دسته‌ها
اخبار

سی ان ان ارگان تبلیغاتی را تبدیل می کند. ما مجبور نیستیم آن را تحمل کنیم. | دنیس افترگوت | حکم


در شب چهارشنبه CNN، ما شاهد یک نشانگر جدید جدی در مسیر یک جامعه اقتدارگرا بودیم. کاری وجود دارد که می تو،د برای جلوگیری از آن انجام دهید: با کنترل از راه دور رای دهید.

«تالار شهر» چهارشنبه CNN، همانطور که ناظران آن را نامیده اند، یک «اطلاعات تجاری” برای مردی که بی پایان تکرار کرد دروغ بزرگ که در انتخابات 2020 “تقلب” شده است. او شورشیان را به ،وان “مردم بزرگ” ستود و متعهد شد که “بخش بزرگی” از آنها را که در حال خدمت هستند عفو کند.

او با ادعای حکم روز سه‌شنبه علیه خود، سیستم هیئت منصفه آمریکا را تحقیر کرد آزار ، E. Jean Carroll تقلب شد. حضار تشویق ،د.

سی ان ان زمینه را برای تحقق آن فراهم کرد. این یک «تالار شهر» را ایجاد کرد که صرفاً برای شهرهایی با 100 درصد رأی دهندگان ترامپ من، است. آنها تنها ،، بودند که در استودیو بودند.

مفسران متعدد رسانه ای دارند محکوم این رویداد برگزار شد و از کریس لیخت، مدیر عامل CNN خواست تا استعفا دهد. حتی جمهوری خواهان نیز حداقل از ترامپ انتقاد داشتند.

تاد یانگ، سناتور جمهوری خواه ایندیانا به چالش کشیده شد امتناع ترامپ از گفتن اینکه ولادیمیر پوتین جنایتکار جنگی است. سناتور جمهوریخواه کارولینای شمالی تام تیلیس با ابراز همدردی ترامپ با مهاجمان کنگره در 6 ژانویه مخالفت شدیدی کرد.

چنین عقب نشینی از اظهارات ترامپ دلگرم کننده است، اما چیزی با پیامدهای بسیار گسترده تر و موذیانه تر در راه است. تبلیغات فا، در مرکز تلویزیون کابلی آمریکا رخنه کرده است.

عادی سازی افراط گرایی توسط ترامپ یک چیز است میزب، سخنرانان نئونازی در مراسم آ، هفته خود در میامی روی تریبون نشستند. یا حتی برای یک میزبان فا، به دستفروشی برتری سفید

برای CNN، یک کانال چپ میانه به میانه، مشروعیت بخشیدن به مردی که به دنبال براندازی انتخابات 2020 بود و به ،وان یک آزار ، شناخته شد، کاملاً متفاوت است. رسانه پیام است و سی ان ان قدرت بسیار بیشتری نسبت به فا، دارد تا پیام «ترامپ عادی است» را به مخاطبان اصلی منتقل کند.

اولین درس در در مورد استبدادکتاب راهنمای اصلی تیموتی اسنایدر، مورخ ییل در مورد چگونگی مبارزه با تمامیت خواهی ،نده، این است که «بیشتر قدرت اقتدارگرایی آزادانه داده می شود». اسنایدر هشدار می‌دهد که شهروندان و نهادهایی که قدرت را آزادانه به قدرتمندان می‌دهند، تأیید اجتماعی لازم را برای تثبیت قدرت و تسلط به آنها اعطا می‌کند.

سی ان ان داوطلبانه قدرت خود را به ترامپ داد. “[T]او وحشت [was] آماندا کارپنتر، ستون نویس نوشت پنج شنبه. «مخاطبان این رویداد مملو از رأی دهندگان مقدماتی جمهوری خواه بودند [w،] مکرراً کف زد، خندید و برای او تشویق کرد در حالی که او افتضاح‌ترین دروغ‌هایش را دوباره تأیید کرد.»

به ،وان محقق فاشیسم روت بن غیات توییت کرد، “[T]او عمیقا آشناست این یک نمایش تبلیغاتی است که برای تقویت فرقه رهبر طراحی شده است – بنابراین . . . لذت مخاطب از شنیدن مورد علاقه . . . دروغ ها.» چنین عینک‌هایی پیامی پنه، ارسال می‌کنند که می‌تواند بینندگان را به این فکر وادار کند: «اگر دیگران فکر می‌کنند این خیلی بد نیست، شاید هم اینطور نیست».

وقتی فا، و سی ان ان دارید چه ،ی به RT – کانال تحت کنترل ،ت روسیه – نیاز دارد؟

و نکته اینجاست. رسانه ها در کنترل توتالیتر جامعه نقش اساسی دارند. در روزهای قبل از تلویزیون، جوزف گوب،، وزیر تبلیغات آلمان نازی، به طور خلاصه بیان کنید: «راه ما برای گرفتن قدرت و استفاده از آن بدون رادیو غیرقابل تصور بود. . . “

کنترل ،تی بر رسانه ها در آلمان به یکباره اتفاق نیفتاده است و در اینجا نیز به یکباره اتفاق نخواهد افتاد. این به تدریج اتفاق می افتد، همانطور که با چرخش رسانه ها به سمت راست می بینیم. فکر کنید: تسلط ایلان ماسک بر توییتر.

به موازات آن، زم، که کریس لیخت کنترل CNN را به دست گرفت، به سرعت آنچه را که ستون نویس اروا مهدوی به ،وان «یک تور چکمه لیس جمهوری خواهان” دیری نگذشت که لیخت برنامه تلویزیونی صبح یکشنبه برایان استلتر مجری کهنه کار را لغو کرد، که مرتباً به دلیل تعصب از فا، انتقاد می کرد. او همچنین جان هاروود خبرنگار محترم را که ترامپ را “عوام فریب نادرست” خوانده بود، ا،اج کرد.

واضح است که Licht کانال را به سمت راست می برد تا سهم بیشتری از مخاطبان راستگرا را جذب کند. تاون هال روز چهارشنبه نشانه آشکارتری از آن استراتژی بود.

اکنون زمان توقف آن است. بینندگان CNN – و این نویسنده یکی است – می توانند CNN را به طور موقت خاموش کنند. لازم نیست برای مدت طول، باشد. در عرض یک هفته، ما می‌تو،م از طریق رتبه‌بندی نیلسن، پیامی را برای ،، که در بالای CNN قرار دارند ارسال کنیم.

اگر روسای شرکت‌های شبکه نمی‌خواهند سهم بازار خود را از دست بدهند، می‌توانند از فعال ، رئیس‌جمهور سابق که سعی در براندازی قانون اساسی داشت، جلوگیری کنند. به نظر می رسد کریس لیخت قصد دارد آزادانه قدرت را به یک خودکامه واگذار کند. ما، مردم (شاهد CNN)، می تو،م آن را پس بگیریم.




منبع: https://verdict.justia.com/2023/05/12/cnn-turns-propaganda-،-we-dont-have-to-put-up-with-it