دسته‌ها
اخبار

صاحب خانه سفید به نوجوان سیاه پوستی که به خانه اشتباهی رفت شلیک کرد


اعتراض مردم به تیراندازی رالف یارل

رالف یارل 16 ساله قرار بود برادران دوقلوی خود را از خانه ای که قبلاً نرفته بود بردارد، اما به اشتباه به آدرس اشتباهی رفت. آدرسی که او به آن رسید، خانه ای بود متعلق به اندرو لستر 84 ساله. جزئیات دقیقاً اتفاق بعدی کمی مبهم است، اما یک چیز واضح است: لستر به سر رالف و دوباره به بازو شلیک کرد.

رالف سیاه است. لستر سفید است.

خوشبختانه انتظار می رود رالف بهبودی کامل پیدا کند. لستر نسبت به اتهامات حمله درجه یک و جنایت مسلحانه خود را بی گناه دانسته است و به نظر می رسد که او قصد دارد از خود دفاع کند. اما اگر لستر فکر می کند که حق قانونی تیراندازی به رالف را داشته است، چیز دیگری در راه است.

چی شد؟

روز پنجشنبه، 13 آوریل، حدود ساعت 10 شب، رالف برای بردن برادران کوچکترش به خانه ای در لبه شمالی کانزاس سیتی، میسوری فرستاده شد. به اشتباه به NE 115 رفتهفتم خیابان به جای NE 115هفتم تراس – فقط یک بلوک دورتر. اندرو لستر در را باز کرد. او یک هفت تیر کالیبر 32 در دست داشت.

داستان ها در مورد آنچه بعد اتفاق افتاد متفاوت است. طبق شکایت جنایی لستر به پلیس گفت او یک مرد سیاهپوست را دید که “دستگیره در طوفان بیرونی را می کشید” و معتقد بود که رالف قصد دارد به خانه او نفوذ کند. لستر به بازرسان گفت که از اندازه رالف و ناتو، خود در دفاع از خود در سنین بالا “تا حد مرگ” ترسیده است.

اما روایت رالف از وقایع در تضاد با لستر است. این نوجوان به کارآگاه گفت که فقط زنگ در را زده و اصلاً در را نکشیده است. و در حالی که دادستان گفت هیچ نشانه ای مبنی بر رد و بدل شدن هیچ کلمه ای وجود ندارد، رالف به پلیس گزارش داد که لستر گفت:اینجا نرو

لستر سپس از در شیشه ای دوبار به رالف شلیک کرد. رالف به پیش، و دست راستش ضربه خورد. آ همسایه به CNN گفت در حالی که صدای تیراندازی را نشنیدند، وقتی بیرون رفتند، رالف را دیدند که در خیابان دراز کشیده بود و توسط همسایه ها احاطه شده بود. او به بیمارستان منتقل شد و تحت مراقبت های پزشکی قرار گرفت.

آزادی لستر و اعتراض عمومی

پلیس کانزاس سیتی لستر را کمی قبل از نیمه شب همان روز دستگیر کرد، اما کمتر از دو ساعت بعد، اوایل جمعه، او را آزاد کرد. در آ، هفته، خشم در سراسر جامعه پخش شد. روز یکشنبه، معترضان به سمت خانه لستر راهپیمایی ،د. استیسی گریوز، رئیس پلیس کانزاس سیتی این اعتراض را در یک کنفرانس خبری تایید کرد. رالف عصر یکشنبه از بیمارستان مرخص شد.

خانواده این نوجوان به همراه وکلای او، بن کرامپ و اس. لی مریت، از مقامات برای آزادی لستر انتقاد ،د. در یک بی،ه مش، روز یکشنبهوکلای دادگستری نوشتند: آزادی این مظنون مسلح و خطرناک پس از اعتراف به تیراندازی به یک نوجوان غیرمسلح، غیرتهدیدکننده و بی دفاع که زنگ خانه او را به صدا درآورده است، نمی تواند بهانه ای باشد. آنها اهداکنندگان علاقه مند را به صفحه GoFundMe که توسط عمه رالف ایجاد شده بود هدایت ،د – که قبلاً نزدیک به یک میلیون دلار از هدف 2.5 میلیون دلاری خود فراتر رفته است.

روز دوشنبه، کوئینتون لوکاس، شهردار کانزاس سیتی، که سیاه پوست است، گفت که احساس می کند “دل ش،ته و عصب،او افزود: “شما در مورد تمام مسائل دیگری که سیاه پوستان در زندگی با آنها روبرو هستند، شنیده اید.” “آیا نمی تو، در حالی که سیاه است در بزنی؟ تقریباً انگار نمی تو، وجود داشته باشی.” آن عصر، پرزیدنت بایدن با رالف صحبت کرد با تلفن تماس گرفت و برای او آرزوی بهبودی کرد.

اتهامات

در همین حال، زکری تام،، دادستان شهرستان کلی اعلام کرد که لستر به “اقدام مسلحانه جنایتکارانه” و “حمله درجه یک” متهم شده است. در میسوری، اقدام جنایی مسلحانه حدا،ر 15 سال حبس دارد، در حالی که حمله درجه یک حدا،ر حبس ابد دارد. اگرچه تام، گفت که “موضوع نژادی در این پرونده وجود دارد”، لستر به جرم نفرت متهم نشده است، اما او برای سایر اتهامات دستگیر شده است.

دفاع از “ایستادگی خود را”؟ به طور جدی؟

به گفته وکلای رالف، لستر به تیراندازی به رالف اعتراف کرده است. به نظر می رسد که او به این ترتیب سعی دارد با بالا بردن سپر دفاع شخصی از محکومیت فرار کند. متأسفانه برای او، احتمالاً پرواز نخواهد کرد.

از یک سو، میسوری یک ایالت “ایستادگی خود” است. این بدان م،است که اگر ،ی تهدیدی مهلک برای شما باشد، هیچ وظیفه‌ای ندارید که قبل از استفاده از نیروی مرگبار برای محافظت از خود، به ،وان اولین چاره به مکان امنی بروید. اگر در فرآیند دفاع از خود مهاجم خود را بکشید، می تو،د از محکومیت جنایی بر اساس تئوری دفاع شخصی خودداری کنید.

اما برای به دست آوردن محافظت از دفاع شخصی در حالت ایستاده، ترس شما از مرگ یا آسیب جدی بدنی باید “به طور عینی معقول” باشد. و اینجاست که لستر با دفاع قانونی خود با مشکل مواجه می شود.

بیایید حرفش را قبول کنیم. بگویید لستر از رالف می ترسید و اینکه رالف ساعت 10 شب دستگیره در بیرونی را می کشید (اگرچه این مورد بحث است). هیئت منصفه باید تصمیم بگیرد که آیا این برای ایجاد یک باور منطقی عینی کافی است که رالف تهدیدی برای لستر است یا خیر.

اما بعید است که هیئت منصفه قبول کند که یک فرد متوسط ​​و منطقی در کفش لستر، وضعیت را تهدیدآمیز می‌داند. رالف ممکن است بزرگ باشد، اما او هنوز یک بچه است. او در دبیرستان است. او حرکات تهدیدآمیز انجام نمی داد، حداقل هیچ حرکتی که لستر به پلیس گفته بود. حدا،ر، رالف دری را باز کرد. و در نهایت – باید تاکید کنیم – رالف بود غیر مسلح!

دفاع از خود پرواز نخواهد کرد

ما نمی تو،م وارد سر لستر شویم. او ممکن است صمیمانه از رالف می ترسیده باشد. اگر چنین است، این یک تفسیر غم انگیز و گویا درباره زندگی در آمریکا برای یک نوجوان سیاه پوست است. اما این موضوع کاملاً متفاوت است.

نکته این است که مهم نیست لستر چقدر واقعاً ترسیده است، ترس او صرفاً بود ذهنی; این نبود به طور عینی معقول. رالف هیچ تهدیدی برای او نداشت، چه رسد به سطح تهدیدی که برای ادعای دفاع از خود بر اساس قانون لازم است. درود مری، لستر، کار نخواهد کرد.

برای رالف آرزوی بهبودی سریع داریم!

شما مجبور نیستید این را به تنهایی حل کنید – از یک وکیل کمک بگیرید

ملاقات با یک وکیل می تواند به شما در درک گزینه های خود و چگونگی محافظت از حقوق خود به بهترین شکل کمک کند. از … ما دیدن کنید دایرکتوری وکیل برای پیدا ، یک وکیل در نزدیکی شما که بتواند کمک کند.


منبع: https://www.findlaw.com/legalblogs/law-and-life/white-،meowner-s،ots-black-teenager-w،-went-to-the-wrong-،use/