دسته‌ها
اخبار

حساب های IOLTA: چیست و چرا به آن نیاز دارید


به ،وان یک متخصص حقوقی قابل اعتماد، درک حساب‌های سود در حساب‌های امانت وکیل (IOLTA) و نحوه عملکرد آنها مهم است.

شرکت های حقوقی باید قو،ن بسیار خاصی را در مورد نحوه رسیدگی به وجوه مشتری دنبال کنند و حفظ حساب IOLTA تضمین می کند که شما با تعهدات اخلاقی و قانونی مطابقت دارید.

درک اینکه IOLTA چیست و چگونه کار می کند، تضمین می کند که شما مطابقت را حفظ می کنید. در ادامه بخو،د تا در مورد عملکرد داخلی، اینکه چرا جامعه و صنعت حقوقی در کل از حساب‌های IOLTA سود می‌برند، و بسیاری دیگر از نکات مهم حسابداری اعتماد کنید.

حساب IOLTA چیست؟

IOLTA مخفف عبارت Interest on Lawyers’ Trust Accounts است. این نوع حساب اعتماد توسط وکلا برای نگهداری مسئولانه وجوه مشتری استفاده می شود.

حساب IOLTA برای چه مواردی استفاده می شود؟

وکلا ممکن است نیاز به نگه داشتن وجوه برای نگهدارنده ها، درآمدهای تسویه حساب، خسارات صادره توسط دادگاه، از جمله دلایل دیگر داشته باشند. استفاده از یک حساب IOLTA تضمین می کند که هرگونه سود به دست آمده به کانون های وکلای ایالتی واریز می شود، که برای حمایت از برنامه های کمک های حقوقی و سایر طرح های خدمات عمومی اهدا می شود.

علاوه بر این، سود حاصل از درآمد در این حساب‌ها کمک مالی به بهبود در نمایندگی قانونی و طرح‌های عدالت اجتماعی است که جوامع را در سراسر کشور تقویت می‌کند.

تاریخچه حساب های IOLTA

امروز، انجمن ملی IOLTA (NAIP) به اشتراک می گذارد که “برنامه های IOLTA در سراسر ایالات متحده، از جمله تمام پنجاه ایالت، ناحیه کلمبیا، پورتوریکو، و جزایر ویرجین وجود دارد.”

با این حال، همیشه اینطور نبود.

در واقع، کانون های وکلای دادگستری باید به شدت برای ایجاد اولین برنامه IOLTA در ایالات متحده درخواست می ،د. برای آشنایی با ریشه ها و رشد IOLTA در کشور به نکات زیر مراجعه کنید بررسی اجمالی ABA از IOLTA:

  • با شروع در سال 1978، انجمن وکلای آمریکا (ABA) اطلاعاتی را در مورد توسعه برنامه های IOLTA آمریکایی و خارجی در اختیار کانون های وکلای علاقه مند، ارائه دهندگان خدمات حقوقی و ایالت ها قرار داد.
  • قو،ن بانکداری فدرال، که توسط کنگره ایالات متحده در دهه 1980 تصویب شد، به برخی از حساب های جاری اجازه پرداخت سود را داد.
  • در سال 1981، ABA هیئت مشورتی و کارگروهی را در مورد سود حساب‌های ام، وکیل تشکیل داد که در سال 1982 به شورای حکام ABA گزارش داد.
  • در سال 1982، کمیته دائمی اخلاق و مسئولیت حرفه ای ABA نظری را صادر کرد که پیامدهای اخلاقی مشارکت یک وکیل در برنامه IOLTA را بررسی کرد. این نظر نتیجه گرفت که از نظر اخلاقی برای یک وکیل مجاز است در برنامه IOLTA که توسط یک ایالت مجاز است شرکت کند. رجوع کنید به نظر رسمی ABA 348 (23 ژوئیه 1982).
  • برای حمایت از شروع و اجرای برنامه های IOLTA، ABA در سال 1986 کمیسیون IOLTA را ایجاد کرد.
  • از سال 1981، IOLTA بیش از 4 میلیارد دلار درآمد در سراسر ایالات متحده ایجاد کرده است. در سال 2020، کمک های مالی IOLTA در سراسر کشور بالغ بر 175 میلیون دلار بود. IOLTA منبع قابل توجهی از بودجه برای برنامه هایی است که خدمات حقوقی مدنی را به نیازمندان ارائه می دهد، با بیش از 90 درصد کمک های مالی که توسط برنامه های IOLTA (~ 168 میلیون دلار در سال 2020) اعطا می شود، از دفاتر کمک های حقوقی و برنامه های رایگان حمایت می کند.

آیا ایالت من برنامه IOLTA دارد؟

سکه روی سطحی که گیاهی در حال جوانه زدن است

در حالی که IOLTA در همه ایالت ها اجباری نیست، همانطور که در بالا ذکر شد، همه 50 ایالت دارای برنامه IOLTA هستند. نگاهی به فهرست ABA از برنامه های IOLTA برای پیدا ، اطلاعات ایالت خود

درک این نکته مهم است که ایالت های مختلف نیازمندی های متفاوتی خواهند داشت. توصیه می کنیم برای درک انطباق با شرایط جغرافیایی خاص، با کانون وکلا و برنامه ایالتی خود تماس بگیرید.

شروع کار با حسابداری IOLTA

کار با یک حسابدار و نرم‌افزار مدیریت حقوقی من، به شما کمک می‌کند تا از ثبت دقیق سوابق اطمینان حاصل کنید از موقعیت کابوس سوء استفاده اجتناب کنید.

مانند ژنرال حسابداری اعتماد، IOLTA ارائه می دهد تله های سوء رفتار که اغلب حتی سازمان یافته ترین و کوشاترین وکلا را تحت تأثیر قرار می دهد. از این گذشته، به ،وان وکیل، شما درگیر سوء استفاده از وجوه یک IOLTA هستید، حتی اگر این اشتباه توسط یک حسابدار یا حقوقی انجام شده باشد. علاوه بر این، بسیاری از ادعاهای اشتباه ناشی از خطاهای انس، جزئی مانند مهلت های از دست رفته، اشتباهات کوچک حسابداری و عدم اطلاع رس، است.

خبر خوب این است که با استفاده از یک ابزار پیچیده می توان این مشکل را کاهش داد نرم افزار مدیریت امور حقوقی. کلیو نرم افزار مدیریت حسابداری اعتماد قانونی IOLTA را برای وکلا آسان می کند. با دانستن اینکه از این قانون پیروی می کنید، خیالتان راحت است و مشتریانتان بهترین نسخه از شما را که روی پرونده خود کار می کنید، دریافت می کنند. همه برنده می شوند.

از قبل کاربر Clio هستید؟ این نحوه استفاده از ویژگی های حسابداری اعتماد برای IOLTA است.

حسابداری IOLTA و Clio

در حالی که IOLTA به طور گسترده در سراسر ایالات متحده و سایر کشورها به رسمیت شناخته شده و اعمال می شود، تفاوت هایی در سطح ایالتی وجود دارد. اطمینان حاصل کنید که قو،ن مربوط به شرکت حقوقی خود را با کانون وکلای ایالتی خود برای قو،نی که در مورد شرکت حقوقی شما اعمال می شود تأیید کنید.

با توجه به آنچه گفته شد، ا،ر حوزه های قضایی از شرکت های حقوقی می خواهند که هنگام مدیریت وجوه مشتری به سه حوزه اصلی بپردازند:

  • شناسایی حساب: موسسات حقوقی باید وجوهی را به حسابی که مشخصاً به ،وان حساب اعتماد / مشتری بر،ب گذاری شده است واریز کنند.
  • تفکیک حساب ها: شرکت های حقوقی باید وجوه موکل را جدا از وجوه خود وکیل نگه دارند.
  • سوابق حسابداری: موسسات حقوقی باید سوابق من،ی از وجوه متعلق به مشتریان خود ایجاد و نگهداری کنند.

«Clio Payments هرگونه تردیدی را که در مورد پذیرش پرداخت‌های آنلاین داشتم، به‌ویژه حساب‌های IOLTA را حذف کرد.» – کیسی جی لی، قانون CJL

اگرچه ممکن است روی کاغذ ساده به نظر برسد، اما واقعیت این است که حفظ یک حساب کاربری سازگار و اخلاقی IOLTA می‌تواند فوق‌العاده پیچیده و زمان‌بر باشد، به خصوص بدون پشته فناوری من،. قو،ن سختگیرانه خاص ایالتی و پیچیدگی‌های حسابداری می‌تواند برای با تجربه‌ترین وکلای دادگستری مشکلی ایجاد کند. به هر حال، حتی شرکت‌های حقوقی بزرگ با تیم‌های حسابداری اختصاصی، فرآیندهای خاصی برای حفظ انطباق با IOLTA دارند.

موسسات حقوقی کوچکتر و وکلای انفرادی فشار بیشتری برای کوشا بودن دارند – فقط کوچکترین اشتباه می تواند عواقب محدود کننده شغلی داشته باشد.

خوشبختانه با نرم افزار مدیریت حسابداری اعتماد قانونیوکلا می‌توانند از کابوس‌های نادرست اجتناب کنند و با دانستن اینکه از این قانون پیروی می‌کنند، راحت بخوابند و می‌توانند با اطمینان به کمک مشتریان خود ادامه دهند.

نرم افزار مدیریت امور حقوقی مانند Clio به شما کمک می کند ا،امات فوق را با ویژگی های حسابداری اعتماد و گردش کار برآورده کنید.

یادداشت های نهایی در مورد حساب های IOLTA

سیستم IOLTA می تواند مزایای فوق العاده ای برای جامعه در کل داشته باشد. به همه چیزهای خوبی که می تو،د از طریق انجام کار خود و کمک به مشتریان کمک کنید، فکر کنید.

با این اوصاف، رعایت اصول IOLTA به تنهایی می تواند استرس زا و مخاطره آمیز باشد. حتما با یک مورد اعتماد کار کنید حسابدار با سابقه کار با وکلاو به خود و شرکتتان لطفی کنید: سرمایه گذاری کنید نرم افزار مدیریت حسابداری اعتماد قانونی.

ما این پست وبلاگ را در آوریل 2023 منتشر کردیم. ا،ین به روز رس،: .

طبقه بندی شده در: حسابداری


منبع: https://www.clio.com/blog/iolta-account/