دسته‌ها
اخبار

لغو تحریم واشنگتن ارزش “تدریج گرایی استراتژیک” را در مبارزه برای پایان دادن به مجازات اعدام نشان می دهد | آستین صراط | حکم


روز پنجشنبه جی اینسلی فرماندار دموکرات واشنگتن قانون لغو مجازات اعدام در آن ایالت را امضا کرد. این یک پیروزی مهم دیگر برای ،، بود که به دنبال پایان دادن به مجازات اعدام در آمریکا بودند، اگرچه زمان بسیار زیادی طول کشید تا حتی آن ایالت آبی عمیق به این نتیجه برسد.

داستان چگونگی انجام این کار توسط ایالت واشنگتن، ارزش استاد حقوق را نشان می دهد جفری ال ،شمایر زنگ زده “تدریج گرایی استراتژیک” در جنبش ضد مجازات اعدام. ،شمایر در ابتدا از این عبارت برای توصیف رویه قضایی مجازات اعدام قاضی فقید دیوان عالی کشور روت بادر گینزبورگ استفاده کرد.

به گفته ،شمایر، «گینزبورگ مشکلاتی را در اجرای مجازات اعدام تشخیص داد… در سال 2011، او به دانشجویان حقوق گفت که امیدوار است روزی دادگاه به این نتیجه برسد که “مجازات اعدام را نمی توان با یک دست اجرا کرد.” علی‌رغم این نگر،‌ها، گینزبورگ با اتخاذ رویکردی روشمند، هرگز نظری مبنی بر مغایرت مجازات اعدام در همه موارد ننوشت.

،شمایر می‌گوید: «رویکرد او به پرونده‌های مجازات اعدام، از یک تصمیم استراتژیک متفکرانه شکل گرفت. او معتقد بود که با مشارکت مستقیم در تصمیمات دادگاه در تحلیل مجازات اعدام به جای اتخاذ موضع گسترده مبنی بر اینکه مجازات اعدام همیشه قانون اساسی را نقض می کند، می تواند تأثیرگذارتر باشد.

«بنابراین، اگرچه، همانطور که ،شمایر اشاره می کند، «گینزبورگ در سال 2017 به حضار گفت: «اگر من یک ملکه بودم، مجازات اعدام وجود نداشت»، او نه به ،وان یک پادشاه، بلکه به ،وان یک حقوقدان به مجازات اعدام نزدیک شد. با دقت با چاقوی جراحی کنده می‌شود تا مشکلاتی را که او در مورد سیستم اعدام مردم آمریکا می‌دید آشکار کند.»

“حکم ، دقیق با چاقوی جراحی برای افشای مشکلات… سیستم اعدام مردم آمریکا” راهی من، برای توصیف آنچه ایالت واشنگتن را به جایی رساند که می تواند مجازات اعدام خود را لغو کند.

داستان مجازات اعدام در واشنگتن بیش از یک قرن پیش در سال 1913 آغاز شد، زم، که فرماندار ارنست لیستر اولین لایحه لغو مجازات اعدام در ایالت را امضا کرد. بررسی قانونی آن لایحه با موافقان آن یک حلقه تقریباً مدرن داشت ادعا ، که “قانون موجود نه تنها نتوانسته جرم را کاهش دهد، بلکه ناعادلانه و غیرانس، است.” آنها استدلال می‌،د که “بر اساس قانون موجود، به سختی می‌توان محکومیت‌ها را تضمین کرد.”

،، که می خواستند مجازات اعدام را حفظ کنند، گفتند که “الغا باعث افزایش جرم می شود.” آنها اضافه می کنند که “قتل های وحشیانه بسیار زیاد است … ما باید قاتلان را به چوبه دار بفرستیم.”

شش سال بعد، در سال 1919، این استدلال ها به روز شد و مجازات اعدام در واشنگتن برقرار شد.

در سال 1975، زم، که مجازات اعدام برای بار دوم پایان یافت، تاریخ مجازات اعدام بار دیگر در این ایالت تغییر کرد. اما این لغو مدت زیادی دوام نیاورد.

مجازات اعدام در واشنگتن بازسازی شد به ،وان مجازات اجباری برای قتل درجه یک از طریق رأی گیری در نوامبر همان سال.

مرکز اطلاع رس، مجازات اعدام گزارش ها دادگاه عالی واشنگتن قانون جدید خود را مغایر با قانون اساسی تشخیص داد، زیرا فردی که خود را بی گناه می دانست می توانست به اعدام محکوم شود، در حالی که فردی که اقرار به گناه کند حدا،ر مجازات حبس ابد بدون امکان آزادی مشروط دریافت می کند.

قانون مجازات اعدام جدید در سال 1981 برای اصلاح این نقص های قانون اساسی تصویب شد. اما واشنگتن هرگز تبدیل به یک ایالت بسیار فعال مجازات اعدام نشد. آی تی فقط پنج نفر را به قتل رساند از سال 1981 تا 2010، تاریخ آ،ین اعدام آن.

آ،ین دوره در تاریخ مجازات اعدام در واشنگتن در سال 2014 و زم، که فرماندار اینسلی آغاز شد اعلام کرد تعلیق اعدام در آستانه آن اعلامیه، او مرتباً نگر، خود را در مورد مجازات اعدام نشان می داد.

و او آنچه را که دفترش به ،وان «ماه‌ها بررسی دقیق وضعیت مجازات اعدام در ایالت واشنگتن از جمله تحقیق در مورد پرونده‌های جاری، گفتگو با دادستان‌ها، مقامات اجرای قانون و اعضای خانواده قرب،ان قتل، و توری از محکومان اعدام و محکومان به اعدام» انجام داد. اتاق های اعدام در زندان ایالتی والا والا.”

اینسلی در زم، که این تعلیق را اعمال کرد، گفت: «عدالت برابر تحت قانون مسئولیت اصلی ،ت است. و در پرونده های مجازات اعدام، من متقاعد نشده ام که عدالت برابر اجرا شود. استفاده از مجازات اعدام در این ایالت به طور نابرابر اعمال می شود و گاهی اوقات به بودجه شهرستان محل وقوع جرم بستگی دارد.

فرماندار ادامه داد: «می‌خواهم اذعان کنم که در قانون مجازات اعدام ایالت واشنگتن، حمایت‌های خوبی وجود دارد. اما تردیدهای زیادی در مورد مجازات اعدام مطرح شده است. ایرادات زیادی در سیستم وجود دارد. و هنگامی که تصمیم نهایی مرگ است، خطر زیادی برای پذیرش یک سیستم ناقص وجود دارد.

اما، با پیروی از نوعی استراتژی تدریجی که ،شمایر توصیف کرد، اینسلی تمام تلاش خود را کرد تا اطمینان حاصل کند که هیچ ، اقدام او را با حمله ای پیش روی به اخلاقیات خود مجازات اعدام یا هدیه ای به مردم محکوم به اعدام در ایالت خود اشتباه نگیرد. .

فرماندار توضیح داد: «اجازه دهید به صراحت بگویم که این تصمیم سیاستی مربوط به 9 مرد محکوم به اعدام در والا والا نیست. آنها از من رحم نمی کنند. این اقدام باعث تخفیف مجازات آنها و یا عفو هیچ مجرمی نمی شود. اما من معتقد نیستم که جرایم وحشتناک آنها بر مشکلاتی که در سیستم مجازات اعدام ما وجود دارد، غلبه کند.»

گام بعدی در راه آنچه واشنگتن در هفته گذشته انجام داد، زم، رخ داد که محققان دانشگاه واشنگتن یک بررسی دقیق و دقیق از سیستم مجازات اعدام در ایالت انجام دادند. آنها این کار را به دستور یک تیم حقوقی انجام داد نماینده یک مرد آفریقایی آمریکایی در محکومیت اعدام در ایالت. آن وکلا از آنها خواستند که یک تجزیه و تحلیل آماری از پرونده های مجازات اعدام در واشنگتن انجام دهند تا ببینند آیا نژاد نقشی در صدور حکم اعدام دارد یا خیر.

از جمله یافته‌های کلیدی این مطالعه این بود که «هیئت منصفه در 38.8 درصد از پرونده‌های مربوط به متهمان غیرسیاه‌پوست، اما 64.3 درصد از پرونده‌هایی که متهمان سیاه‌پوست بودند، مرگ را صادر ،د».

این مطالعه و یافته های آن زمینه را برای گام دیگری در لغو تدریجی مجازات اعدام توسط واشنگتن فراهم کرد که در 11 اکتبر 2018 در دادگاه عالی واشنگتن رخ داد. قانون مجازات اعدام این ایالت را خلاف قانون اساسی اعلام کرد، گفت که به صورت خودسرانه و تبعیض نژادی اعمال شده است.

اما، همانطور که سیاتل تایمز گزارش شده است“دادگاه این احتمال را رد نکرد که قوه مقننه بتواند روش دیگری برای صدور احکام اعدام که مطابق قانون اساسی باشد، ارائه دهد.”

و تا روز پنجشنبه، قانون مجازات اعدام در واشنگتن همچنان در کتاب باقی ماند.

در پایان، لغو در آن ایالت از طریق مجموعه ای از مراحل افزایشی انجام شد – تحقیقات فرمانداری، به دنبال آن یک تعلیق و یک مطالعه علمی مستند به نقص مجازات اعدام، سپس دعوی قضایی و تصمیم دادگاه، و پس از آن چندین تلاش قانونی برای لغو قبل از اینکه در نهایت یکی از آنها لغو شود. موفق شد.

به جای پتک از چاقوی جراحی استفاده شده است.

زم، که لغو لغو شد، زمینه به خوبی فراهم شده بود و به مردم این فرصت داده شد تا خودشان بیاموزند که نه عدالت و نه امنیت عمومی با از بین رفتن مجازات اعدام به خطر نمی‌افتد.

حکمت تدريجي استراتژيک RBG با اتفاقي که هفته گذشته در واشنگتن رخ داد، به اثبات رسيد، درست مانند بسياري از ايالات ديگر که در دهه و نيم گذشته مجازات اعدام را لغو ،د. در ایالت همیشه سبز و جاهای دیگر، این رویکرد دلیلی برای این فکر می کند که این بار مجازات اعدام یک بار برای همیشه متوقف شده است.


منبع: https://verdict.justia.com/2023/04/24/wa،ngtons-abolition-il،rates-the-value-of-strategic-gradualism-in-the-struggle-to-end-the-death-penalty