دسته‌ها
اخبار

زمان آن فرا رسیده است که دولت بایدن به بقیه جهان در حرکت علیه مجازات اعدام بپیوندد | آستین صراط | حکم


روز پنجشنبه مجمع عمومی سازمان ملل متحد قط،امه ای رای خواهد داد برای ایجاد یک «مهلت قانونی اعدام با هدف لغو مجازات اعدام» در سراسر جهان. از سال 2007، مجمع عمومی به طور دوره ای در مورد چنین قط،امه ای رای داده است.

در گذشته با ا،ریت قابل توجهی از کشورهای جهان از آن حمایت ،د. در سال 2020، 123 کشور این کار را انجام دادند.

همه متحدان اروپایی آمریکا، هر کشور در نیمکره غربی و تعداد زیادی از کشورهای آفریقایی از قط،امه سازمان ملل حمایت کرده اند و امسال نیز این کار را خواهند کرد.

اما پیش از این هرگز ایالات متحده بخشی از این ا،ریت نبوده است. در زمان رؤسای جمهور باراک اوباما و دونالد ترامپ، این کشور رای منفی داد.

زم، که قط،امه امسال در کمیته سازمان ملل مورد بحث قرار گرفت، ایالات متحده دوباره به آن رای منفی داد.

نماینده آمریکا توضیح داد آن رای به شرح زیر است: «قانون بین‌المللی حقوق بشر به وضوح مشخص می‌کند که کشورهای عضو می‌توانند در چارچوب برخی پارامترهای تعیین‌شده، از این نوع مجازات استفاده کنند، همانطور که در ماده 6 میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی تأیید شده است. یک مهم،. بر این اساس، ایالات متحده استفاده قانونی از این نوع مجازات را ناقض احترام به حقوق بشر نمی داند، چه این که به فرد محکوم و محکوم و هم به حقوق دیگران مربوط می شود. کشورهایی که مایل به لغو مجازات اعدام در حوزه قضایی خود هستند، می توانند پروتکل دوم اختیاری میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی را تصویب کنند.

چنین پاسخ قانونی اصولاً موضوع را مبهم می کند. ایالات متحده باید بپذیرد که مجازات اعدام با تعهد به حقوق بشر قابل تطبیق نیست. باید با تمام وجود از قط،امه تعلیق حمایت کند.

قط،امه های تصویب شده در مجمع عمومی سازمان ملل مقید نکنید کشورهای عضو و تصویب آنها وضعیت حقوقی موجود را تغییر نمی دهد. اگر ایالات متحده به قط،امه مجازات اعدام رأی مثبت بدهد، ایالت ها و ،ت فدرال می توانند به اجرای احکام اعدام و اعدام ادامه دهند.

پس چرا زحمت بکشیم؟

جو بایدن نامزد ریاست جمهوری به ،وان یک مخالف الغا شد. زمان آن فرا رسیده است که او به ،وان یک منسوخ کننده حکومت کند. زمان آن فرا رسیده است که او این کشور را به ،وان متعهد به پایان دادن به مجازات اعدام ثبت کند.

انجام این کار سیگنالی قوی ارسال می کند که او می خواهد کشور را در این موضوع به کجا برساند و همچنین از گروه هایی که برای پایان دادن به مجازات اعدام در این کشور و در کشورهایی مانند ،ستان سعودی، چین، کره شمالی و ایران تلاش می کنند حمایت خواهد کرد. هنوز از آن استفاده کنید

زم، که ایران وحشیگری محض کشتار ،تی را به گوش جه،ان رساند دو نفر را به دلیل اعتراض به رژیم فعلی به دار آویخت. این اعدام‌های عمومی خشم جامعه جه، را برانگیخت. برای شهروندان این کشور، آنها یادآور تاریخچه خودمان از لینچ ، بود.

مطابق با سازمان عفو ​​بین الملل،ت ایران در حال برنامه ریزی برای اعدام حداقل 18 نفر دیگر مرتبط با تظاهرات است.

بسیاری از متحدان ما از استفاده ایران از مجازات اعدام ابراز شگفتی و خشم ،د. و مقامات برجسته ،ت بایدن محکوم کرد اقدامات خشونت آمیز وحشیانه ایران علیه معترضان مسالمت آمیز و سرکوب مداوم مردم ایران.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور توییت کرد که: «اعدام روح الله زم، رو،مه نگاری که به دلیل استفاده از حقوق جه، خود از رسیدگی قانونی محروم و محکوم شده بود، یکی دیگر از موارد نقض وحشتناک حقوق بشر توسط رژیم ایران است. ما به شرکای خود در فراخو، و ایستادگی در برابر تخلفات ایران خواهیم پیوست.»

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، پست سالیوان را بازنشر کرد. اما رئیس جمهور چیزی نگفت.

رای سازمان ملل به او و کشوری که رهبری می‌کند این فرصت را می‌دهد که به ثبت رسیده و آن توییت‌ها را موضع رسمی ایالات متحده کند. اگر ما این کار را نکنیم، به رژیمی کمک و آرامش می دهیم که وقتی رژیم وحشیانه ترین اعمالش را انجام می دهد، اعمالش را محکوم می کنیم.

پرزیدنت بایدن در حالی که به این فکر می کند که ایالات متحده در سازمان ملل چه خواهد کرد، باید از کیت براون فرماندار اورگان پیروی کند. اعلام کرد در 12 دسامبر که او در حال تخفیف مجازات همه افرادی است که در آن ایالت محکوم به اعدام هستند. اقدام او جان 17 زند، را که در انتظار اعدام هستند نجات می دهد و اکنون بدون امکان آزادی مشروط در زندان ابد می گذرانند.

تصمیم او نقطه عطف مهم دیگری در مبارزه برای پایان دادن به مجازات اعدام در ایالات متحده است.

براون برای آشکار ساختن مخالفت خود با مجازات اعدام، هیچ ضربه‌ای نخورد. بی،ه او الگویی از نوع بی،ه ای است که رئیس جمهور ممکن است در حمایت از قط،امه تعلیق سازمان ملل بیان کند.

براون گفت: «من مدت‌هاست بر این باور بودم که عدالت با قتل یک جان پیش نمی‌رود. ،ت نباید در کار اعدام افراد باشد، حتی اگر جنایتی وحشتناک آنها را به زندان انداخت.»

براون توضیح داد که «از زمان به قدرت رسیدن در سال 2015، من به تعلیق اعدام در اورگان ادامه دادم زیرا مجازات اعدام هم ناکارآمد و هم غیراخلاقی است.»

او گفت که تخفیف وی «منع، کننده این است که مجازات اعدام غیراخلاقی است. مجازاتی است غیرقابل برگشت که اجازه اصلاح را نمی دهد; دلارهای مالیات دهندگان را هدر می دهد. جوامع را ایمن تر نمی کند. و نمی تواند و هرگز به طور عادلانه و عادلانه اداره نشده است.»

با تکرار فرماندار براون، کنفرانس رهبری در مورد حقوق مدنی و بشر اصرار کرده است پرزیدنت بایدن «به وعده خود مبنی بر تضمین برابری، برابری و عدالت در نظام کیفری-حقوقی ما با ممتنع یا رأی دادن به قط،امه آتی سازمان ملل در مورد تعلیق مجازات اعدام پایبند باشید. هر نظام کیفری-حقوقی که واقعاً به دنبال عدالت است، باید انس،ت همه ،، را که با آن مواجه می‌شوند به رسمیت بشناسد و استفاده از یک رویه تبعیض‌آمیز را که حقوق افراد را انکار می‌کند، حیثیت آنها را رعایت نمی‌کند و در تضاد کامل با اصول اساسی است، تحریم نمی‌کند. ارزش های نظام دموکراتیک حکومتی ما.»

کنفرانس رهبری به رئیس جمهور یادآوری کرد که «ایالات متحده در جامعه بین‌المللی در مورد مجازات اعدام یک دور افتاده است. بیش از دو سوم همه کشورها مجازات اعدام را چه در قانون و چه در عمل لغو کرده اند. کارشناسان حقوق بشر خواستار لغو کامل مجازات اعدام شده اند و گفته اند که اجرای مجازات اعدام بدون نقض حقوق بشر متهمان “تقریبا غیرممکن” است… با ممتنع یا رای موافق به قط،امه آتی سازمان ملل، شما این توانایی را دارید که ایالات متحده را در مسیر احترام به حقوق بشر و به رسمیت شناختن و احترام به کرامت و انس،ت همه قرار دهید.”

کنفرانس رهبری به ممتنع به ،وان یک گزینه برای ایالات متحده اشاره می کند. این بسیار بهتر از رای مخالف دیگر خواهد بود و به ،ت اجازه می دهد تا به تصمیمات حوزه های قضایی در این کشور که می خواهند به استفاده از مجازات اعدام ادامه دهند، احترام بگذارد.

اما من فکر نمی کنم که ممتنع کافی باشد. رئیس جمهور برکنار شده نباید اجازه دهد که ،تش در مورد مجازات اعدام در صحنه بین المللی سکوت کند.

زمان آن فرا رسیده است که ایالات متحده در رد کشتار ،تی به ا،ر کشورهای جهان بپیوندد.


منبع: https://verdict.justia.com/2022/12/15/it-is-time-for-the-biden-administration-to-join-the-rest-of-the-world-in-moving-a،nst-the-death-penalty