دسته‌ها
اخبار

دعوای حشیش: مقدمه ای در احضاریه ها


هنگامی که شاهدان یا اسناد شخص ثالث برای یک دعوی قضایی ضروری می شوند، از “احضاریه” در دعاوی مربوط به حشیش (یا هر دعوای دیگری) استفاده می شود. در طول سال‌ها، ما شاهد نیاز به احضاریه در زمینه‌های مختلف بوده‌ایم. در زیر یک آغازگر در مورد آنچه که باید به ،وان دریافت کننده یکی انجام دهید آمده است:

احضاریه چیست؟

به طور کلی سه نوع احضاریه وجود دارد:

  1. احضاریه استیضاحی که از شاهد می‌خواهد برای استیضاح بنشیند (فقط احضاریه «فقط شهادت»)
  2. احضاریه استیضاح که خواستار ارائه اسناد می شود (احضاریه “سوابق تجاری”). یا
  3. احضاریه استیضاح که هر دو را می‌خواهد (احضاریه «سوابق و شهادت»)

در صورتی که احضاریه خواستار حضور شاهد باشد، باید زمان و مکان آن را مشخص کند. همچنین باید شامل توضیحی از موضوعاتی باشد که سؤال بر آنها «با ویژگی‌های معقول» متمرکز است. اگر احضاریه مست،م مدارک باشد، باید انواع اسنادی را که انتظار می‌رود با ارائه «توضیحات خاص» برای هر کدام ارائه شود، نیز مشخص کند.

نحوه رعایت احضاریه

مهمترین چیز در مورد رعایت، توجه به زمان رعایت است. همانطور که در بالا ذکر شد، اگر احضاریه درخواست حضور داشته باشد، زمان و مکان (معمولاً محل نگهدارنده) را مشخص می کند – مهم است که با وکیل احضاریه ارتباط برقرار کنید و مشخص کنید که آیا حضور خواهد بود یا خیر، آیا زمان بندی مجدد ضروری است یا خیر. احضاریه درخواست ارائه اسناد را دارد، وکیل احضاریه معمولاً مهلتی برای انجام آن نیز قید می‌کند، و دوباره، در بیشتر موارد می‌توان در مورد تاریخ انطباق متفاوتی مذاکره کرد. توجه داشته باشید که، برای مثال، در کالیفرنیا، تاریخ انطباق باید حداقل بیست روز پس از صدور احضاریه باشد، یا حداقل پانزده روز پس از ابلاغ احضاریه، که دیرتر است. و بدیهی است که در رابطه با احضاریه ای که درخواست سوابق و شهادت دارد، هر دو موضوع قابل حل است.

نحوه اعتراض به احضاریه

احضاریه می تواند به چند دلیل مورد حمله قرار گیرد:

  • اشکال در فرم یا محتوا (مانند شرح ناکافی اسنادی که درخواست می کنند).
  • نقص خدمات؛
  • در محدوده مجاز کشف نیست (مانند اسناد مورد نظر تحت امتیازات مختلف یا قو،ن حفظ حریم خصوصی مانند قو،ن مصرف کننده یا کارمند محافظت می شوند). یا
  • «به ناحق سنگین» یا ظالم

در مواردی که یکی از موارد فوق به ویژه فاحش است، ممکن است ارائه یک “پیشنهاد ابطال” مثبت – درخواستی که از دادگاه بخواهد اساساً احضاریه را باطل کند، بسیار ارزشمند باشد. به ،وان مثال، در کالیفرنیا، دادگاه ممکن است به صلاحدید خود، طرف بازنده را به پرداخت هزینه‌های طرف برنده، از جمله هزینه‌های معقول وکلا در تسلیم درخواست، محکوم کند.

در سایر موارد (مانند زم، که طرف احضار شده «مصرف کننده» یا «کارمند» است)، ارائه اعتراض کتبی کافی است. در این اعتراضات باید دلایل خاصی برای عدم ارائه اسناد ذکر شود. این به طور خودکار نگهبان را از تولید سوابق معاف می کند تا زم، که دادگاه دستور تولید آنها را صادر کند یا طرفین در مورد آنچه باید تولید شود و غیره به توافق برسند.

نتیجه

دریافت احضاریه مخصوصاً در موردی که هیچ ارتباطی با ،ب و کار خاص شما ندارد، می‌تواند آزاردهنده باشد. با این وجود رسیدگی به موقع به احضاریه مهم است. برای مقالات دیگری که در مورد آنها نوشته ایم، لطفاً ببینید:


منبع: https://harrisbricken.com/cannalawblog/cannabis-litigation-a-primer-on-subpoenas/