دسته‌ها
اخبار

دادگاه عالی ایالات متحده می‌گوید که دادگاه‌های ناحیه فدرال ممکن است به چالش‌های ساختاری قانون اساسی برای رسیدگی‌های جاری SEC و FTC رسیدگی کنند – قانون اساسی و اداری


23 مه 2023

کیهیل گوردون و رایندل LLP


برای چاپ این مقاله کافی است در سایت Mondaq.com ثبت نام کنید یا وارد شوید.

اگرچه دادگاه های ناحیه فدرال صلاحیت اصلی “اقدامات مدنی ناشی از قانون اساسی، قو،ن یا معاهدات ایالات متحده” را دارند، 28 USC § 1331، کنگره می تواند به قضات قانون اداری (“ALJs”) – به جای دادگاه های منطقه فدرال – اجازه دهد تا رسیدگی به برخی اختلافات در مرحله اول، مشروط به بررسی توسط دادگاه های تجدید نظر فدرال. برای این منظور، کنگره به دو آژانس فدرال – کمیسیون بورس و اوراق بهادار (“SEC”) و کمیسیون تجارت فدرال (“FTC”) – برای رسیدگی به نقض قانون بورس اوراق بهادار در سال 1934 (“قانون تبادل”) و فدرال اختیار داده است. قانون کمیسیون تجارت (“قانون FTC”)، به ترتیب، از طریق رسیدگی های نظارت شده توسط ALJs. این طرح بازنگری منجر به احکام متناقض در دادگاه‌های پایین‌تر شده است، جایی که شاکیان بر اساس دکترین تفکیک قوا، چالش‌های قانون اساسی را برای رسیدگی‌های نمایندگی مطرح کرده‌اند. در حالی که دادگاه استیناف حوزه پنجم ایالات متحده اعلام کرده بود که دادگاه های منطقه فدرال فاقد صلاحیت رسیدگی به چنین دعاویی هستند، دادگاه تجدیدنظر ایالات متحده برای حوزه نهم به نتیجه مخالف رسیده بود و باعث ایجاد شکاف در مدار شد. در 14 آوریل 2023، دادگاه عالی این انشعاب را حل و فصل کرد و اعلام کرد که دادگاه‌های منطقه صلاحیت رسیدگی به چالش‌های ساختاری قانون اساسی در رسیدگی‌های اجرایی سازمان را دارند.

دادگاه عالی ایالات متحده بر این باور است که دادگاه‌های ناحیه فدرال ممکن است به چالش‌های ساختاری قانون اساسی در رسیدگی‌های جاری SEC و FTC رسیدگی کنند.pdf (pdf | 242.80 کیلوبایت)

برای عضویت در انتشارات کاهیل اینجا را کلیک کنید

محتوای این مقاله به منظور ارائه راهنمای کلی در مورد موضوع است. در مورد شرایط خاص خود باید از یک متخصص مشاوره بگیرید.

مقالات پرطرفدار در مورد: ،ت، بخش عمومی از ایالات متحده

قانون ادعاهای نادرست سال در حال بررسی، و نگاه به جلو

شپرد مولین ریشتر و همپتون

در این مقاله، نویسنده ،اصر اساسی قانون ادعاهای نادرست، مقررات مربوط به آن، آمارهای اجرای اخیر و، دادگستری و تعدادی از تحولات اخیر قانون ادعاهای نادرست را بررسی می کند.

گسترش فهرست نهادهای UFLPA در افق

بارنز، ریچاردسون و کولبرن

در جلسه استماع کمیته اجرایی کنگره در مورد چین در 18 آوریل، لورا مورفی، استاد دانشگاه شفیلد هالام، اظهار داشت (برای شنیدن نقد او به ساعت 43:25 دقیقه بعد از جلسه استماع بروید)…


منبع: http://www.mondaq.com/Article/1318652