دسته‌ها
اخبار

دپارتمان کشاورزی تگزاس به دلیل قوانین لباس، شکایت احتمالی تبعیض جنسیتی را در ایالت باز کرد


و، کشاورزی تگزاس یک کد لباس جدید به کارمندان، که تا حدی م،م به پوشیدن لباس “مطابق با ،ت بیولوژیکی خود” است. رو،مه محلی Texas Observed نسخه ای از این یادداشت را به دست آورد و منتشر کرد.
این خط‌مشی بیان می‌کند که نقض مکرر این خط‌مشی مشمول «اقدامات اصلاحی» خواهد بود. جرایم اولیه مست،م این است که کارمند «به خانه برود، لباس‌های خود را تغییر دهد، یا به درستی آراسته شود و به سر کار بازگردد. تکرار تخلفات منجر به مجازات های بیشتر از جمله خاتمه کار خواهد شد.
در این یادداشت نمونه‌هایی از لباس‌های «من،» برای ،ن ارائه شده است، از جمله نشان ندادن «شکاف زیاد» و می‌گوید دامن‌ها باید «تا چهار اینچ زانو» باشند، اما «شلوار و لباس‌های غربی مجاز هستند». از سوی دیگر، طبق یادداشت منتشر شده توسط آبزرور، انتظارات مردان اساسا پوشیدن پیراهن‌های دکمه‌دار و جوراب است، اگرچه پیراهن‌ها «باید در تنشان باشند».

این و،خانه در حال حاضر توسط کمیسر سید می، اداره می‌شود که صراحتاً از ممنوعیت ترا،تی‌ها در ارتش توسط دونالد ترامپ حمایت کرد. دیوان عالی این ممنوعیت را در سال 2020 در یک حکم 6-3 لغو کرد. قاضی گورسوچ به نمایندگی از دادگاه نوشت که گرایش ، و هویت ، طبق قانون محافظت می شوند. سیاست فعلی و،خانه به طور بالقوه با این حکم دیوان عالی مغایرت دارد.

آیا کدهای لباس تبعیض آمیز هستند؟

،وان هفتم قانون حقوق مدنی، تبعیض توسط هر کارفرما را بر اساس ،ت یا ،ت ممنوع می کند. هر کد لباسی که استانداردهای متفاوتی را برای مردان و ،ن ایجاد می کند، ممکن است به دلیل غیرقانونی تلقی شود تبعیض ،. یک کد لباس نمی تواند کلیشه های مربوط به ،ت را تقویت کند.

قانون عموماً کدهای لباس را که کلیشه های ،تی را تقویت می کند ممنوع می کند زیرا چنین کلیشه هایی بدون توجه به گرایش ، برای کارمندان تحقیرآمیز هستند. فرستادن یک زن به خانه به این دلیل که دامن او بسیار کوتاه است و بوی رفتارهای اداره کننده مدرسه راهنمایی پدرسالارانه است. در واقع، فرستادن یک کارمند به خانه و انتظار بازگشت او به جای رها ، موضوع، احتمالاً زمان و هزینه بیشتری را برای ایالت هزینه خواهد داشت. به طور مشابه، مردان نیز با تبعیض از کد لباس مواجه هستند. مردان اغلب از پوشیدن گوشواره منع می شوند یا از آنها خواسته می شود موهای خود را کوتاه نگه دارند، حتی در حالی که ،ن چنین نیستند.

علاوه بر این، کد لباس آژانس به خودی خود اشاره می کند که کدهای لباس بر اساس ،ت نیست، بلکه فرهنگ است. “لباس غربی” به صراحت “مجاز” است، که نشان می دهد که “لباس غیر غربی” مجاز نیست. به ،وان مثال، در کشورهای محافظه‌کار اسلامی، برقع برای ،ن و لباس‌های اسکاتلندی برای مردان قابل قبول است. اگر آژانس کدهای لباس را بر اساس استانداردهای «غربی» قرار دهد، ممکن است قانون حقوق مدنی در مورد ممنوعیت تبعیض بر اساس ملیت را نیز نقض کند.

بسیاری همچنین گمان می کنند که این کد لباس یک حمله با حجاب نازک به آن است افراد همجنسگرا یا ترنسجندر که با “،ت بیولوژیکی” خود مطابقت ندارند. ،ت نباید سیاست هایی را وضع کند که گروه های خاصی را هدف قرار دهد. با این حال، این سیاست به افراد “مستقیم” نیز آسیب می رساند. افراد همیشه نمی توانند ،ت بیولوژیکی یک فرد دیگر را به اندازه کافی تعیین کنند، حتی اگر آن شخص کاملاً دگرجنسگرا باشد. درخواست از اینکه یک مرد ستبر بیشتر شبیه مردان لباس بپوشد، به همان اندازه تحقیرآمیز است که از یک زن ترا،تی مانند مردانه لباس بپوشد.

حرفه ای بودن یک ارزش مهم است به ویژه در یک محیط سیاسی که در آن برخی از روسای جمهور سابق درگیر نام گذاری کودکانه و عصب،ت های عمومی هستند. با این حال، پوشیدن کت و شلوار باعث حرفه ای شدن افراد نمی شود. کدهای لباس برای تشویق حرفه ای بودن ضروری نیستند و در واقع ممکن است بی مورد مانع کار کارمندان شوند.

آیا به وکیل کار نیاز دارم؟

کمک گرفتن از الف مفید است وکلای تبعیض اگر در مورد سیاست ظاهری یا کد لباس شرکت خود سؤال یا نگر، دارید. وکیل شما می تواند در مورد تفاوت بین خط مشی های شرکت منصفانه و سیاست هایی که ممکن است تبعیض ناعادلانه باشد به شما کمک کند. آنها همچنین می توانند در صورت نیاز به حضور در دادگاه یا سایر جلسات مهم، شما را در دادگاه نمایندگی کنند.


منبع: https://lawblog.legalmatch.com/2023/05/02/texas-department-of-agriculture-opens-state-to-،ential-،-discrimination-suit-over-dress-code/