دسته‌ها
اخبار

بله، حاکمیت شرکتی خوب بسیار مهم است


حاکمیت شرکتی یک نیاز اساسی هر ،ب و کار است. بنابراین، البته، مشاغل شاهدانه اغلب فقط آن را نادیده می گیرند. برخی از آنها ممکن است به یک وکیل پول بدهند تا مجموعه ای ساده از آیین نامه ها و یک تصمیم سازم، (یا توافقنامه عملیاتی برای یک LLC) را جمع آوری کند، و سپس اساساً پرونده های خود را ببندند تا زم، که چیزی “بزرگ” ظاهر شود. این کاملاً است وحشتناک برنامه ریزی کنید و منجر به اشتباهات زیادی می شود – که بسیاری از آنها به راحتی قابل اجتناب هستند.

در سال 2021، من پستی نوشتم که چرا حاکمیت شرکتی مهم است. امروز می‌خواهم دوباره آن پست را مرور کنم و امیدوارم دوباره به این موضوع فکر کنم که چرا اینقدر مهم است.

حاکمیت شرکتی چیست؟

قبل از هر چیز، بیایید توضیح دهیم که حاکمیت شرکتی چیست. همانطور که در سال 2021 نوشتم: “یک برنامه حاکمیت شرکتی قوی برنامه ای است که در آن یک تجارت حشیش (1) رویه هایی را برای اداره تجارت حشیش اتخاذ می کند و سپس – و این ،مت سخت است – (2) در واقع آنها را دنبال می کند.”

برای تجزیه بیشتر این موضوع، اجازه دهید تصور کنیم که یک تجارت حشیش به ،وان یک LLC چند عضوی تشکیل شده است. این کار با ارسال مقالات (یا در برخی ایالت ها گواهینامه) سازمان نزد وزیر امور خارجه انجام می شود. مقالات اغلب به سختی هیچ اطلاعاتی در خود دارند، بنابراین به طور پیش فرض LLC تحت قانون LLC ایالتی اداره می شود. شرکت های LLC معمولا این کار را نمی کنند دارند انجام هر کاری فراتر از تشکیل LLC و گرفتن شماره شناسه مالیاتی، اما در شرایط چند عضوی، این کار واقعا بد است.

حاکمیت شرکتی بهتر به این م،ی است که اعضای LLC یک قط،امه سازم، و توافقنامه عملیاتی تهیه می کنند. مگر اینکه اعضا وکیل باشند و حتی در برخی موارد اگر هستند باید یک موسسه حقوقی برای این کار استخدام کنند. واقعاً لازم نیست برای ،ب و کارهای حشیش با مشاوره شرکتی خوب پیچیده یا گران باشد (مگر اینکه ساختار سازم، عجیب و غریب یا پیچیده ای در بازی وجود داشته باشد)، اما پاره ، قالب های Google هرگز ایده خوبی نیست.

ا،ر مشاغل حشیش این مراحل را طی می کنند و سپس … هیچ کار دیگری انجام نمی دهند. اینجاست که همه چیز گیج کننده می شود. قراردادهای حاکمیت شرکتی (حداقل موارد خوب) اغلب به طور صریح مست،م مواردی مانند برگزاری جلسات یا چشم پوشی من، از آنها، مستندسازی بی شمار اقدامات مختلف شرکت از طریق یک منشی یا مدیران ثبت سوابق خوب و غیره است. اگر شرکت‌ها این کار را انجام ندهند، نه تنها در معاملات آتی تقریبا غیرممکن است (در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح دهیم)، بلکه حتی می‌تواند اقدامات انجام شده توسط اعضای شرکت را زیر سوال ببرد.

برخی از مشکلات حاکمیت شرکتی بد در ابتدا چیست؟

،ب‌وکارهای شاهدانه که حتی اولین گام را برای تهیه اسناد اولیه حاکمیت شرکتی انجام نمی‌دهند، در جاده‌ای ناهموار قرار دارند. آنها مجبور خواهند شد با قو،ن اساسی ایالت خود زندگی کنند، بدون اینکه هیچ شانسی برای اضافه ، مقررات حفاظتی متن، با شرایط خاص خود داشته باشند. آنها همچنین نمی‌توانند از قو،ن خاص ایالتی استفاده کنند که ممکن است به آنها اجازه دهد قو،ن ایالتی را که نمی‌خواهند بر آن‌ها حاکم باشد (این کار در بسیاری از ایالت‌ها انجام می‌شود) را کنار بگذارند.

من در اینجا مثال خوبی می زنم، چیزی که در گذشته تغییراتی از آن را دیده ام. به طور کلی، قو،ن ایالتی، حقوق اولیه، حق تقدم یا حق تقدم را برای اعضای یک شرکت تحمیل نمی کند. حقوق اولین امتناع اعضایی را که می خواهند سود خود را بفروشند م،م می کند قبل از انجام این کار، آن را به شرکت و/یا سایر اعضا ارائه دهند. حقوق کشیدن به اعضای ا،ریت اجازه می دهد تا اعضای اقلیت را مجبور به فروش کنند. حق تقدم شرکت را م،م می کند که قبل از انتشار اوراق بهادار جدید به شخص ثالث، آنها را به اعضای موجود ارائه دهد. همه اینها برای اداره یک شرکت بسیار ارزشمند هستند.

حال تصور کنید که یک LLC هرگز توافقنامه عملیاتی را تصویب نکرده باشد و اعضا هیچ یک از این حقوق را نداشته باشند. تصور کنید که عضوی که 80 درصد واحدها را در اختیار دارد می‌خواهد شرکت را به شخص ثالثی بفروشد و شخص ثالث می‌خواهد کل شرکت (و نه فقط 80 درصد) را ب،د. آن عضو 80 درصدی باید به اطراف برود و تأییدیه همه اعضای LLC را برای فروش شرکت دریافت کند. او نمی‌توانست فقط سایر اعضا را مجبور به فروش کند (همانطور که می‌توانست با یک قرارداد عملیاتی با حقوق دراگ انجام دهد). راه‌های بی‌پای، وجود دارد که از طریق آن چیزهایی مانند این می‌تواند منجر به عواقب عظیمی شود و حتی معاملات بادوام را از بین ببرد.

برخی از مشکلات حاکمیت شرکتی بد در حال انجام چیست؟

بیایید فرض کنیم که یک تجارت حشیش اصول اولیه را انجام داده است و به یک وکیل پول می دهد تا توافقنامه عملیاتی را در محل خود بگیرد. بسیاری از این ،ب و کارها توپ را رها می کنند و شرکت های خود را اداره می کنند. ایده بد! در اینجا مواردی وجود دارد که به راحتی می توانند به ج، بروند، که بسیاری از آنها را قبلاً دیده ام.

مثال 1: صاحبان شرکت سوابق خوبی را حفظ نکرده اند و از ،یب دقیق ج، سرپوش اطلاعی ندارند. آنها باید هفته ها را صرف بازسازی سرمایه گذاری ها و معاملات قبلی کنند تا بفهمند چه ،ی حتی عضو یک شرکت است.

مثال 2: شرکت X مورد شکایت قرار می گیرد. شاکی همچنین از افسران شرکت X شکایت می کند و از دادگاه می خواهد که “پرده شرکت را سوراخ کند” و مسئولیت فردی را علیه آنها تحمیل کند. این در واقع می تواند اتفاق بیفتد. یکی از ،اصر ادعای سوراخ ، حجاب به این موضوع می‌پردازد که آیا شرکت به شیوه‌های حاکمیت شرکتی پایبند بوده است یا خیر. شرکت هایی که ریسک نمی کنند صاحبان و اپراتورهای خود را در معرض خطر قرار دهند مسئولیت شخصی – همان چیزی که نهادها قرار است از آن اجتناب کنند.

مثال 3: اعضای یک شرکت در حال اختلاف هستند. یکی از مسائل مربوط به این است که آیا اقدام شرکت در جلسه شرکتی که هیچ صورتجلسه ای در آن ثبت نشده است مجاز بوده است یا خیر. یکی از اعضا می‌گوید که اعضا تصمیم به X گرفتند، دیگری می‌گوید Y. اکنون یک اختلاف “او گفت، او گفت” وجود دارد، باید هزاران دلار در هر پاپ واریز شود، و طرفین در نهایت به میل هیئت منصفه هستند. همه اینها را می توان با یک مجموعه ساده از دقیقه اجتناب کرد.

مثال 4: یک شرکت دارای 1000 سهم مجاز بود اما 5000 سهم را برای سرمایه گذاران منتشر کرد. صدور به طور بالقوه نامعتبر خواهد بود. افسران شرکت باید برگردند و اساسنامه خود را اصلاح کنند و به سرمایه گذاران توضیح دهند که چرا این اتفاق افتاده است. این شرکت باید موارد گذشته را تأیید کند. همه اینها هزینه دارد. همه اینها باعث می شود افسران بد جلوه کنند. و همه آن قابل اجتناب است.

حاکمیت شرکتی کلیدی است

برای مشاغل حشیش و صاحبان مشاغل حشیش که نمی خواهند صدها هزار دلار را برای رسیدگی به اختلافات قابل اجتناب ،ج کنند، مسئولیت شخصی صاحبان و اپراتورهای خود را به خطر می اندازند و حتی در معرض خطر از دست دادن معامله هستند، حاکمیت شرکتی یک امر ضروری است. بارها و بارها، وکلای شرکتی ما مشاهده کرده‌اند که شیوه‌های حاکمیت شرکتی نامرغوب منجر به نتایج فاجعه‌بار و فوق‌العاده پرهزینه شده است.

بسیاری از این مشکلات را می توان با سرمایه گذاری در قراردادهای حاکمیت شرکتی خوب از قبل اجتناب کرد. و همانطور که گفتم، در بسیاری از موارد به خصوص برای ساختارهای حاکمیتی غیر پیچیده نیازی به گر، نیست. آن مشاغل حشیش می توانند با مطالعه و پیروی از این اسناد حاکمیت شرکتی از مشکلات عملیاتی جلوگیری کنند. ،ب و کارهای شاهدانه ای که این کار را انجام می دهند هرگز تضمین نمی شوند که از همه مشکلات جلوگیری کنند، اما مجموعه ای از “خطاهای غیر اجباری” وجود دارد که می توان با اصول اولیه تجاری ساده از آنها جلوگیری کرد.


منبع: https://harrisbricken.com/cannalawblog/yes-good-corporate-governance-is-critical/