دسته‌ها
اخبار

دلاور حشیش را قانونی می کند – وبلاگ Canna Law™


با تصویب اخیر دو لایحه توسط قانونگذار ایالتی، دلاور به صفوف حوزه های قضایی با ماری جوانا برای بزرگسالان قانونی پیوست. لایحه مجلس 1 (HB 1) ،وان 16 از کد دلاور را اصلاح می کند تا تمام مجازات های استفاده یا نگهداری ماری جوانا را تا زم، که مقدار آن از مقادیر معین قانونی تجاوز نکند حذف کند. به ،ه خود، لایحه خانه 2 (HB 2) یک صنعت قانونی ماری جوانا را ایجاد می کند. هر دو طرح توسط نماینده اد برخی از قطعات، یک دموکرات بود و تا حد زیادی در راستای خطوط حزبی مورد تایید قرار گرفت.

تصویب این ابتکارات قانونی بدون امضای فرماندار جان کارنی، همچنین یک دموکرات، و مخالف سرسخت قانونی سازی استفاده بزرگسالان صورت گرفته است. با وجود «بمان[ing] نگران عواقب صنعت تفریحی ماری جوانا در [the] ایالت،» فرماندار کارنی تصمیم گرفتند که لوایح را وتو نکنند، با این نظر که دلاوری ها «زمان زیادی را صرف تمرکز بر این مسائل کرده بودند. [they] هر روز با نگر،‌های جدی‌تر و مبرم‌تری مواجه می‌شویم.»

قانونی ، حشیش در دلاور

داشتن یک اونس یا کمتر ماری جوانا (“مقدار مصرف شخصی”) در سال 2015 در دلاور غیرقانونی شد، اما تا زمان تصویب HB 1 مشمول جریمه مدنی 100 دلاری بود. این لایحه تعریف مقدار استفاده شخصی را برای گنجاندن 12 اصلاح کرد. گرم یا کمتر شاهدانه غلیظ، و محصولات شاهدانه حاوی 750 میلی گرم یا کمتر از Delta-9 THC. موارد جدید همچنین اقلام مورد استفاده، یا عمدتاً برای استفاده با ماری جوانا را از اعمال قانون لوازم دارویی دلاور حذف می کند.

علیرغم تصویب قو،ن جدید، در دلاور همچنان داشتن ماری جوانا در مقادیری که بیشتر از مقدار مصرف شخصی است، جرم محسوب می شود. علاوه بر این، مصرف عمومی همچنان ممنوع است. علاوه بر این، کشت حشیش در ایالت اول بدون مجوز همچنان غیرقانونی است، حتی برای استفاده شخصی.

ایجاد صنعت حشیش در دلاور

به ،ه خود، HB 2 قانون کنترل ماری جوانا در دلاور را ایجاد می کند. این قانون خواستار ایجاد یک بخش ماری جوانا تحت نظارت است که محصولات آن “تست، بر،ب گذاری شده و مشمول مقررات اضافی برای اطمینان از اطلاع مصرف کنندگان و محافظت از آنها” باشد. این امر بر نکته ای تأکید می کند که ما بیش از یک بار در این صفحات در رابطه با ناکافی بودن جرم زدایی – فقط به ،وان یک سیاست حشیش – به آن اشاره کرده ایم. همانطور که توضیح دادیم، فقدان یک صنعت قانونی و تنظیم‌شده «،ت را از درگیر شدن در مقررات سازنده با هدف ارتقای سلامت و ایمنی (مانند اطمینان از بر،ب‌گذاری من، محصولات شاهدانه) باز می‌دارد.» همچنین از مالیات فعالیت‌های مرتبط با ماری‌جوانا جلوگیری می‌کند: قانون مالیات 15 درصدی را بر ،ده‌فروشی ماری جوانا تعیین می‌کند.

این قانون مجوز فعالیت‌های خاص مربوط به ماری جوانا، از جمله ،ده‌فروشی، کشت و فرآوری را فراهم می‌کند. مقامات دلاور موظفند حدا،ر 30 پروانه ،ده فروشی، 30 پروانه ساخت، 60 پروانه کشت و پنج مجوز آزمایش را به شرط وجود متقاضیان واجد شرایط صادر کنند. با توجه به وسعت کوچک دلاور (2489 مایل مربع) و جمعیت (کمی بیش از یک میلیون)، به نظر می‌رسد که این موارد سخاوتمندانه به نظر می‌رسند: شاید قانون‌گذاران روی بیش از چند مشتری که از پنسیلو،ا، تنها یکی از ایالت‌های همسایه دلاور بدون بزرگسال قانونی، از پنسیلو،ا خارج می‌شوند، حساب می‌کنند. -در این مرحله از شاهدانه استفاده کنید (مرکز شهر فیلادلفیا حدود 23 مایل از مرز دلاور فاصله دارد).

متقاضیان عدالت اجتماعی و مشاغل ،د

مقررات ویژه‌ای تحت قانون برای متقاضیان عدالت اجتماعی و مشاغل ،د، از جمله هزینه‌های درخواست با تخفیف، در نظر گرفته شده است. یک سوم مجوزهای کشت و تولید، نیمی از مجوزهای ،ده فروشی و دو مجوز از پنج مجوز آزمایشی به متقاضیان عدالت اجتماعی اختصاص دارد. ،نان فعلی و سابق یک “منطقه تحت تاثیر نامتن،” دلاور (منطقه ای با نرخ بالای دستگیری، محکومیت و حبس مرتبط با ماری جوانا) واجد شرایط برای وضعیت متقاضی عدالت اجتماعی هستند، همانطور که ،، که برای جرایم مرتبط با ماری جوانا و خانواده های آنها محکوم شده اند، با برخی از هشدارها

با توجه به متقاضیان مشاغل ،د، معیار اصلی واجد شرایط بودن این است که ،ب و کار مورد نظر قصد استخدام بیش از ده نفر را نداشته باشد. همچنین محدودیت‌هایی در مورد اندازه تاج کاشت گیاه شاهدانه و تعداد کل گیاهان ماری جوانا که ،ب‌وکار به صورت ماهانه خواهد داشت، وجود دارد. در مجموع 20 پروانه کشت و 10 پروانه ساخت برای متقاضیان ،ب و کار ،د محفوظ است.

با نگاه به آینده

با تصویب این دو لایحه ماری جوانا، دلاور بیست و دومین ایالتی است که مصرف ماری جوانا برای بزرگسالان را قانونی می کند. بیش از نیمی از تمامی حوزه های قضایی ایالات متحده در حال حاضر دارای ماریجوانای تفریحی قانونی (و همچنین برخی از قبایل بومی آمریکا) هستند که در ناحیه کلمبیا و قلمروهای ایالات متحده گوام، ماریانای شمالی و جزایر ویرجین ایالات متحده وجود دارد. همانطور که ما قدم به جلوی شگفتی کوچک را جشن می گیریم، باید لحظه ای از فرماندار کارنی برای رویکرد عقل سلیمش تحسین کنیم. اگر همه فرمانداران به اندازه معقول بودند.


منبع: https://harrisbricken.com/cannalawblog/delaware-legalizes-cannabis/