دسته‌ها
اخبار

این حکم به کارفرمایان پیشنهاد می کند که ممکن است در معرض خطر بیشتری از مسئولیت نایب باشند – حفاظت از داده ها


19 مه 2023

MLT Aikins LLP


برای چاپ این مقاله کافی است در سایت Mondaq.com ثبت نام کنید یا وارد شوید.

با توجه به تصمیم اخیر دادگاه عالی بریتیش کلمبیا، محل های کاری که رفتار بد کارکنان را تایید می کند، ممکن است در معرض خطر بیشتری از مسئولیت های جانشین باشند.

دادگاه اخیراً یک دعوای دسته جمعی پیشنهادی را تأیید کرد به دنبال نگه داشتن یک فروشگاه مواد غذایی در س،چ، بریتیش کلمبیا، مسئول اعمال یک کارمند است. در سال 2016، دستیار مدیر سابق فروشگاه (“دستیار مدیر“) به چندین جرایم جنایی مربوط به ع،برداری مخفیانه از حدا،ر 13 کارمند زن، از جمله هر دو شاکی، در حالی که کارکنان در دستشویی و اتاق کارکنان برهنه بودند، اعتراف کرد. دستیار مدیر آن ع، ها را در وب سایت های ،وگرافی آپلود کرد.

“،اصر ساختاری” در محل کار و مسئولیت نیابتی

برای تأیید یک دادرسی ک،ی، از شاکیان خواسته شد که نشان دهند که ادعاهای آنها یک ادعای حقوقی قابل اجرا در دادگاه علیه فروشگاه مواد غذایی را افشا می کند که دارای مبنایی واقعی است. موضوع بحث برانگیز در این پرونده این بود که آیا خواربارفروشی در قبال تخلف معاون مدیر مسئول است یا خیر.

آزمون کاملاً تثبیت شده برای مسئولیت نیابتی این است که کارفرما در قبال اعمال کارمندی که مجاز کرده است، و همچنین اعمال غیرمجاز که ارتباط نزدیکی با اعمال، وظایف و مسئولیت‌های مجاز کارمند دارد، مسئول است. موضع فروشگاه خواربارفروشی این بود که هیچ یک از این ا،امات برآورده نشد، زیرا رفتار دستیار مدیر مجاز یا قابل پیش بینی نبود، و این فرصت به تنهایی برای ایجاد مسئولیت نایب کافی نیست.

شاکیان اظهار داشتند که فرهنگ محیط کار ایجاد شده توسط مالکان و مدیران مرد رفتارهای ، و نامن، را رد می کند و به طور ضمنی سوء رفتار ، را مجاز می داند که فراتر از وظایف رسمی معاون مدیر است. شاکیان شواهدی ارائه ،د مبنی بر اینکه مالکان و مدیران مرد با اظهار نظر در مورد بدن ،ن، اظهارات ، ، و اظهارنظرهای زننده، و عدم تنبیه رفتار نامن، با ماهیت ،، از جمله اینکه دستیار مدیر خود را در معرض یک کارمند زن قرار داده، یک محیط کاری ، ایجاد کرده اند.

در حالی که ممکن است بین آنچه که دستیار مدیر کاملاً مجاز به انجام آن بود و رفتار نادرست او ارتباط قوی وجود نداشته باشد، قاضی مکنزی متقاعد شد که مسئولیت نیابتی به درستی برای اه، صدور گواهینامه طبقه بندی شده است – ی،ی اینکه نه واضح و آشکار است که هیچ دلیلی علیه فروشگاه مواد غذایی وجود ندارد.

غذای آماده

برک نشان می دهد که دادگاه ممکن است به سمت مفهوم گسترده تری از مسئولیت نیابتی حرکت کند که شامل اعمال کارکنان است که به طور مؤثر توسط رفتار مدیریت و فرهنگ محل کار ایجاد شده توسط کارفرما مجاز است. کارفرمایان باید از محیط محل کار خود آگاه باشند و آنها را ارزیابی کنند تا مطمئن شوند که به طور غیرمستقیم از اعمال نادرست کارکنان خود چشم پوشی نمی کنند.

با این حال، گواهی ک، یک رسیدگی مقدماتی است و سابقه ا،ام آور ایجاد نمی کند. باید منتظر بم،م تا ببینیم شاکیان وارد می شوند یا خیر برک می توانند به طور قطعی پرونده مسئولیت نایب خود را در برابر فروشگاه مواد غذایی بر اساس ماهیت اثبات کنند.

محتوای این مقاله به منظور ارائه راهنمای کلی در مورد موضوع است. در مورد شرایط خاص خود باید از یک متخصص مشاوره بگیرید.

مقالات پرطرفدار در مورد: حریم خصوصی از کانادا

آیا قصد دارید از ChatGPT استفاده کنید؟ ملاحظات قانونی برای کارفرمایان

Filion Wakely T،rup Angeletti LLP

در 30 نوامبر 2022، OpenAI به طور عمومی ChatGPT، یک مدل زبان بزرگ (“LLM”) مبتنی بر چت بات را راه اندازی کرد. ChatGPT با توانایی قابل توجه خود در تکرار گفتار انسان، درک عمومی از هوش مصنوعی را تغییر داد.


منبع: http://www.mondaq.com/Article/1317312