دسته‌ها
اخبار

برج برای توییتر؟ وزیر بریتانیا خواستار زندانی کردن روسای رسانه های اجتماعی که سخنرانی را سانسور نمی کنند – جاناتان تورلی


همانطور که قبلاً گفته شد، پس از اینکه ماسک تصمیم به ،ید توییتر گرفت، هیلاری کلینتون از کشورهای اروپایی خواست تا شرکت های رسانه های اجتماعی را مجبور به سانسور آمریکایی ها کنند. اتحادیه اروپا به سرعت با تهدید ماسک و سایر مدیران واکنش نشان داد. اکنون، وزیر فناوری و علوم میشل دونلان اعلام کرده است که قصد دارد مدیران شبکه های اجتماعی را در صورت عدم سانسور محتوای به اصطلاح “مضر” در وب سایت های خود، زند، کند. البته ،ت تعیین خواهد کرد که چه چیزی برای شهروندان بیش از حد مضر است که نمی توانند ببینند یا بشنوند.

دونلان به دنبال بازداشت سخنر، تحت لایحه ایمنی آنلاین بریت،ا است، یک لایحه سانسور شدید که عملاً رمزگذاری سرتاسر را برای کاربران خصوصی اینترنت ممنوع می کند.

این لایحه از سازمان تنظیم‌کننده پخش بریت،ا آفکام برای سانسور «همه اشکال بی، که باعث گسترش، تحریک، ترویج یا توجیه نفرت می‌شود» بر اساس ویژگی‌های مختلف مترقی، از جمله ترا،تی، استفاده می‌کند. بنابراین، ،ت می‌تواند هر ،ی را که به‌،وان ترویج یا توجیه تنفر علیه تقریباً هر گروهی به نظر می‌رسد، سانسور کند. ،، که سانسور نمی کنند اکنون می توانند توسط دونلان و عواملش جمع آوری شوند.

بر اساس گزارشی که توسط تلگرافشرکت‌ها همچنین در صورتی که جریمه نادیده گرفتن درخواست‌های بریت،ا برای حذف پیشگیرانه یا مبهم ، پست‌های ناقض رژیم سانسور آتی این کشور را داشته باشند، با جریمه‌هایی تا 10 درصد از درآمد جه، خود مواجه خواهند شد.

کاهش آزادی بیان در بریت،ا از دیرباز دغدغه حامیان آزادی بیان بوده است. مردی به دلیل ارسال توییت در حالت مستی با اشاره به سربازان کشته شده محکوم شد. یکی دیگر به خاطر تی شرت ضد پلیس دستگیر شد. یکی دیگر به خاطر اینکه دوست پسر ایرلندی دوست دختر سابقش را “جذابی” خطاب کرده بود دستگیر شد. یک نفر دیگر به دلیل خواندن “جنگ ،گ فو” دستگیر شد. یک نوجوان به دلیل تظاهرات در خارج از مرکز ساینتولوژی با تابلویی که این دین را “فرقه” می خواند، دستگیر شد.

اخیراً درباره دستگیری زنی که در نزدیکی کلینیک سقط جنین با خودش نماز می خواند صحبت کردیم. دادگاه های ،یسی «ایدئولوژی های سمی» را به ،وان بخشی از این سرکوب آزادی بیان جرم انگاری کرده اند.

Donelan تنها آ،ین صدای نسل رو به رشد سانسور است. این مقامات با افتخار قصد خود را برای ،ت ، یا زند، ، ،، که دیدگاه های مخالف دارند، نشان می دهند. با این حال، آنها این کار را به نام بردباری انجام می دهند. به همین دلیل است که آزادی بیان در اروپا در حال سقوط آزاد است و چرا ما باید در این کشور هوشیار باشیم تا در برابر شخصیت هایی مانند کلینتون که می خواهند سانسور اروپایی را به سواحل ما بیاورند، مقاومت کنیم.

مثل این:

پسندیدن بارگذاری…


منبع: https://jonathanturley.org/2023/04/21/the-tower-for-twitter-uk-minister-calls-for-jailing-social-media-bosses-w،-do-not-censor-s،ch/