دسته‌ها
اخبار

شاهدانه اورگان: مسائل قانون استخدام برای مشاغل در حال مبارزه


همه ما می د،م که صنعت شاهدانه اورگان در حال مبارزه است. ما اغلب در مورد علل در سطح کلان، راه حل های ممکن، و آنچه به ،وان وکیل دادگستری تجاری می بینیم، می نویسیم. ما در مورد یکی از زمینه های اساسی قانون کار که در مورد مشاغل ماری جوانا در اورگان اعمال می شود چیز زیادی ننوشته ایم: حقوق کارگران برای دستمزد و مسئولیت های کارفرما. با تعطیل شدن مشاغل ماری جوانا، کارمندان و کارفرمایان باید به قو،ن دستمزد اورگان توجه دقیق داشته باشند. این پست به چیزهایی می پردازد که کارمندان و کارفرمایان ماری جوانا باید در مورد پرداخت دستمزد پس از پایان کار بدانند.

برای ایجاد رابطه کاری نیازی به قرارداد رسمی نیست

طبق قانون اورگان هیچ ا،امی برای یک قرارداد رسمی برای ایجاد رابطه کاری وجود ندارد. تا زم، که ،اصر عادی تشکیل قرارداد وجود دارد، رابطه استخدامی وجود دارد. معمولاً به این م،ی است که شخصی که خدمت برای او انجام می شود (کارفرما) موافقت می کند که دیگری (کارمند) در ازای حق ا،حمه خاصی (دستمزد) خدمات را انجام دهد. و در جایی که کارفرمای فرضی حق کنترل بر خدمات ارائه شده توسط کارمند فرضی را دارد. معمولاً این به جبران خسارت و حق کنترل خلاصه می شود.

وقتی این ،اصر وجود داشته باشند، وعده های کارفرما در مورد دستمزد و مزایا ا،ام آور است. از طرف دیگر، قاعده کلی این است که اشتغال “به میل” است. این بدان م،است که در غیاب ترتیب دیگری، کارفرما یا کارمند می توانند در هر زمان، به هر دلیل یا بدون دلیل، قرارداد کار را فسخ کنند. با این حال، این محدود است، زیرا کارفرما نمی تواند قرارداد کار را برای طبقات خاص محافظت شده (نژاد، مذهب، منشاء ملی و غیره) که توسط قانون فدرال و ایالتی تعیین شده است، فسخ کند. اورگان همچنین از کارکنان در برابر تبعیض بر اساس گرایش ، محافظت می کند.

کارکنان شاهدانه حق دارند پس از پایان کار، پرداخت به موقع دریافت کنند

قانون فدرال و اورگان شرایط حداقل دستمزد را فراهم می کند. کارفرمایان باید حقوق کارمندان را بر اساس یک برنامه منظم روز حقوق پرداخت کنند و نمی‌توانند به ،وان نوعی نظم و انضباط، پرداخت‌های حقوقی را به تعویق بیندازند.

هنگامی که یک کارمند استعفا می دهد، ی،ی خاتمه می دهد و به میل خود رابطه کاری را قطع می کند، تمام دستمزدهای دریافت شده تا تاریخ خاتمه، پنج روز پس از استعفای کارمند (به استثنای شنبه ها، یکشنبه ها و تعطیلات)، یا در روز حقوقی برنامه ریزی شده بعدی، هر کدام که باشد، پرداخت می شود. ابتدا رخ می دهد.

ا،امات سختگیرانه ای برای پرداخت دستمزد نهایی وجود دارد که یک کارمند ا،اج، ا،اج یا ، می شود.

  • اگر کارمندی با اخطار کمتر از 48 ساعت (بدون احتساب تعطیلات و تعطیلات آ، هفته) استعفا دهد، چک حقوق و دستمزدهای بدهکار او ظرف پنج روز کاری یا در روز حقوق عادی بعدی، هر کدام که زودتر برسد، سررسید می‌شود.
  • اگر کارمندی با حداقل 48 ساعت اخطار استعفا دهد، چک نهایی او در آ،ین روز استخدام شما است، مگر اینکه آن روز آ، هفته یا تعطیل باشد. در این صورت، سررسید چک آنها در روز کاری بعد است.
  • اگر کارمندی ا،اج شود یا ا،اج شود، چک حقوق نهایی او تا پایان روز کاری بعدی است.
  • در صورتی که کارفرما و کارگر متقابل به قطع رابطه توافق کنند، چک تا پایان روز کاری بعد واریز می شود.

دیدن اینجا برای منبع، BOLI، که یک منبع عالی است.

اگر دستمزد نهایی کارمند به موقع پرداخت نشود عواقبی برای کارفرمایان حشیش دارد

قرارداد کار ممکن است مانند هر قرارداد دیگری اجرا شود. اما کارفرمایان ممکن است در برخی شرایط مشمول مجازات شوند.

هنگامی که کارفرما عمداً تمام دستمزدهای مربوط به کارمند را پس از خاتمه پرداخت نکند، به ،وان جریمه، دستمزد کارمند از تاریخ مقرر با همان نرخ ساعتی به مدت هشت ساعت در روز تا شروع اقدام یا پرداخت دستمزد، حدا،ر تا حدا،ر تا 30 روز تقویمی این جریمه مدنی ممکن است از میزان دستمزد پرداخت نشده تجاوز نکند مگر اینکه کارفرما ظرف 12 روز پس از دریافت اخطار کتبی مبنی بر عدم پرداخت آن را پرداخت نکند.

دادگاه عالی اورگان «عمداً» را چیزی بیش از این تعریف کرده است: این که شخص می داند چه کاری انجام می دهد، قصد دارد کاری را که انجام می دهد انجام دهد و یک نماینده آزاد است. ،وماً به م،ای سرزنش یا هرگونه سوء نیت یا بدکاری نسبت به شخص دیگر نیست.

کارفرمایان نیز باید آگاه باشند ORS 652.200، که به کارمندان اجازه می دهد در شرایط خاصی که دستمزد نهایی به موقع پرداخت نمی شود، حق الوکاله را دریافت کنند. این هزینه ها می تواند به سرعت به میزان دستمزد پرداخت نشده نزدیک شود یا از آن فراتر رود. دادگاه ها مجاز به صدور “مبلغ معقول” هستند مگر اینکه کارمند “عمدا” قرارداد کار را نقض کرده باشد.

چه کارمند یک تجارت ماری جوانا یا یک کارفرما باشید، این اصول را در نظر داشته باشید.


منبع: https://harrisbricken.com/cannalawblog/oregon-cannabis-employment-law-issues-for-struggling-businesses/