دسته‌ها
اخبار

“شاید فقط من باشم.” تحلیلگر سیاسی CNN و خبرنگار بریو کاخ سفید ادعای دروغین شلاق را تکرار می کند – جاناتان تورلی


اسکرین شات

آوریل رایان، تحلیلگر سیاسی CNN و خبرنگار کاخ سفید برای The Brio، مدتهاست که به اظهارات سیاسی خام در کنفرانس های مطبوعاتی معروف است. او نمونه‌ای از جنبش «رو،مه‌نگاری دفاعی» است که صنعت را با رد «عینیت» به‌،وان یک ارزش اصلی فراگرفته است. با این وجود، او بارها توسط رسانه ها مورد تجلیل قرار گرفته است، از جمله انتخاب او به ،وان “رو،مه نگار سال” توسط انجمن ملی رو،مه نگاران سیاه پوست. دیروز زم، که رایان با تکرار ادعای رد شده علیه ماموران مرزی متهم به شلاق زدن مهاجران، بسیاری را شوکه کرد، این برند رو،مه نگاری به نمایش گذاشته شد.

رایان در حال تکرار یک داستان دروغین از سال 2021 بود که بارها و بارها افشا شده است. رسانه ها بر سر یک داستان نادرست که افسران سواره را متهم به شلاق زدن مهاجران غیرقانونی در نزدیکی دل ریو، تگزاس، در 19 سپتامبر 2021 می کرد، به جنون وارد شدند.

یک عکاس این صحنه را ثبت کرد که نشان می‌داد ماموران از افسار برای هدایت ،‌های خود استفاده می‌کنند. کل نوار ویدئویی به وضوح نشان می دهد که ماموران از افسار روی پایه های خود استفاده می کنند، نه بر روی مهاجران. نه تنها عکاس به سرعت مشاهده شلاق زدن مهاجران توسط افسران را تکذیب کرد، بلکه نوار ویدئویی به وضوح این ادعا را رد کرد. با این حال، برای بسیاری از افراد در سیاست و رسانه‌ها این موضوع اهمیتی نداشت زیرا به ادعای عدالت نژادی «شلاق زدن (از) پناهجویان هائیتی

رئیس مجلس نانسی پلوسی (D-Calif.) محکوم کرداستفاده نامن، از شلاق هایی که به نظر می رسد توسط افسران گشت مرزی سوار بر ، برای ارعاب مهاجران” رهبر ا،ریت سنا چاک شومر (DN.Y.) محکوم کردتصاویری از رفتار غیرانس، نیروهای گشت مرزی با مهاجران هائیتی – از جمله استفاده از شلاق” معاون رئيس جمهور کامالا هریس احساساتی در “نما” در مورد چگونگی خشونت “تصاویری از برخی از بدترین لحظات تاریخ ما، جایی که این نوع رفتارها علیه بومیان کشورمان به کار رفته است، در زمان برده داری علیه آمریکایی های آفریقایی تبار استفاده شده است.” تکرارها ما،ین واترز (D-Calif.) و آیانا پرسلی (D-M،.) این حادثه را چنین توصیف کرد:بدتر از آنچه در بردگی شاهد بودیم” و ”رفتار برتری طلبانه سفیدپوستان

رئیس جمهور بایدن عجله کرد تا انزجار و خشم خود را نیز ابراز کند: «این وحشتناک بود – همانطور که دیدی – دیدی که با مردم مثل آنها رفتار می‌شود: ،‌هایی که نزدیک به آنها می‌دویدند و مردم تسمه می‌بندند. این ظالمانه است. من به شما قول می دهم، آن مردم پرداخت خواهند کرد

در آن زمان، برخی از ما اعتراض کردیم که رئیس جمهور یک بار دیگر بدون مدرک و تحقیق، متهمان را مجرم اعلام کرده است. بی گناهی احتمالی این افسران برای رئیس جمهور یا برای بسیاری از مطبوعات اهمیتی نداشت.

وزیر امنیت داخلی علیرغم اینکه وظیفه تحقیقات را بر عهده داشت ال،اندر مایورکاس به محکومیت ماموران پیوست و گفت که رفتار آنها “همه ارزش هایی را که ما به دنبال القای آن در مردم خود هستیم، به چالش می کشد” او سپس وعده داد که عدالت سریع با تحقیقاتی که “روزها طول می کشد، نه هفته ها” – با این حال تحقیقات ماه ها به طول انجامید.

،ت نتایج یافته ها را به تعویق انداخت اما در نهایت اعتراف کرد که چنین شلاقی وجود ندارد. همچنان گفته است که ماموران را به خاطر تخلفات دیگری که برخی از ما به ،وان اقدامی برای حفظ چهره رئیس جمهور بایدن می د،م، مجازات خواهد کرد.

رسانه ها به سرعت تصدیق ،د که یک داستان نادرست دیگر را منتشر کرده و ادامه داده است. اما رایان نه. به هر حال، چرا باید تحقیقات رسانه ای و ،تی وقتی یک داستان نادرست را روایت مفیدی ارائه می دهد، مسدود کند؟

الخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی ایالات متحده در حال بحث در مورد افزایش مهاجران در مرز بود که رایان یک لحظه امضاء ارائه داد و ادعا کرد که مشخص شد ماموران مهاجران هائیتی را که در سال 2021 از مرز ج،ی ایالات متحده عبور می ،د، شلاق می زدند.

حتی مایورکاس که به اوباش ملحق شد و گناه ماموران را فرض کرد، از این واقعیت که رایان ادعایی را تکرار می‌کرد که اکنون همکاران اعتراف ،د کاملاً نادرست است، مخالفت کرد.

رایان اظهار داشت: «مرز ج،ی فقط مکزیکی ها نیست. همانطور که دیدیم این هائیتی‌ها هستند، آفریقایی‌ها هستند، به‌ویژه با این موضوع که هائیتی‌ها با افسار ،‌ها شلاق می‌خورند.»

مایورکاس به آرامی خاطرنشان کرد که رایان در حال تکرار یک داستان نادرست شناخته شده است: “خب، اجازه دهید همین جا شما را اصلاح کنم زیرا در واقع تحقیقات به این نتیجه رسید که شلاق انجام نشده است.”

رایان عصب، به نظر می رسد و می گوید: “متاسفم، من آن را طور دیگری دیدم. آنها را با چیزی از ، شلاق زدند – افسار ،. شاید ویدیو یا تصویر درست شده باشد، اما چیزی که من دیدم کاملاً متفاوت بود. متاسفم.”

مایورکاس مجدداً خاطرنشان کرد: “بله، من شما را به ،وان اصلاح شده رها می کنم.”

رایان عقب نشینی نکرد. به نظر می رسد که حقایق برای پوشش رسانه ای کاملاً بی اهمیت شده اند.

پس از بازگشت و تحقیق، رایان دوباره به خوانندگان خود گفت که شلاق اتفاق افتاده است و ع،ی از رویارویی سال 2021 منتشر کرد و گفت: “شاید این [sic] فقط من اما!»

او دو توییت دیگر را دنبال کرد، یکی ع، دیگری را با ،وان خود منتشر کرد: «و یکی دیگر از اینها چقدر به آن شخص نزدیک است یا به او نزدیک است؟» او متعاقباً خود را بازتوئیت کرد تا تحقیقات فدرال را مورد انتقاد قرار دهد و ادعا کرد: “اوه اجازه دهید این را دوباره پست کنم، به خصوص پس از اینکه یکی از مقامات کاخ سفید به من گفت که آنها نیز گزارش را زیر سوال می برند.”

این نمونه نهایی این تغییر جه، به سمت رو،مه نگاری حمایتی (از جمله در مدارس رو،مه نگاری) است.

اخیراً، نتایج یک نظرسنجی بزرگ از بیش از 75 رهبر رسانه‌ای توسط سردبیر اجرایی سابق واشنگتن پست لئونارد داونی جونیور و رئیس سابق CBS News Andrew Heyward اعلام شد. عینیت به ،وان ارتجاعی و حتی مضر رد شد. امیلیو گارسیا روئیز، سردبیر سانفرانسیسکو کرونیکل به صراحت گفت: “عینیت باید از بین برود.”

داونی چگونگی رهبران اخبار امروز را بازگو کرد

«باور کنید که دنبال ، عینیت می‌تواند به تعادل کاذب یا «دو طرف‌گرایی» گمراه‌کننده در پوشش داستان‌هایی درباره نژاد، رفتار با ،ن، حقوق LGBTQ+، نابرابری درآمد، تغییرات آب و هوا و بسیاری موضوعات دیگر منجر شود. و در اتاق‌های خبری متنوع امروزی، آنها احساس می‌کنند که بسیاری از هویت‌ها، تجربیات زندگی و زمینه‌های فرهنگی خودشان را نفی می‌کند و آنها را از تعقیب حقیقت در کارشان باز می‌دارد.»

زم، بود که همه رو،مه‌نگاران به‌،وان حرفه‌ای «هویت» مش،ی داشتند که می‌توانستند تعصب و ارزش‌های خود را از گزارش اخبار جدا کنند. عینیت اکنون تقریباً مترادف با تعصب است. کاتلین کارول، سردبیر سابق آسوشیتدپرس اعلام کرد: «این هدف با معیار چه ،ی است؟ … به نظر می رسد که این استاندارد سفیدپوست، تحصیل کرده و نسبتاً ثروتمند است.

در حالی که لباس‌هایی مانند NPR به خبرنگاران اجازه می‌دهد تا در تظاهرات شرکت کنند و نیویورک تایمز نظرات محافظه‌کارانه را از بین می‌برد، نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که سطح اعتماد به رسانه‌ها در پایین‌ترین حد خود قرار دارد. با این حال، مهم نیست. دوری از عینیت در امر عدالت اجتماعی از نظر حرفه ای سودمند است.

بنابراین مخاطبان The Brio همچنان داستان دروغین را به ،وان داستان بهتر از آنچه در مرز رخ داده است دریافت خواهند کرد.

با این حال، رایان پس از آ،ین توییت خود می تواند مطمئن باشد که “فقط او” نیست.

توجه: برای افشای کامل، رایان در دانشگاه جورج واشنگتن تدریس می کند، جایی که من هم تدریس می کنم.

مثل این:

پسندیدن بارگذاری…




منبع: https://jonathanturley.org/2023/05/12/maybe-its-just-me-cnn-political-،yst-and-brio-white-،use-correspondent-repeats-false-whipping-claim/