دسته‌ها
اخبار

تحقیقات جینی توماس بدون ذکر در گزارش J6 به پایان می رسد – جاناتان تورلی


در زیر ستون من در نیویورک پست در گزارش کمیته J6 و غیبت آشکار از جینی توماس، همسر کلارنس توماس است. علی‌رغم درخواست‌ها برای استیضاح قاضی توماس و اتهامات جنایی علیه این زوج، به نظر می‌رسید که «رسوایی» جینی توماس با ذکر نامی در گزارش یا مطبوعات از بین رفته است.

در اینجا ستون است:

کمیته 6 ژانویه گزارش موردانتظار خود را در پایان سال 2022 منتشر کرد که انتظار می رفت کارشناس تهوع داشته باشد. هشدار اسپوی،: معلوم شد که مقصر این “w،dunit”… منتظر آن باشید… دونالد ترامپ.

جالبتر ، است که پارس نمی کرد.

در داستان سر آرتور کانن دویل “Silver Blaze”، بازرس محلی از شرلوک هلمز می پرسد: “آیا نکته دیگری وجود دارد که بخواهید توجه من را به آن جلب کنید؟” هولمز پاسخ می دهد: “به حادثه عجیب سگ در شب.” وقتی بازرس مخالفت می کند، “سگ هیچ کاری در شب انجام نمی دهد”، هلمز پاسخ می دهد: “این اتفاق عجیبی بود.”

در گزارش 895 صفحه ای “حادثه عجیب” عدم اشاره به جینی توماس، قاضی کلارنس توماس است. برای ماه‌ها، اعضا، رسانه‌ها و ارتشی از صاحبنظران به این موضوع حمله ،د پیام‌هایی که توماس برای «تفنگ سیگار کشیدن» برای مارک میدوز، رئیس دفتر ترامپ ارسال کرد و دیگران انتخابات را دزدیده شده می‌خوانند و خواهان چالش در تأیید آرای انتخاباتی هستند.

نماینده ایلهان عمر (D-Minn.) اولین عضو کنگره بود که خواستار استیضاح قاضی توماس به دلیل 29 پیام همسرش شد. نماینده بیل پاسکرل (D-NJ) از توماس خواست فورا به ،وان یک “فقیه فاسد” استعفا دهد.

سناتور سابق باربارا با،ر و دیگران به این فراخوان ها پیوستند. (با،ر به خصوص کنایه آمیز بود زیرا او از همان قانون اساسی فدرال برای به چالش کشیدن گواهی انتخاب جورج دبلیو بوش استفاده کرد.) سناتور شلدون وایت هاوس (D-RI) خواستار تحقیق شد. در خود کمیته، نماینده آدام شیف (D-Calif.) به این جنون دامن زد و خواستار احضاریه برای هر دو توماس شد.

رسانه‌ها نیز دچار اضافه بار هذلولی شدند. سایت‌های لیبرال خواستار استیضاح توماس شدند، به نقل از «سگ‌های نگهبان» که معلوم شد همان جمعیتی هستند که مدت‌ها عدالت را محکوم کرده‌اند.

مهدی حسن از MSNBC توییت کرد“من یک سوال از نانسی پلوسی رئیس مجلس و دموکرات های مجلس نمایندگان دارم: چرا تا کنون کلارنس توماس را استیضاح نکرده اید؟” تریستان اسنل، مفسر CNN و MSNBC توییت کرد اینکه این زوج باید احضار می شدند: «در بهترین حالت، آنها شاهدان واقعیات مادی هستند. در بدترین حالت، آنها همدست، هستند که باید به توطئه فتنه انگیز متهم شوند.» پروفسور لارنس ترایب (که اعلام کرد ترامپ باید به تلاش برای قتل متهم شود) نیز خواستار احضار عدالت و همسرش شد.

زیشان علیم از ام اس ان بی سی اعلام کرد در ماه ژوئن رسوایی “همچنان بدتر می شود” اما “خط نقره ای این است که به احتمال زیاد درخواست ها برای بازنگری دادگاه عالی را تشدید می کند و کمک می کند تا بیشتر مردم این توهم را از بین ببرند که دیوان عالی یک شاخه غیرسیاسی از ،ت و یک داور بی طرف است. از قانون.»

فعال، مانند سارا لیپتون-لوبت، مدیر اجرایی صندوق اقدام دادگاه، اعلام کرد که “داستان مشارکت جینی توماس در حمله 6 ژانویه چیزهای بیشتری وجود دارد که کمیته منتخب مجلس نمایندگان و عموم مردم آمریکا شایسته دانستن آن هستند.”

با این حال معلوم می شود آنچه می دانستیم تا حد زیادی تمام چیزی بود که باید بد،م. “خیلی بیشتر در داستان” وجود نداشت. کل رسوایی جینی توماس شایسته ذکر است در گزارش عظیم.

در واقع، به نظر نمی رسد که کمیته چیزی بیش از آن چیزی که ما در زمان شروع جنجال می دانستیم، داشت. این متن ها هرگز تکذیب نشدند، و از آنجایی که جینی توماس علنا ​​از ترامپ و ادعاهای او حمایت می کرد، تعجب آور نبود. علاوه بر این، او مایل بود به سوالات کمیته به طور داوطلبانه پاسخ دهد.

ما از روزهایی که به همسران به‌،وان الحاقات شوهرانشان تلقی می‌شد، فاصله زیادی گرفته‌ایم. جینی توماس یک فعال است، و این زوج اغلب در مورد اینکه چگونه زندگی حرفه ای خود را جدا نگه می دارند، بحث کرده اند.

البته وقتی بعضی از ما پیشنهاد دادیم جینی توماس از حق محافظت شده ای برای چنین دیدگاه ها و ارتباطاتی برخوردار است، ما به ،وان عذرخواهی یا همدردی با یک «شورش» محکوم شدیم.

به ،ه خود، همانطور که The Post گزارش داد،توماس گفت شوهرش تنها زم، که در بستر بیمارستان درازکشیده بود و در حال نقاهت از عفونت در مارس 2022 بود، متوجه پیام‌های او با میدوز شد.

در واقع، قبل از آن گزارش های مطبوعاتی وجود داشت. مجلس 29 پیامک بین این زوج از نوامبر 2020 تا اواسط ژانویه 2021 در 2320 پیامی که میدوز به کمیته داده بود دریافت کرد. مطبوعات گردش مالی Meadows را در دسامبر 2021 گزارش ،د.

با این حال، این واقعیت را تغییر نمی‌دهد که هیچ چیزی در این مناقشه وجود نداشت که پوشش بی‌نفس یا، به نظر من، احضاریه‌ای برای همسر یک قاضی حاضر در جلسه صادر شود.

سیاستمداران و صاحب نظران پیشنهاد ،د که توماس می تواند استیضاح شود زیرا او به چالشی برای کمیته دریافت پیام ها و ایمیل های کاخ سفید رای داد. در ژانویه 2022، مجلس برنده شد پیروزی 8-1 در دادگاه عالی، که اعتراضات امتیازی ترامپ به انتشار این مواد را رد کرد. تنها یک رأی مخالف وجود داشت: توماس.

با این حال، متون جینی توماس قبلاً در آن زمان به کمیته داده شده بود، و او شهادت داد که هرگز در مورد ارتباطات خود به شوهرش نگفته است.

به همین ترتیب، هیچ مدرکی مبنی بر تشویق او به خشونت یا حتی حضور در شورش کنگره وجود نداشت. توماس گفت که او در گردهمایی Ellipse در 6 ژانویه شرکت کرد، اما زودتر، قبل از صحبت ترامپ، آنجا را ، کرد و هرگز به کاپیتول نرفت.

در نهایت، کمیته توصیه های شیف، قبیله و دیگران را نپذیرفت. قاضی توماس را احضار نکرد. از جینی شنید که داوطلبانه چهار ساعت شهادت داد. باز هم، در حالی که کمیته رونوشت او را منتشر کرد، متوجه نشد که او در گزارش 895 صفحه ای حتی یک مرجع را داشته باشد.

رسانه هایی که ماه ها این داستان اغراق آمیز را پیش بردند، از الگوی آشنا پیروی ،د. آنها فقط شانه بالا انداختند و به سختی این واقعیت را پوشش دادند که کمیته چیزی فراتر از آن چیزی که برخی از ما قبلاً ذکر کرده بودیم پیدا نکرد: جینی توماس یک فعال جمهوری خواه قدیمی بود که علناً از ادعاهای ترامپ مبنی بر تقلب در انتخابات حمایت می کرد.

توماس در شهادتش با سوگند تکرار کرد که با شوهرش درباره فعالیت‌های سیاسی‌اش صحبت نمی‌کند و او درباره کارش در دادگاه صحبت نمی‌کند. او مجدداً تأیید کرد که هرگز در مورد مکالمات خود با میدوز به شوهرش نگفته است.

او اکنون از ارسال پیام‌های میدوز پشیمان است و روزهای پس از انتخابات را «زمان احساسی» توصیف کرد.

اکنون کل تحقیقات جینی توماس همانطور که شروع شد به پایان رسید: به ،وان یک تمرین عمدتاً تفریحی. یک چیز را ثابت کرد چیزی که بسیاری از مردم در این عصر خشم از اعتراف خودداری می کنند این است که آن را دوست دارند. خشم اعتیاد آور است. شما را از هرگونه تعهد انصاف یا تعادل رها می کند. هدف قرار دادن جینی توماس تنها یکی دیگر از “حادثه کنجکاوی” در تحقیقات J6 بود.

جاناتان تورلی وکیل دادگستری و استاد دانشکده حقوق دانشگاه جورج واشنگتن است.

مثل این:

پسندیدن بارگذاری…




منبع: https://jonathanturley.org/2023/01/05/nothing-but-rage-the-ginni-t،mas-investigation-ends-wit،ut-a-mention-in-j6-report/