دسته‌ها
اخبار

خلاصه اخبار – قانون جزایی کارولینای شمالی قانون جزایی کارولینای شمالی


که در اخبار دیوان عالی آمریکا، دادگاه اخیراً اعدام ریچارد گ،یپ را متوقف کرد. آقای گلوسیپ 26 سال در اوکلاهاما محکوم به اعدام بوده است. این نهمین تاریخ اجرای برنامه ریزی شده او بود. دادستان کل ایالت با آقای گلوسیپ موافقت کرد که اقامت در این کشور من، است و این حکم را به ،وان “بی عدالتی شدید” در میان سوالاتی در مورد صحت محکومیت طبقه بندی کرد. پس از آن که هیئت آزادی مشروط ایالتی از توصیه عفو خودداری کرد و دیگر راه‌حل‌های جبران خسارت ،تی تمام شد، این توقف از دادگاه اخذ شد. برای اطلاع از اخبار حقوق جزا به ادامه مطلب مراجعه کنید.

دیاز توماس در دیوان عالی کشور؟ خوانندگان ممکن است این تصمیم را به یاد بیاورند ایالت علیه دیاز توماس, 382 NC 640 (2022). همانطور که شی در اینجا بحث کرد، پرونده بر این باور است که دادستان ها موظف به اعاده پرونده ای نیستند که با مرخصی منتفی شده است و دادگاه بدوی صلاحیتی برای صدور حکم به اعاده پرونده به دلیل اعتراض ،ت ندارد. دادخواستی برای certiorari در دیوان عالی ایالات متحده ثبت شده است، با این استدلال که تا حد زیادی این پرونده، اصول بند محاکمه سریع را نقض می کند. کلوپفر v. کارولینای شمالی، 386 US 213 (1967). دادگاه اخیراً به کارولینای شمالی دستور داد تا پاسخ دهد. مؤسسه کاتو نیز اخیراً در حمایت از این درخواست کننده، یک گزارش کوتاه ارسال کرده است. پاسخ ،ت در حال حاضر در تاریخ 15 مه است. اینجا.

هزینه ها و جریمه ها و، دادگستری ایالات متحده اخیراً “همکار عزیز” را منتشر کرد. حرف به دادگاه های ایالتی و ادارات دادگستری اطفال و نوجوانان در مورد اعمال هزینه و جریمه در پرونده های جنایی و مرتبط. این نامه به بازیگران سیستم قضایی تعهدات قانونی و قانونی آنها را یادآوری می کند تا اطمینان حاصل شود که تعهدات پولی به شیوه ای منصفانه و عادلانه تحمیل و جمع آوری می شوند. در میان توصیه‌های دیگر، این نامه از دادگاه‌ها می‌خواهد تا قبل از تحمیل چنین تعهداتی، بازنگری م،اداری در مورد توانایی پرداخت افراد انجام دهند.

سانتوس متهم شد در صحبت از و، دادگستری، آن را صادر کرد کیفرخواست 13 عددی علیه جورج سانتوس، نماینده آمریکا این اتهامات شامل کلاهبرداری با سیم، پولشویی، سرقت دارایی های عمومی و دروغگویی به مجلس نمایندگان است. مطابق با اخبار APسانتوس تاکنون در برابر درخواست ها برای استعفا از سمت خود مقاومت کرده و اعلام کرده است که قصد دارد به مبارزات انتخاباتی خود ادامه دهد.

قانون جدید جورجیا در مورد عزل دادستان. ،بیدن با اخبار AP، جورجیا اخیرا قانونی را تصویب کرد که کمیسیونی را با اختیار برای برکناری یا تنبیه دادستان هایی که به نظر می رسد از وظایف خود کوتاهی می کنند ، ایجاد کرده است. از جمله، قانون به دادستان ها دستور می دهد که هر پرونده ای را که علت احتمالی آن وجود دارد بررسی کنند و دادستان ها را از تعقیب قاطعانه از تعقیب جرایم خاص مانند ماری جوانا یا جرایم مرتبط با سقط جنین منع می کند. به گفته برایان کمپ، فرماندار جورجیا، هدف این قانون حاکمیت در “دادستان های چپ افراطی” است. منتقدان این قانون مدعی هستند که این قانون در کنار سایر ایرادات، تداخل نادرست با اختیارات دادست، دارد. تلاش ها برای تصویب قو،ن مشابه در سایر ایالت ها در حال انجام است.

مشکل در تگزاس اخیراً در تگزاس دوران سختی بوده است. شنبه گذشته در تیراندازی دسته جمعی در آلن تگزاس 9 نفر کشته و هفت نفر زخمی شدند. مانند گزارش های تایم، این 199مین تیراندازی جمعی در کشور در سال جاری بود (که به ،وان حادثه ای شامل کشته شدن یا زخمی شدن چهار نفر یا بیشتر تعریف می شود). مظنون در صحنه توسط یک افسر پلیس که تصادفا در منطقه بود کشته شد. یکشنبه گذشته یک راننده با گروهی از مردم تصادف کرد و هشت کشته و 10 زخمی بر جای گذاشت. به گزارش CNN، مظنون دارای سابقه کیفری گسترده است. او به چندین فقره قتل عمد متهم شده است. همه اینها پس از تیراندازی دسته جمعی دیگری در کلیولند تگزاس در 29 آوریل رخ داد که در آن پنج نفر کشته شدند. پس از فرار اولیه دستگیری، مظنون سه شنبه گذشته دستگیر شد NBC گزارش می دهد.

استن، آ،فورد نزدیک به خانه، یک بن بست شبانه در آ،فورد، NC، منجر به تیراندازی یک افسر پلیس و سگ سگ و همچنین خودکشی مظنون شد. مطابق با اخبار گزارش ها، هر دو افسر و حیوان خوشبختانه در وضعیت پایدار هستند. همسایه های مظنون ظاهراً از این خبر شگفت زده شدند و یکی از آنها او را “مرد خوبی” توصیف کرد.

در یک یادداشت سبک تر. مردی از کارولینای شمالی روز سه شنبه از تلاش برای توقف ترافیک فرار کرد و با پای پیاده به مرتعی نزدیک بون دوید. یک گله ، پلیس را به سمت مظنون هدایت کرد و در نتیجه او دستگیر شد. به گفته پلیس محلی: “ظاهراً ،ها نمی خواهند مجرمان مظنون در مرتع خود پرسه بزنند و به سرعت به افسران ما کمک ،د و آنها را مستقیماً به جایی که مظنون مخفی شده بود هدایت ،د.” پلیس بون اعلام کرده است که قصد دارد در آینده استفاده بیشتری از ردیابی ، را بررسی کند.


منبع: https://nccriminallaw.sog.unc.edu/news-roundup-658/