد). آنها ممکن است، بنا به صلاحدید خود، به طرف متخلف زمان بیشتری برای تسویه و تمدید دوره NTC بدهند.

اگر تکمیل در مدت مقرر در NTC انجام نشود، طرف صادرکننده NTC می‌تواند اخطار فسخ صادر کند و عملاً قرارداد را به طور کامل در نتیجه نقض طرف متخلف فسخ کند.

در صورتی که گیرنده NTC فروشنده باشد و فروشنده رعایت نکند، پس از صدور NTC، ،یدار می تواند قرارداد را فسخ کرده و سپرده خود را پس بگیرد. ،یدار همچنین می تواند از فروشنده برای هرگونه ضرر و زیان ناشی از فسخ شکایت کند.

اگر گیرنده NTC ،یدار باشد، فروشنده می تواند:

  • حفظ و/یا بازیابی مانده سپرده تا 10% قیمت ،ید؛

  • دریافت سود جریمه تحت قرارداد برای فروش (معمولاً حدود 10٪ در سال در قیمت ،ید موجودی).

  • شکایت از ،یدار برای جبران خسارت ناشی از نقض قرارداد؛ و

  • اگر فروشنده ملک را به قیمتی کمتر از قرارداد فسخ شده بفروشد، فروشنده می تواند از ،یدار برای مابه التفاوت قیمت فروش شکایت کند.

به چالش کشیدن یک اطلاعیه برای تکمیل

دریافت‌کننده می‌تواند یک NTC را به دلایل زیر، که شرایط اجازه می‌دهد، به چالش بکشد/به چالش بکشد.

  • فرستنده آماده، مایل و قادر به تسویه قرارداد در روز تسویه حساب نبود

  • NTC به روشی صادر شد که به طور خاص در قرارداد تجویز نشده بود

  • مذاکرات بیشتر، NTC را باطل کرد.

نتیجه

هنگام تعیین من، ترین اقدام، دریافت مشاوره حقوقی حرفه ای مهم است. اغلب ممکن است مصالحه کرد و سناریوهای برد برد مانند اشغال اولیه را ترتیب داد.

مقالات پرطرفدار در مورد: املاک و مستغلات و ساخت و ساز از استرالیا


منبع: http://www.mondaq.com/Article/1255708