دسته‌ها
اخبار

دو سوم از رای دهندگان معتقدند رسانه های اجتماعی درگیر سانسور با انگیزه سیاسی هستند و خواستار اقدام کنگره هستند – جاناتان تورلی


لوگوی توییتررا دسامبر هاروارد CAPS / نظرسنجی هریس این هفته منتشر شد و مارک پن و همکارانش نتایج جالبی برای به اشتراک گذاشتن دارند. با وجود امتناع بسیاری از رسانه ها از پوشش پرونده های توییتر، تقریباً دو سوم رأی دهندگان معتقدند که کاربران توییتر در سایه ممنوعیت و درگیر سانسور سیاسی در طول انتخابات 2020 هستند. 70 درصد از رای دهندگان خواهان قو،ن ملی جدیدی هستند که از کاربران در برابر سانسور شرکت محافظت می کند.

این هفته، رسانه‌ها با نادیده گرفتن شواهد جدید از هماهنگی اف‌بی‌آی در اه، سانسور با توییتر در آ،ین اخبار قطعی، به تحقق دیدگاه رایج در مورد یک رسانه ،تی بالفعل ادامه دادند.

روز جمعه، توییتر اطلاعات بیشتری را منتشر کرد که نشان می‌دهد FBI و CIA فعالانه برای سانسور فشار آورده‌اند و فهرست‌هایی از حساب‌های کاربری را که قرار است تعلیق یا ممنوع شوند، ارائه می‌کنند.

مت طیبی، رو،مه‌نگار، توییتر را به‌،وان «فرعی» FBI توصیف کرد نوشت بین ژانویه 2020 و نوامبر 2022، بیش از 150 ایمیل بین FBI و توییتر سابق وجود داشته است. یوئل راث، رئیس اعتماد و ایمنی.

شواهد همچنان به ایجاد یک سیستم سانسور توسط جانشین یا نیابت ادامه می دهند. در حالی که اولین متمم برای ،ت و نه شرکت های خصوصی به طور کلی اعمال می شود، برای نمایندگان یا جانشینان ،ت اعمال می شود. توییتر اکنون اعتراف می کند که چنین رابطه ای بین مقامات سابقش و ،ت وجود داشته است.

با این حال، بار دیگر، شبکه‌ها و رو،مه‌های بزرگ تا حد زیادی این ماجرا را نادیده گرفتند. بسیج کاملی از منافع رسانه‌ای، سیاسی و تجاری علیه ایلان ماسک و توییتر برای مخالفت با احیای حمایت‌های آزادی بیان در این شرکت صورت گرفته است. پس از سال ها انکار هرگونه مشکل سانسور، رسانه ها سرمایه گذاری زیادی برای سرکوب این داستان کرده اند. پیش از این، آنها وقوع سانسور را انکار می ،د. وقتی چنین سانسوری آشکار شد، آنها هرگونه دخالت FBI و ،ت را انکار ،د. اکنون که چنین دخالتی تایید شده است، آنها به سادگی ماجرا را پوشش نمی دهند.

درعوض، رسانه ها در مورد تعلیق های دا،ینگ «همه کار» هستند (که ماسک اکنون آن را بلند کرده است). من نسبت به پاسخ ماسک به جنجال های د، ، انتقاد کرده ام. تا حدی این به دلیل دامنه تعلیق ها و این واقعیت است که آنها تنها 24 ساعت پس از اجرای سیاست جدید رخ داده اند. ترجیح می‌دهم اخطارها و شفاف‌سازی بیشتر درباره این موضوع، به‌ویژه در مورد آنچه که در برخی از این توئیت‌های رو،مه‌نگاران به م،ای توهین آمیز است، ارائه شود.

علیرغم پوشش گسترده، توضیح چند، در مورد رویکرد رسانه ها به پرسش اصلی د،ینگ وجود ندارد. برخی گفته اند که این منطقه “خا،تری” است. یا ممکن است زیر آستانه باشد.

سال‌هاست که رسانه‌ها از تعلیق‌ها به دلیل دا،ینگ حمایت می‌کنند. در این صورت ممکن است فردی از محل هواپیمای ماسک برای تهدید خانواده اش استفاده کرده باشد. ا،ر گزارش‌ها از هرگونه بحثی در مورد اینکه آیا ارسال چنین اطلاعات مکان‌های زنده، دک، است یا خیر، صرفنظر می‌کنند. اگر اینطور باشد، مدتهاست که توسط ا،ر سایت ها ممنوع شده است و خبرنگاران نیز از این امر مستثنی نیستند.

پیش از این، چهره‌های مرتبط با رسانه‌های اصلی از سی‌ان‌ان تا واشنگتن پست متهم به د، ، شده بودند. گروه‌های لیبرال متهم شدند که از قضات محافظه‌کار و دیگران، از جمله پست ، اطلاعات خطرناکی درباره فرزندان قاضی امی ، بارت، متهم شدند. به نظر می رسد مهم نیست که اه، محافظه کار، جمهوری خواه یا آزادی خواه باشند.

نویسندگ، که مدت‌هاست از ممنوعیت دیگران با دیدگاه‌های مخالف حمایت کرده‌اند، برخی از رساترین اعتراض‌ها در پی جنجال‌های دو،ینگ هستند. واشنگتن پست تیلور لورنز ابراز ترس کرد که او می تواند بعدی باشد شاید این ترس بی‌اساس نباشد، زیرا لورنز قبلاً متهم به آزار و اذیت دیگران شده بود و بازگرداندن حمایت‌های آزادی بیان برای دیگران را به ،وان باز ، «درهای جهنم» توصیف می‌کرد.

جک سوینی، سازنده این سایت (با استفاده از اطلاعات در دسترس عموم)، دارد ابراز شوک کرد در مورد شکایت و تعلیق با این حال، این مقالات همچنان یکی از موضوعات مهم را حذف می کنند. آیا ارائه حرکت دقیقه به دقیقه هواپیمای مورد استفاده ماسک و خانواده‌اش برای مردم، امری دل،اش است؟ به نظر می رسد که این موضوع برای سنجش مزایای این تعلیق ها مرتبط باشد.

چنین پوشش اریب به وضوح در حال از دست دادن قدرت خود را بر روی عموم و یا دیدگاه خود را از توییتر. در واقع، رسانه ها همچنان درصد زیادی از خوانندگان و بینندگان را با پوشش آشکارا مغرضانه می نویسند. مردم آن را نمی ،ند. در حال ،ید توییتر است. کاربران نه تنها با تعداد رکورد ثبت نام می کنند، بلکه اخیرا نیز ثبت نام می کنند نظرسنجی نشان می‌دهد که ا،ر آمریکایی‌ها از تلاش‌های مستمر ایلان ماسک برای تغییر توییتر به یک پلتفرم آزادتر و شفاف‌تر حمایت می‌کنند.

در پی آ،ین انتشار، FBI بی،ه ای صادر کرد گفت که اینجا چیزی برای دیدن وجود ندارد و «اف‌بی‌آی مرتباً با نهادهای بخش خصوصی درگیر می‌شود تا اطلاعاتی خاص در مورد فعالیت‌های ،ابکارانه، اعلام‌نشده، مخفی یا جنایتکارانه عوامل نفوذ بدخیم خارجی شناسایی‌شده ارائه کند».

این بی،ه به دلیل چیزی که در آن وجود ندارد قابل توجه است: هرگونه تشخیص جدی بودن اتهامات یا تعهد برای انجام تحقیقات خود در مورد اینکه آیا این رابطه به سانسور واقعی ،ت رسیده است یا خیر. بر اساس برخی گزارش‌ها، حدود 80 مامور FBI ممکن است برای کمک به تلاش‌های سانسور مامور شده باشند. با این حال، اف‌بی‌آی در برابر نگر،‌های معتبر قانون اساسی چیزی بیش از یک شانه بالا انداختن ارائه نکرده است.

بر اساس نظرسنجی هاروارد/هریس، عموم مردم معتقدند که چنین سانسوری رخ داده است و نیاز به اقدام دارد. تکذیب اف‌بی‌آی و ا،اج رسانه‌های اصلی تنها به بزرگ‌نمایی چنین درخواست‌هایی برای اقدام کمک می‌کند.

مثل این:

پسندیدن بارگذاری…




منبع: https://jonathanturley.org/2022/12/17/harvard-harris-two-thirds-of-voters-believe-social-media-engaged-in-politically-motivated-censor،p-and-demand-congressional-action/