دسته‌ها
اخبار

فرماندار کالیفرنیا پیشنهاد می کند که غرامت بیش از پول است – جاناتان تورلی


ماه‌هاست که بحث می‌کنیم که چگونه سیاستمداران دموکرات پس از سال‌ها مبارزات انتخاباتی در مورد چنین پرداخت‌هایی که یک ا،ام اخلاقی است، با درخواست‌های غرامت عظیم مق، کنند. با افزایش پیشنهادات به 5 میلیون دلار برای هر نفر، نیوسام سکوت کرد. اکنون، گروه ویژه جبران خسارت کالیفرنیا توصیه هایی را برای پرداخت غرامت و همچنین تعدادی از مزایای دیگر برای شهروندان سیاه پوست صادر کرده است. Newsom در نهایت با چیزی که به نظر می رسد پاسخ داده است کارت تولد مش، که نوشته شده است: «نمی‌توانستم هدیه ای ب،م، بنابراین به جای آن این کارت را به شما دادم». با وجود میلیاردها دلار در کالیفرنیا، به نظر می رسد نیوسام در حال ارسال یک بالون آزمایشی برای عذرخواهی صمیمانه، وعده اصلاحات و بدون پول نقد است.

علاوه بر پرداخت‌های نقدی، گروه ویژه از ،نان واجد شرایط درخواست دریافت 13619 دلار برای هر سال اقامت به دلیل نژادپرستی در مراقبت‌های بهداشتی کرد. 148099 دلار یا 3366 دلار برای هر سال بین 1933 و 1977 برای تبعیض مسکن. و 2352 دلار در طول دوره 49 ساله بین سالهای 1971 تا 2020 برای حبس دسته جمعی و پلیس نژادپرستانه.

نیوسام به فا، نیوز دیجیتال گفت که غرامت “خیلی بیشتر از پرداخت نقدی است.” در عوض تاکید کرد:

ما قبلاً به سختی در حال کار بوده ایم: از بین بردن موانع رای دادن، تقویت منابع برای مق، با نفرت، اعمال اصلاحات گسترده در اجرای قانون و عدالت برای ایجاد اعتماد و ایمنی، تقویت تحرک اقتصادی – همه اینها در حالی که میلیاردها دلار سرمایه گذاری برای ریشه کنی اختلافات و بهبود برابری در مسکن، آموزش، مراقبت های بهداشتی و فراتر از آن. این کار باید ادامه پیدا کند.»

موفق باشید با آن.

استناد به “اصلاحات” در حال حاضر باعث می شود که Task Force شبیه طعمه و سوئیچ نهایی به نظر برسد. با توجه به نظرسنجی‌های اخیر که نشان‌دهنده تغییر گسترده در جامعه سیاه‌پوستان در این سوال است، رای‌دهندگان سیاه‌پوست را شبیه آدم‌های بزرگ جلوه می‌دهد: اکنون 77 درصد سیاه‌پوستان آمریکایی از غرامت حمایت می‌کنند.

سال‌ها، نیوسام و دیگر سیاستمداران دموکرات برای جبران غرامت مبارزه کرده‌اند و این لایحه اکنون سررسید شده است. یک کارت و یک عذرخواهی آن را قطع نمی کند.

همین هفته گذشته، سخنرانان تقاضای پول نقد در مقادیر زیادی ،د. نماینده باربارا لی (D.، Cal.) تی را اعلام کردکلاه «غرامت یک امر تجملی نیست، بلکه یک حق انس، است که برای میلیون‌ها آمریکایی از مدت‌ها قبل به پایان رسیده است. ما از ،ت می خواهیم مالیات آنها را بپردازد.»

او در مورد یک عذرخواهی از صمیم قلب صحبت نمی کرد.

دیگران نیز در این جلسه حضور نداشتند.

در جلسات قبلی، سخنرانان می‌پرسیدند «پول کجاست». برخی به گروه ویژه دموکرات هشدار دادند که تا قبل از انتخابات 2024 پول دریافت نکنند به این حزب رای نخواهند داد.

هیئت ناظران سانفرانسیسکو نیز پس از توصیه کمیته مشورتی غرامت آفریقایی آمریکایی مبنی بر پرداخت 5 میلیون دلار به هر یک از ،نان سیاه پوست واجد شرایط به ،وان غرامت با همین انتظارات روبرو است.

برخی حتی از این رقم نیز مخالفت ،د. کشیش تونی پیرس پرسید «پول کجاست؟ پول نقد کجاست؟ چک کجاست؟» 5 میلیون دلار، سانفرانسیسکو قبلاً حرکت کرده است. 5 میلیون دلار چیزی نیست.»

برخی از دموکرات های کنگره برای غرامت های فدرال مشابه فشار آورده اند و لایحه ای را تصویب کرده اند کمیته قضایی مجلس در سال 2021 که موفق به دریافت رای طبقه نشد. بنیانگذار BET رابرت جانسون فراخوان داده است 14 تریلیون دلار غرامت فدرال.

حتی دیزنی هم وارد عمل شده است اپیزود جنجالی کودکان که در آن کودکان کارتونی تقاضای غرامت می کنند.

سال‌ها درخواست برای غرامت، توقع بیشتری را ایجاد کرده است، حتی یک فوریت. یکی از فعالان مشهور کالیفرنیا اعلام کرد: «این یک بدهی است، ما مج، کار کردیم. ما نمی پرسیم؛ ما به شما می گوییم.»

همانطور که قبلاً نوشتم، این صورت‌حساب برای نیوسام سررسید شده است و به نظر می‌رسد که او اکنون در حال دور شدن از پرداخت‌ها است. همانطور که انتظار می رفت، برای پیووت پس از سال ها سیاست زدگی در مورد این موضوع، کمی دیر است تا آرا را به دست آورد.

مانند یک وزیر در جلسه استماع هفته گذشته اظهار داشت: «به فرماندار نیوسام بگو که می آییم. او مرا می شناسد.”

مثل این:

پسندیدن بارگذاری…


منبع: https://jonathanturley.org/2023/05/10/newsom-sends-a-card-california-governor-suggests-that-reparations-is-more-than-just-money/