دسته‌ها
اخبار

تعیین سطح تمایل در پرونده های بزهکاری – قانون کیفری کارولینای شمالی قانون جزایی کارولینای شمالی


تعیین سطح صحیح موجود در یک پرونده بزهکاری نیازمند یک فرآیند چهار مرحله ای است.

  1. جرمی را که برای آن تخصیص داده شده است شناسایی کنید (از این پس به ،وان “جرم انحرافی” نامیده می شود).
  2. طبقه بندی جرم را برای جرم انحرافی شناسایی کنید.
  3. سطح سابقه بزهکاری نوجوان را مح،ه کنید.
  4. برای شناسایی سطح یا سطوح مربوط به مورد از نمودار تنظیم استفاده کنید.

1. جرم انحراف را شناسایی کنید.

ممکن است ،ی فکر کند که این کار دشواری نخواهد بود. یک نوجوان برای جرم معینی بزهکار شناخته می شود و سپس برای آن جرم تعیین تکلیف می شود. گاهی اوقات به همین راحتی است. با این حال، بسیاری از اوقات پیچیده تر است.

قضاوت های متعدد در طول یک جلسه دادگاه

گاهاً نوجوانان در طول یک جلسه دادگاه برای چندین جرم مورد قضاوت قرار می گیرند. آنها ممکن است برای قضاوت در مورد چندین جرم مرتبط با یک رویداد، مانند بی نظمی در رفتار، حمله به پرسنل مدرسه، و مقاومت در برابر یک افسر ،تی که همه در یک رویداد در مدرسه رخ داده است، به دادگاه مراجعه کنند. یک نوجوان همچنین ممکن است در یک روز برای رسیدگی به جرایم متعددی که به هم مرتبط نیستند، مانند اتهامات مربوط به ورود و ش،تن که در یک روز اتفاق افتاده و اتهامات مربوط به سرقت با قانون عادی که در روز دیگری رخ داده است، به دادگاه مراجعه کند.

در هر یک از این سناریوها، هنگامی که یک نوجوان در طول یک جلسه دادگاه برای چندین جرم مورد قضاوت قرار می گیرد، GS 7B-2508 (h) مست،م ادغام کلیه جرایم مورد قضاوت برای خلع ید و اعمال یک حکم برای جرایم تلفیقی است. در این شرایط، جرم انتصابی باید جدی ترین جرم باشد.

قضاوت های متعدد در طول جلسات مختلف دادگاه

یک نوجوان همچنین ممکن است برای رسیدگی به قضاوت های متعددی که در جلسات مختلف دادگاه اتفاق افتاده است به دادگاه مراجعه کند. برخلاف شرایط فوق، قانون اطفال رویه ای را ارائه نمی دهد که باید تحت این شرایط دنبال شود. در حالی که بسیاری از دادگاه‌ها ترجیح می‌دهند در این شرایط بر اساس جدی‌ترین جرم وارد عمل شوند، بسته به اینکه کدام جرم به‌،وان جرم مورد استفاده قرار می‌گیرد، ممکن است جایگزین‌های متفاوتی در دسترس باشد. به ،وان مثال، هنگامی که یک نوجوان برای اولین بار برای یک جنایت ک، E و متعاقباً برای یک جنایت ک، 1 به ،وان بزهکار شناخته می شود، مح،ه سابقه بزهکاری (که در زیر به طور کامل توضیح داده شده است) بسته به اینکه کدام جرم جرم انحصاری است متفاوت خواهد بود. اگر جنایت ک، E جرم انحرافی باشد، نوجوان امتیاز سابقه بزهکاری صفر خواهد داشت. اگر از جنایت ک، 1 به ،وان جرم انحرافی استفاده شود، نوجوان دارای چهار امتیاز سابقه بزهکاری به دلیل قضاوت قبلی در مورد جنایات ک، E خواهد بود.

بنابراین، زم، که قضاوت‌های متعددی که در جلسات مختلف دادگاه اتفاق افتاده است، با هم برای رسیدگی مورد رسیدگی قرار می‌گیرند، مح،ه سطح قضاوت بر اساس هر جرم مورد قضاوت سودمند است. این طیف کاملی از گزینه‌های اختیاری را در پرونده ارائه می‌کند. ا،ام قانونی برای انتخاب وضعیتی که برای 1) حمایت از عموم و 2) برآورده ، نیازها و بهترین منافع نوجوان طراحی شده است، چارچوبی را برای انتخاب در میان طیف وسیعی از گزینه های سطح آمادگی فراهم می کند. GS 7B-2501(c). در حالی که انتخاب اینکه کدام حکم خاص به ،وان جرم انتصابی استفاده شود در این شرایط اختیاری است، دادگاه باید یک جرم انتصابی را برای انطباق با قو،ن تعیین تکلیف شناسایی کند.

،یبی از این مسائل نیز امکان پذیر است. یک نوجوان ممکن است هم با صدور احکام متعدد در یک جلسه دادگاه و هم با صدور حکم واحد از جلسات مختلف دادگاه مواجه شود. در این شرایط، یک فرآیند سه مرحله ای باید دنبال شود.

  1. جرایمی را که در همان جلسه دادگاه رخ داده است جمع آوری کنید و جدی ترین جرم را شناسایی کنید.
  2. هنگام استفاده از جرایم مشخص شده در مرحله یک و هر قضاوت فردی دیگری که در جلسه جداگانه دادگاه رخ داده است، نتیجه را در نظر بگیرید.
  3. از جرایم در نظر گرفته شده در مرحله 2، جرمی را که برای آن حکم وارد می شود، انتخاب کنید.

2. طبقه بندی جرم را برای جرم انحرافی شناسایی کنید

پس از شناسایی جرم انحرافی، طبقه بندی جرم برای آن جرم باید تعیین شود. GS 7B-2508(a) این ساختار طبقه بندی را ارائه می دهد:


جرم منش طبقه بندی جرم
جنایات ک، A – E خشن
طبقه F – جنایت اول و جنحه ک، A1 جدی
جنحه طبقه 1 تا 3 یا حکم اهانت غیرمستقیم جزئی

3. سطح سابقه بزهکاری نوجوانان را تعیین کنید

سطح سابقه بزهکاری با توجه به تعداد امتیازات سابقه بزهکاری که نوجوان دارد تعیین می شود. امتیازات بر اساس قضاوت یا محکومیت های قبلی و وضعیت مشروط نوجوان در زمان وقوع جرم انتصابی مح،ه می شود. GS 7B-2507(b) جزئیات نقاطی که به هر کدام متصل می شوند قبل قضاوت یا محکومیت

ابتدا ضروری است که تعیین کنید که چه چیزی به ،وان حکم قبلی یا محکومیت به منظور مح،ه امتیاز محسوب می شود.

  1. قضاوت قبلی برای امتیاز در آن صورت حساب می شود قضاوت قبل از قضاوت در مورد جرم انتصاب رخ داده است. GS 7B-2507(a). تاریخ های تخلف در این تعیین مرتبط نیست.
  2. اگر نوجو، در طول یک جلسه دادگاه به بیش از یک جرم محکوم شده باشد یا در یک هفته تقویمی در دادگاه مافوق بیش از یک جرم محکوم شده باشد، فقط از حکم یا محکومیت برای جرمی استفاده می شود که بیشترین امتیاز را داشته باشد. GS 7B-2507(d).
  3. هیچ امتیازی برای محکومیت های جنحه ای فصل 20 وسایل نقلیه موتوری به جز محکومیت های ناشی از نقص در رانندگی و جنحه مرگ با وسیله نقلیه تعلق نمی گیرد. GS 7B-2507(2b)، (3a).
  4. هیچ امتیازی برای قضاوت مستقیم یا غیرمستقیم توهین تعلق نمی گیرد. GS 7B-2507(b).

برای هر گونه قضاوت یا محکومیت قبلی که در مح،ه امتیاز به حساب می آید، امتیازها به شرح زیر اختصاص می یابد:


جنحه طبقه 1، 2 یا 3 1 امتیاز
ک، F – جنایات ک، I، جنحه ک، A1 2 امتیاز
محکومیت به نقص رانندگی یا مرگ جنحه‌ای توسط وسیله نقلیه 2 امتیاز
ک، A – جنایات ک، E 4 امتیاز

علاوه بر این، اگر نوجوان در زمان وقوع جرم انتصابی در مرحله آزمایشی بوده است، دو امتیاز اضافی به مح،ه امتیاز اضافه می‌شود. GS 7B-2507(b). دانستن تاریخ جرم ارتکاب جرم و تاریخ هایی که نوجوان در مرحله آزمایشی بوده است برای تعیین این امر ضروری است.

پس از مح،ه کل امتیازات، کل امتیاز را با استفاده از این ساختار، به سطح سابقه بزهکاری تبدیل کنید GS 7B-2507(c):


0-1 امتیاز کم
2-3 امتیاز متوسط
4 امتیاز یا بیشتر بالا

4. از نمودار Disposition برای شناسایی سطح یا سطوح مربوط به مورد استفاده کنید.

هنگامی که طبقه بندی جرم در مرحله دو و سطح سابقه بزهکاری در مرحله 3 مشخص شد، سطح یا سطوح احتمالی احتمالی با استفاده از نمودار تعیین شده در GS 7B-2508(f) و تصویر زیر سطح طبقه بندی تخلفات در سمت چپ نمودار و سطح سابقه بزهکاری در بالای ج، قرار دارد. کادری که با سطح طبقه‌بندی جرم و سابقه بزهکاری در پرونده مطابقت دارد، سطح یا سطوحی را تعیین می‌کند. هنگامی که کادر دو سطح ممکن را نشان می دهد، دادگاه می تواند بین سطوح انتخاب کند.

استثنائات در نمودار

سه حالت وجود دارد که در آن سطحی بالاتر از سطح دیکته شده توسط نمودار قابل سفارش است. آن ها هستند:

  1. هنگامی که نمودار حکم سطح دو را تعیین می کند و نوجوان قبلاً حکم سطح سه را دریافت کرده است، دادگاه می تواند حکم سطح سه را صادر کند. GS 7B-2508(d).
  2. در صورتی که نوجو، که برای یک جرم جزئی محکوم شده باشد، ممکن است درجه 3 را دریافت کند، اگر آن نوجوان برای چهار یا چند جرم قبلی، مجرم شناخته شده باشد. GS 7B-2508 (g). تعریف قضاوت قبلی در این زمینه با تعریف امتیاز شمارش که در بالا توضیح داده شد متفاوت است. برای این منظور، جرایم در صورت وجود، حساب می شوند بعد از قضاوت در مورد جرم قبلی انجام شده است. بنابراین، تاریخ های جرم و تاریخ قضاوت برای تعیین اینکه آیا چهار یا بیشتر قضاوت قبلی مهم هستند یا خیر، ضروری هستند. اساسنامه این ترتیب وقایع را ایجاب می کند:

اگر این الگو وجود داشته باشد، درجه سه برای تخلف 5 مجاز است.

  1. اگر دادگاه فراتر از شک معقول تشخیص دهد که جرم انتصابی به ،وان بخشی از فعالیت باندهای جنایی انجام شده است، همانطور که در GS 7B-2508.1، دادگاه باید حکمی را اعمال کند که یک سطح بالاتر از سطح تعیین شده توسط نمودار باشد. GS 7B-2508 (g1). این موضوعی است که باید مورد رسیدگی قرار گیرد و دارای پیامدهای قانون اساسی است که خارج از محدوده این وبلاگ است.

قانون اطفال همچنین زم، که دادگاه یافته‌های کتبی را در پرونده ارائه می‌کند که نیازهای فوق‌العاده نوجوان را ثابت می‌کند، امکان ،وج از سطح سه به سطح دو را فراهم می‌کند. GS 7B-2508(e).

اختیارات بدون توجه به سطح موجود است

GS 7B-2501(d) به دادگاه این اختیار را می دهد که در جلسه رسیدگی به پرونده رد شود. این را می توان صرف نظر از آنچه توسط نمودار دیکته شده انجام داد. همین اساسنامه همچنین به دادگاه اجازه می دهد تا حدا،ر شش ماه به پرونده ادامه دهد تا خانواده بتواند نیازهای نوجوان را برآورده کند. این گزینه نیز بدون توجه به سطح دیکته شده توسط نمودار تنظیم موجود است. شما می تو،د اطلاعات بیشتری در مورد این گزینه در وبلاگ قبلی من پیدا کنید، آیا مهلتی برای صدور حکم در پرونده تخلف وجود دارد؟

این قو،ن اختیاری می تواند پیچیده باشد، به ویژه زم، که یک نوجوان قضاوت های متعددی داشته باشد. مثل همیشه، با هر گونه سوال یا نظر در تماس باشید. می تو،د با من در [email protected] تماس بگیرید.


منبع: https://nccriminallaw.sog.unc.edu/determining-disposition-level-in-delinquency-cases/