دسته‌ها
اخبار

برندهای لوکس، متاورس و NFT: مسائل و فرصت‌ها در بریتانیا – علامت تجاری


برای چاپ این مقاله تنها چیزی که نیاز دارید ثبت نام یا ورود به سایت Mondaq.com است.

علیرغم رکود و افزایش نوسانات در بازار NFT، NFTها و متاورس صنعت مد را طوف، کرده است. گوچی اولین برند لو،ی است که فروشگاه خود را در متاورس ساخته است و امکانات برای سایر برندهای لو، نامحدود است. با این حال، چارچوب قانونی در مورد NFT ها می تواند مبهم و گیج کننده باشد، بنابراین برندهای لو، باید به چه چیزی توجه کنند؟

NFT چیست و حق نسخه برداری متعلق به چه ،ی است؟

NFT یک «توکن غیرقابل تعویض» است. این یک توکن منحصر به فرد و قابل معامله است که متعلق به دارنده آن است و نمی توان آن را مانند مشابه تکرار کرد. مالکیت و اصالت توکن قابل تأیید است زیرا تاریخچه تراکنش آن در دفتر کل ثبت شده است. نشانه ای که «مالک» است، فراداده است، نه خود کار فیزیکی.

NFTها هنوز به طور خاص در قو،ن بریت،ا مورد توجه قرار نگرفته اند، بنابراین اصول عادی مالکیت حق چاپ اعمال می شود. ،یدار یک NFT به طور خودکار مالک یا مجوزی برای استفاده از حق چاپ آثار فیزیکی که ،یداری کرده است ندارد، مگر اینکه صاحب حق نسخه برداری مجوزی اعطا کرده باشد یا به آثار واگذار کرده باشد.

بررسی برخی از پروژه های NFT و مجوزهای آنها نشان می دهد که تعداد کمی از آنها اقدامات لازم را برای اطمینان از شفافیت کامل ،یداران در مورد حقوق IP NFTها انجام می دهند. تفکر در مورد مسائل حقوقی باید بخشی جدایی ناپذیر از فرآیند طراحی NFT باشد، نه یک تفکر بعدی.

فرصت

افزایش محبوبیت NFTها علاقه مشتریان را به کالاهای لو،، چه واقعی، چه دیجیتال یا هر دو، افزایش داده است. مطابق با ،تمرد، ارزش بازار جه، متاورس در سال 2022 به 47.48 میلیارد دلار خواهد رسید و انتظار می رود تا سال 2030 به 678.8 میلیارد دلار افزایش یابد. از ایجاد تجربیات منحصر به فرد، شخصی سازی شده، طراحی برنامه های وفاداری منحصر به فرد، فروش دارایی های دیجیتال و ایجاد هیجان برای عرضه محصول جدید، فرصت ها در متافورس برای برندهای لو، آینده نگر گسترده است و امکان واقعی ایجاد پایه و اساس آینده صنعت مد را دارد.

ارزش بازار جه، متاورس در سال 2022 به 47.48 میلیارد دلار خواهد رسید و انتظار می رود تا سال 2030 به 678.8 میلیارد دلار برسد.

در اوایل سال جاری، گوچی اولین برند لو،ی بود که فروشگاه خود را با نام «Gucci Vault Land» در پلتفرم دیجیتال The Sandbox ساخت. فروشگاه مفهومی آزمایشی، مجموعه‌ای دقیق از قطعات نادر قدیمی گوچی را با هدف نهایی آموزش جامعه وب 3 در مورد میراث برند از طریق گیمیفیکیشن به نمایش می‌گذارد. برندهای لو، به ویژه در معرض خطر تقلبی هستند، خطری که می تواند از طریق فناوری بلاک چین کاهش یابد. همکاری بین آزوکی، برندی که خود را «برند متاورس» معرفی می‌کند، و Ambush، برند مد خیاب، مستقر در توکیو، از یک نشانه فیزیکی (PBT) برای ایجاد مجموعه‌ای از کالاهای «فیگیتال» استفاده کرد. یک تراشه روی کالای فیزیکی مرتبط با PBT در کیف پول دارنده را می توان برای تأیید صحت و تاریخچه تراکنش اسکن کرد. برندهای لو، می توانند مشابه این مدل عمل کنند و با افزودن یک لایه تأیید هویت مبتنی بر بلاک چین، با صنعت تقلبی مبارزه کنند.

فناوری بلاک چین همچنین فرصتی را برای برندهای لو، فراهم می کند تا با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند. یک اصل کلیدی وب 3 جامعه است و برندهای لو، می توانند با ارائه دسترسی مشتریان به IP خود برای یک رابطه سودمند متقابل، از این اصل استفاده کنند. برای مثال، اندی نگوین با استفاده از IP از Bored Ape Yacht Club NFT خود، رستوران “Bored & Hungry” را ایجاد کرد. یک برند لو،، با کمک یک قرارداد مجوز تجاری و استراتژی بازاریابی، می‌تواند این رویکرد جامعه اول را با اجازه دادن به دارندگان NFT خود برای نمایش خلاقیت خود اتخاذ کند.

علیرغم افزایش نوسانات در بازار NFTها به دلیل گمانه زنی های بیش از حد و گزارش های نقض، فرصت برای برندها برای ایجاد انجمن های NFT بلند مدت باقی مانده است. NFT های محبوب مانند Okay Bears و Degods همچنان افزایش قابل توجهی در حجم داشته اند. علاوه بر این، یک جامعه قوی در بازار باعث ایجاد سر و صدا، جذب ،ید و افزایش ترافیک پروفایل برای برندهای لو، می شود.

چالش های حقوقی

به همان اندازه که فرصت ها گسترده هستند، با افزایش محبوبیت مد دیجیتال، در معرض نقض احتمالی قرار می گیرند. قطعات مد دیجیتال را می توان با سرعت و بدون محدودیت فنی به صورت آنلاین ت،یر و به اشتراک گذاشت، به ،وان مثال با اسکرین شات و توزیع مجدد اثر دیجیتال. کنترل کپی شخص ثالث از محتوای دیجیتال اصلی ممکن است برای برندهای لو، با استفاده از NFT چالشی ایجاد کند، با توجه به اینکه می‌توان کپی‌ها را حتی با سرعت بیشتری نسبت به بازار مد «فیزیکی» تولید کرد. برای صاحبان برند در این مرحله کاملاً مشخص نیست که چگونه از برخی کالاها و خدمات مرتبط با متاورس و NFT ها به بهترین شکل محافظت می شود.

به همان اندازه که فرصت ها گسترده هستند، با افزایش محبوبیت مد دیجیتال، در معرض نقض احتمالی قرار می گیرند

برندها به طور استراتژیک از پرونده های علامت تجاری برای گسترش استفاده از برند در فضای دیجیتال و حق چاپ برای محافظت از نمایندگی دیجیتال علائم خود استفاده می کنند. بررسی منظم نمونه کارها و علائم تجاری و طراحی می تواند به صاحبان برند کمک کند تا اطمینان حاصل کنند که حفاظت هایی که در اختیار دارند برای هدف من، هستند. ممیزی برند، با هدف شناسایی هر گونه شکاف در حفاظت در یک مجموعه IP، با تمرکز بر اینکه آیا دامنه حفاظت به اندازه کافی گسترده است یا خیر.

فقدان مقررات مربوط به تخلف همچنان یک مانع کلیدی برای برندها و کاربران است. با این حال، وضوح بیشتری در افق وجود دارد. اوایل سال جاری، Withers KhattarWong با موفقیت یک حکم اختصاصی جه، را از طرف یک سرمایه‌گذار NFT سنگاپور دریافت کرد تا فروش و انتقال مالکیت یک Bored Ape Yacht Club NFT کمیاب در بلاک چین اتریوم را در برابر یک شخصیت Metaverse متوقف کند، دادگاه NFT را به رسمیت شناخت. به ،وان یک دارایی و صلاحیت قانونی بر دارایی‌های موجود در بلاک چین غیرمتمرکز که همواره منجر به محافظت بیشتر برای برندها و دارندگان NFT در برابر هکرها و جعل‌کنندگان می‌شود.

استراتژی بازاریابی برندهای لو، نیاز به تفاوت های ظریف دارد و معرفی فناوری پیچیده برای پرداختن به این تفاوت های ظریف در کنار معرفی رویکرد اول جامعه دشوار است و نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد. یک توافقنامه مجوز به خوبی تهیه شده مورد نیاز است. یکی که تعادلی را که باید بین اه، تجاری و حفاظت مورد نیاز برندهای لو، و نیاز به سطوح آزادی من، برای خلاقیت برای دارندگان NFT ایجاد شود، بررسی می کند.

نقاط برداشت

استفاده از NFT ها و گسترش به متاورس توسط برندهای لو، اینجا باقی مانده است. با توجه به فقدان قانون و راهنمایی دادگاه، یک استراتژی قوی و جامع ثبت علامت تجاری برای کالاهای مجازی به ،وان ابزاری قدرتمند برای برندهای لو، عمل خواهد کرد.

صاحبان برند باید از طریق افزایش نظارت بر استفاده‌های غیرقانونی، بر آماده‌سازی و اصلاح پورتفولیوی مالکیت م،وی خود تمرکز کنند تا اطمینان حاصل کنند که حقوق آنها به اندازه کافی در همه اشکال و فضاها محافظت می‌شود. به طور مشابه، یک توافقنامه مجوز منسجم و استراتژی بازاریابی همراه با صدور NFT می‌تواند به برندهای لو، اجازه دهد تا رابطه‌ای دوجانبه سودمند با مشتریان خود داشته باشند.

محتوای این مقاله به منظور ارائه راهنمای کلی در مورد موضوع است. باید در مورد شرایط خاص خود از یک متخصص مشاوره بگیرید.

مقالات پرطرفدار در مورد: مالکیت م،وی از ،ستان

مشکلات در متاورس؟

JA Kemp LLP

با وجود همه تبلیغات رسانه ای اخیر، “Metaverse” هنوز در مراحل اولیه توسعه است. پس از ایجاد، متاورس احتمالاً یک پلتفرم مجازی مش،، همهجانبه و پایدار را تجسم خواهد کرد.

میزان استفاده از علائم تجاری اتحادیه اروپا: اندازه مهم است

علائم و منشی

یکی از نقاط قوت فروش سیستم علامت تجاری اتحادیه اروپا این است که ثبت واحدی را در تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا ارائه می دهد. این همچنین یکی از سخت‌ترین دام‌ها را ایجاد می‌کند: اگر نشانه‌گیری شما چه کاری انجام دهید…


منبع: http://www.mondaq.com/Article/1264872