دسته‌ها
اخبار

لایحه بحث برانگیز جابجایی مهاجران دیسانتیس به قانون تبدیل شد


ران دیسانتیس، فرماندار جمهوری خواه فلوریدا

احتمالاً نام ران دیسانتیس، مشهور فلوریدا را شنیده اید – شاید بیشتر اوقات بدنام– فرماندار جمهوری خواه اخیراً، او در کنار دیزنی، دیزنی و . . . دیزنی اما حتی قبل از اینکه ملت به مبارزه فلو، قرن کوک شود، دیسانتیس مشغول اجرای همه نوع سیاست های بحث برانگیز بود. ما در FindLaw تعدادی از تصمیم‌های فرمانداری او را پوشش داده‌ایم، از لایحه «نگو همجنس‌گرا» گرفته تا مخالفت با ماسک‌پوشی در مدارس در طول کووید و امضای قانون محافظت از ضربان قلب که سقط جنین را محدود می‌کند. و با انتخابات 2024 در افق، فرماندار چشمش به دفتر بیضی شکل استبا توجه به برخی معیارها، قبلاً بیش از ترامپ بودجه تبلیغاتی جمع آوری کرده است.

از آنجایی که مهاجرت برای جمهوری‌خواهان بسیار داغ است، جای تعجب نیست که فردی با اه، ریاست‌جمهوری برای آماده شدن برای نامزدی، پلتفرمی را در مورد مهاجرت ایجاد کند. بنابراین در ماه مارس، دیسانتیس لایحه‌ای را به کنگره ایالتی ارائه کرد، لایحه‌ای که «برنامه جابه‌جایی مهاجران» را تصویب می‌کرد. دو ماه بعد، به تازگی در فلوریدا به قانون تبدیل شده است. بیایید اصول این سیاست جدید غیردوستانه مهاجران و آنچه را که می‌تو،م در آینده انتظار داشته باشیم، پوشش دهیم.

برنامه جابجایی مهاجران دیسانتیس

در 7 مارس در سنای فلوریدا، متن این لایحه ثبت شد SB 1718 برنامه ای را برای جابجایی مهاجران در دفتر والی ایجاد می کند و با 12 میلیون دلار بودجه آن را تامین می کند. در زیر برخی از محدودیت های قابل توجه برای مهاجران که قانون تعیین می کند آورده شده است:

  • مهاجر، که “اثبات حضور قانونی در ایالات متحده” را ارائه نمی کنند اساساً دیگر نمی توانند کارت شناسایی ،تی دریافت کنند. (بخش 1.)
  • انواع گواهینامه های رانندگی و سایر مجوزهای صادر شده در خارج از ایالت برای مهاجران غیرقانونی دیگر در فلوریدا معتبر نخواهد بود. (بخش 3.)
  • بیمارستان‌هایی که Medicaid را می‌پذیرند، اکنون م،م به جمع‌آوری وضعیت مهاجرت بیماران در فرم‌های دریافت و سایر سوابق خواهند بود – حتی اگر بیمار با Medicaid پولی پرداخت نکند. (بخش 5.)
  • برای کارفرمای، که بدون احراز صلاحیت برای استخدام افراد غیرمجاز را استخدام کنند، جریمه هایی در نظر گرفته می شود. (بخش 7.)
  • مشاغل با بیش از 25 کارمند م،م به استفاده از پایگاه داده فدرال به نام تایید الکترونیکی برای تعیین صلاحیت یک فرد برای استخدام. (بخش 7.)

و به ویژه، قانون جدید به فلوریدا این اختیار را می دهد که مهاجران را – حتی آنهایی که خارج از ایالت هستند – به هر نقطه ای از ایالات متحده منتقل کند چرا؟ برخی حدس می زنند که این لایحه “به منظور رفع سوالات حقوقی“در سال 2022 با انتقال مهاجران توسط DeSantis از مناطق مختلف کشور به سایر نقاط ایالات متحده DeSantis ایجاد شد. خبرساز شد پاییز گذشته زم، که از پول مالیات دهندگان فلوریدا برای فرستادن پناهجویان ونزوئلایی در سن آنتونیو، تگزاس به مارتا وینیار، ماساچوست استفاده کرد.

اما فلوریدا چگونه صلاحیت مداخله در مهاجر، که از ایالتی کاملاً متفاوت هستند را داشت، چه رسد به فرستادن آنها به ایالت سوم؟ به نظر می رسد رسانه های اصلی خبری در مورد این سوال نامشخص هستند. با توجه به اطلاعات بسیار کمی که مقامات فلوریدا مشتاق افشای آن هستند، برخی گمان می کنند که این ماموریت به صورت مخفیانه و حتی غیرقانونی بوده است. ظاهراً حداقل برخی از عملیات جابجایی توسط مقامات فلوریدا بدون اطلاع همتایان ایالتی در تگزاس و ماساچوست انجام شده است. اگرچه فرماندار تگزاس، گرگ ابوت، همکار جمهوری خواه، علناً حمایت خود را از اقدام دیسانتیس پس از این واقعیت اعلام کرد، ظاهراً قبل از این اتفاق به او اطلاعی داده نشده بود. ماساچوست هم نداشت. دیلن فرناندز، نماینده تا،تان مارتا، دیسانتیس را متهم کرد که “توطئه ای مخفی برای فرستادن خانواده های مهاجر مانند ، در هواپیما طراحی کرده است” و این اقدام او را “کاری فوق العاده غیرانس، و فاسد” محکوم کرد.

دیسانتیس مدعی شد که در تصمیم خود برای جابجایی مهاجران به سیاست های مهاجرتی ناکارآمد ،ت فدرال پاسخ می دهد.

یک مکر سیاسی با پیامدهای خطرناک

این لایحه هفته گذشته در سنا تصویب شد. اندکی پس از آن، روز سه شنبه، مجلس ا،ریت جمهوریخواهان نیز به آن رای مثبت داد. این لایحه اکنون توسط خود دیسانتیس امضا می شود و انتظار می رود از اول جولای اجرایی شود.

دیسانتیس این لایحه را به ،وان واکنشی به آنچه که او می بیند، تنظیم کرده است “ش،ت ،ت بایدن در تامین امنیت مرزهای کشورمان” و رسیدگی به مسائل مهاجرت با “سیاست های بی پروا درهای باز فدرال.” در ماه فوریه، او توییت کرد: “خوشحالم که قانونی را برای ادامه برنامه انتقال اتباع بیگانه غیرقانونی به حوزه های قضایی پناهگاه امضا کردم. از قانونگذار برای این ابزار ارزشمند تشکر می کنم.”

نگر، گسترده مخالفان این قانون این است که ا،ام اعلام وضعیت در سوابق رسمی ،تی (مانند فرم های دریافت بیمارستان) افراد غیرقانونی را از جستجوی مراقبت های پزشکی حیاتی به دلیل ترس از بیرون رفتن منصرف می کند. سوزان والدز، نماینده دموکرات فلوریدا، این لایحه را “سیاسی محور” و “لایحه ای ضد مهاجرت است که به مهاجران غیرقانونی آسیب می رساند و حتی می کشد.”

هجوم مهاجران در افق

موضوع مهاجران و پناهجویان به طور خاص بیش از هر زمان دیگری برجسته می شود، زیرا تعلیق حقوق پناهندگی ناشی از بیماری همه گیر شناخته می شود. “،وان 42” به پایان می رسد. این اقدام موقت توسط ادمین ترامپ تصویب شد. در آغاز شیوع کووید، و به فدرال رزرو اجازه داده است تا مهاجران را بدون فرصتی برای پناهندگی به مکزیک ا،اج کند – کاری که قبلاً حداقل در تئوری برای انجام آن از توسل قانونی برخوردار بودند. این دستور قرار است ادامه یابد 11 مه، روزی که کاخ سفید وضعیت اضطراری بهداشت عمومی COVID را به “رسما پایان می دهد” تعیین کرده است. براندون جاد، رئیس شورای ملی گشت مرزی، گفته است که در حال حاضر گذرگاه های مرزی از حدود 5200 گذرگاه در روز در ماه مارس به حدود 7200 افزایش یافته است. آ مقام مرزی برآورد کرد که پس از لغو ،وان 42، چنین گذرگاهی می تواند به 10000 در روز برسد.

هفته گذشته، مدیر بایدن. مجموعه ای از اقداماتی را اعلام کرد که قصد دارد در پاسخ به افزایش پیش بینی شده مهاجرت پس از ماه می انجام دهد. و، امنیت داخلی اعلام کرد که افسران ویژه آموزش دیده پناهندگی را به مراکز جدید پناهجویان در گواتمالا و کلمبیا در تلاش برای ایجاد منابع قانونی بیشتر برای مهاجران اختصاص خواهد داد. هدف، ارائه کانال‌های جدیدی است که از طریق آن مهاجران می‌توانند به دنبال جابجایی قانونی به ایالات متحده باشند.

در حالی که هم جمهوری‌خواهان و هم دموکرات‌ها برای مهاجرت گسترده افراد غیرقانونی به کشور آماده می‌شوند، به نظر می‌رسد که دیسانتیس موضع محافظه‌کاران قاطعانه‌ای را در مورد مهاجرت به نمایش می‌گذارد تا از جناح راست سیاسی جذب کند، زیرا رقابت او برای ریاست‌جمهوری نزدیک‌تر می‌شود.

حقوق قانونی خود را بشناسید — در FindLaw’s درباره مهاجرت، پناهندگی و ا،اج بیشتر بخو،د درباره قانون بیاموزید صفحات منبع:

شما مجبور نیستید این را به تنهایی حل کنید – از یک وکیل کمک بگیرید

ملاقات با یک وکیل می تواند به شما در درک گزینه های خود و چگونگی محافظت از حقوق خود کمک کند. از … ما دیدن کنید دایرکتوری وکیل برای پیدا ، یک وکیل در نزدیکی شما که بتواند کمک کند.




منبع: https://www.findlaw.com/legalblogs/law-and-life/desantiss-controversial-migrant-relocation-bill-p،es-into-law/