دسته‌ها
اخبار

لایحه جمهوری خواه فراشمولیت در ورزش مدرسه را هدف قرار می دهد


جمهوریخواهان و ،ن ورزشکار کشورهای مستقل مش، المنافع در کنگره سخنر، می کنند

در ایالات متحده، تحولات قانونی اخیر در سطح فدرال در چند ماه گذشته ممکن است حمایت های قانون اساسی در برابر تبعیض ، یا ،تی را به خطر بیندازد. به ،وان مثال، اخیراً، لایحه ای که به تازگی در مجلس نمایندگان تصویب شده است، با هدف اصلاح ،وان نهم صورت گرفته است. ،وان IX به ،وان قانون برجسته حقوق مدنی کشور، در حال حاضر تبعیض را در مدارسی که بودجه فدرال دریافت می کنند، ممنوع می کند. اعضای راست سیاسی، با این حال، در تلاش برای بازنگری قانون حقوق مدنی هستند تا افراد ترا،تی را از حمایت‌های مبتنی بر ،ت که این قانون ارائه می‌کند مستثنی کنند.

بحران میانسالی ،وان IX

سال گذشته، بسیاری پنجاهمین سالگرد قانون رسمی حقوق مدنی فدرال برای دانشجویان را جشن گرفتند. اصلاحات آموزشی در سال 1972، که در زبان عامیانه به ،وان “،وان IX” شناخته می شود. برای نیم قرن از برابری و آزادی دانش آموزان در برابر تبعیض محافظت کرده اند.

،ت بایدن به صراحت اعلام کرده است که ،وان نهم از دانش آموزان ترا،تی محافظت می کند و همچنین متعهد شده است که شکایات مربوط به این دانشجویان را بررسی کند. در همان زمان، تیم بایدن اعلام کرده است که قصد دارد قو،ن دوران ترامپ را به گونه‌ای بازنویسی کند که حمایت‌های جدیدی از دانشجویان این جمعیت را در قو،ن فعلی ادغام کند. از جمله این حمایت‌های وعده داده شده، حق دسترسی به حمام‌های مدرسه که با هویت ، یک فرد مطابقت دارد و حق شرکت در ورزش‌های مدرسه‌ای که با هویت ، فرد همسو هستند، است. با این حال، دستورالعمل های سیاستی بایدن ادمین هنوز قدرت قانونی ندارد. می تو،د اطلاعات بیشتری در مورد این پیشرفت ها در Findlaw بخو،د درباره قانون بیاموزید

جای تعجب نیست که گام‌های مترقی‌ها برای گسترش حمایت‌های ،وان IX با مقاومت زیادی در طول سال‌ها، عمدتاً توسط جمهوری‌خواهان مواجه شده است. این خبری نیست که راست سیاسی مدتی است که حقوق ترا،تی ها را هدف قرار داده است. در اوا،، بسیاری از محافظه کاران عمدتاً بر موضوع مشارکت ترنس ها در ورزش های ،تی متمرکز شده اند – یک “آزمون تورنسل GOP”. نشریه The Hill آن را نامید. اکنون این لایحه جدید تصویب شده در مجلس تنها میخ دیگری است بر تابوت حقوق ترنس ها.

اصلاحیه پیشنهادی جمهوری خواهان

در 1 فوریه، جمهوری خواهان در مجلس به رهبری ویلیام جی استیو از فلوریدا، لایحه ای را پیشنهاد ،د که از کمیته آموزش و نیروی کار مجلس سرچشمه می گرفت. به نام “قانون حمایت از ،ن و دختران در ورزش 2023،وان این لایحه حاکی از آن است که حمایت‌های قانون اساسی را که قبلاً در ،وان نهم ارائه شده است، تقویت می‌کند. با این حال، در واقع قصد دارد مشارکت ،ن و دختران ترنس‌جندر در ورزش‌های مدارس ،ن و دختران سیسجندر را ممنوع کند. هدف کلی جمهوری‌خواهان از پیشنهاد قانون این بود که برنامه‌های ورزشی مدارس را از شرکت در برنامه‌های «،ن یا دختران» به افرادی که ،ت بیولوژیکی آنها در بدو تولد مرد است، باز می‌دارد. 203. در میان حامیان مش،، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان، کوین مک کارتی (R-CA) و نماینده جورج سانتوس (R-NY) بودند.

این لایحه به اختصار جالب است. بخش مؤثر متن فقط در حدود 150 کلمه معلق است. پس از همه، این فقط یک است اصلاحیه به یک قانون موجود این یک قانون کاملاً جدید نیست. اما اگر مطالعه کرده باشید قانون اساسی و منشور حقوق، می د،د که چقدر قدرت و جنجال می تواند در یک موجود باشد اصلاحیه که در چهره اش کوتاه و شیرین به نظر می رسد. قانون اخیراً پیشنهادی نیز یک «منشور حقوق» است، اما ماهیت بسیار متفاوتی دارد. این لایحه جدید با غیرقانونی ، موسسات ،وان نهم “اجازه دادن به فردی که ،تش مرد است برای شرکت در” برنامه‌ها و فعالیت‌های ورزشی ،ن و غیره، هدف خود را محقق کند. “،” را اینگونه تعریف می کند: “صرفاً بر اساس بیولوژی تولید مثل و ژنتیک یک فرد در بدو تولد.

جمهوریخواهان از پیروزی خود استفاده می کنند

به نظر می رسد حامیان جمهوری خواه لایحه به طور استراتژیک از این موضوع در هسته آن برای منافع سیاسی خود استفاده کرده اند. تصویب آن در مجلس به ،وان یک پیروزی بزرگ برای کوین مک کارتی رئیس مجلس تلقی شد، “،ی که امیدوار است ا،ریت باریک جمهوریخواه خود را متحد نگه دارد، زیرا درگیری بر سر افزایش سقف بدهی کشور در پیش است.” رویترز گفته است. و همین ماه گذشته، جورج سانتوس مدارکی را بایگ، کرد که به او اجازه می داد برای انتخاب مجدد نامزد شود. علیرغم ادعاهایی مبنی بر اینکه او قو،ن مالی مبارزات انتخاباتی را زیر پا گذاشته است.

در یک کنفرانس خبری در کاپیتول، مک کارتی با حمایت سه ورزشکار زن سیس که مسابقات را به ورزشکاران ترنس ش،ت داده بودند، به خبرنگاران گفت. او گفت: «دلیل وجود ورزش مردان و ،ن وجود دارد. “این در مورد انصاف است. و اگر یک فیبر نهایی آمریکا وجود داشته باشد، آن فرصت دادن به مردم است.”

به نظر می رسد رهبر لایحه، نماینده استیو و دیگر جمهوری خواهان پنجاهمین سالگرد تولد ،وان IX را توسط “خواستار حمایت گسترده از ورزش ،ن در برابر ورزشکاران ترنسجندرمک کارتی وضعیت را به‌،وان تلاش برای دوبرابر ، حقوقی توصیف کرد که اساسنامه اولیه ایجاد کرده بود، اما به گفته او اکنون در معرض تهدید قرار گرفته است. «پنجاه سال پس از اینکه ،وان نهم را قانون کشور کردیم، ورزش ،ن با یک وضعیت وجودی مواجه است. تهدید،” او گفت. “خیلی چیزها در مورد این سیستم جدید ناعادلانه هستند. این سیستم ورزش ،ن را پاک می کند. مانند رقابت منصفانه به ارزش های آمریکایی حمله می کند… و جه، را ایجاد می کند که در آن ورزشکاران زن که صحبت می کنند در واقع توسط همسالان خود مورد آزار و اذیت قرار می گیرند.” این لایحه توسط کمیته مطالعات جمهوری خواهان نیز حمایت شده است.

نبرد گسترده تر برای فراشمولیت

این پیروزی زودهنگام برای جمهوریخواهان تنها آ،ین تحولی است که فراشمولیت را به خطر می اندازد. نبرد سیاسی در مورد مسائل دگرباشان ، – که به ،وان یک نبرد حقوقی پنهان شده است – مدتی است که ادامه دارد.

اوایل این ماه، ران دیسانتیس، فرماندار جمهوریخواه فلوریدا [in]قانون معروف، قانون حقوق والدین در آموزش و پرورش، کشش بیشتری پیدا کرد. لایحه «نگو همجنسگرا» توسط منتقدان آن تلقی می شود، از زم، که در سال گذشته به تصویب رسید، بحث و جدل های زیادی را برانگیخت. در 19 آوریل، هیئت آموزش و پرورش ایالت رای به گسترش این ممنوعیت به تمام مقاطع تحصیلی در مدارس ،تی داد. دیسانتیس، یکی دیگر از جمهوری خواه، که با قو،ن فرا فراگیر مخالف است، قصد دارد در سال 2024 نامزد ریاست جمهوری شود.

از زم، که لایحه «نگو همجنسگرا» به قانون امضا شد، بسیاری از آنها را به دشمن تبدیل کرده است. معروفترین آنها، شرکت والت دیزنی است. منتقدان این لایحه می گویند که زبان آن این استآنقدر مبهم است که معلمان احتمالاً به جای اینکه شغل خود را به خطر بیندازند، به طور کلی از این موضوعات اجتناب می کنند

اگرچه این لایحه به طور دوره‌ای با چالش‌های قانونی نیز مواجه بوده است، اما قضات فدرال به طور مداوم با آن مواجه بوده‌اند رد دعاوی حقوقی که با آن تداخل داشته باشد. این در حالی است که قضات تجدیدنظر حوزه دوم دارند به شکایت ،ن ورزشکار با ،ت سیس اجازه داد تا ادامه یابد در برابر کنفرانس ورزشی بین مدرسه ای کانکتیکات (CIAC). ،ن ورزشکار این شکایت را بر سر سیاست های فرا فراگیر کانکتیکات در ورزش مدارس در داخل ایالت آغاز ،د. شاکیان ادعا ،د که اجازه ،ت به ،ن ورزشکار ترا،تی برای رقابت با آنها، ضررهای ناعادلانه ای برای ،ن دارای ،ت سیس در ورزش های مدرسه ای ایجاد کرده است.

گرو سیاسی که احتمالا نمی گذرد

علیرغم آنچه که این لایحه ممکن است برای لیبرال‌ها باشد – تسلیحاتی برای حقوق شهروندی – ،، که طرفدار قانون جدید هستند، آن را به ،وان حفظ حقوق شهروندی به روش خود می‌دانند. اساساً، موافقان و مخالفان این قانون، ظاهراً هر یک با هدف حمایت از حقوق یک اقلیت از لحاظ تاریخی محروم هستند. تفاوت در اقلیت مورد بحث است: ،ن سیسجندر در مقابل افراد ترا،تی. هم منتقدان و هم حامیان سیاست‌های فرا فراگیر استدلال می‌کنند که قو،ن حقوق مدنی مبتنی بر تبعیض ،تی در خدمت منافع مربوط به آن‌هاست، هر چند که اه، هر یک از طرفین کاملاً متضاد به نظر می‌رسد.

در حال حاضر، لایحه جدید بعید است در سنای تحت کنترل دموکرات ها تصویب شود. پرزیدنت بایدن قانون پیشنهادی را «تبعیض‌آمیز» خوانده است. او گفته است که در صورت ،وم آن را وتو خواهد کرد. با نزدیک شدن به انتخابات 2024، تنها می‌تو،م انتظار داشته باشیم که موضوع فراشمولیت بزرگ‌تر شود و حداقل توسط جمهوری‌خواه، که قصد دارند کرسی‌های فعلی خود را تضمین کنند، بیشتر شود.

شما مجبور نیستید این را به تنهایی حل کنید – از یک وکیل کمک بگیرید

ملاقات با یک وکیل می تواند به شما در درک گزینه های خود و چگونگی محافظت از حقوق خود به بهترین شکل کمک کند. از … ما دیدن کنید دایرکتوری وکیل برای پیدا ، یک وکیل در نزدیکی شما که بتواند کمک کند.


منبع: https://www.findlaw.com/legalblogs/law-and-life/republican-bill-targets-trans-inclusivity-in-sc،ol-sports/