دسته‌ها
اخبار

مقررات برای دارایی های مجازی و پیشنهادات رمز – Fin Tech


28 آوریل 2023

NovoJuris Legal

برای چاپ این مقاله کافی است در سایت Mondaq.com ثبت نام کنید یا وارد شوید.

قانون دارایی مجازی و خدمات ارائه اولیه توکن 2021 (“عمل کنید“) مصوبه ای است که بر ارائه دهندگان خدمات دارایی مجازی و صدور پیشنهادات توکن نظارت می کند. این قانون از 7 فوریه 2022 لازم الاجرا شد.

هدف

هدف این قانون ارائه یک چارچوب قانونی جامع برای تنظیم فعالیت‌های تجاری جدید و در حال توسعه دارایی‌های مجازی و پیشنهادات اولیه توکن است. این چارچوب در مرحله ای قرار می گیرد تا استانداردهای تعیین شده توسط گروه ویژه اقدام مالی برای مدیریت، کاهش و جلوگیری از هرگونه مبارزه با پولشویی و مق، با تامین مالی تروریسم را رعایت کند.AML/CFT“) خطرات مرتبط با دارایی های مجازی.

تنظیم کننده

بر اساس قانون، کمیسیون خدمات مالی (“FSC“) مسئول تنظیم و نظارت بر ارائه دهندگان خدمات دارایی مجازی و صادرکنندگان عرضه اولیه توکن خواهد بود. FSC باید بر موارد زیر نظارت و نظارت کند:

  • صدور مجوز ارائه دهندگان خدمات دارایی مجازی.

  • ثبت نام صادرکنندگان عرضه اولیه توکن.

  • تعیین اینکه آیا ارائه دهندگان خدمات دارایی مجازی و صادرکنندگان پیشنهادات اولیه توکن، برای اه، AML/CFT، با قانون اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی، قانون خدمات مالی و سازمان ملل متحد (ممنوعیت مالی، تحریم تسلیحاتی و ممنوعیت سفر) مطابقت دارند یا خیر. قانون 2019.

تعریف دارایی های مجازی

قانون “دارایی مجازی” را به شرح زیر تعریف می کند:

دارایی مجازی هر نمایش دیجیتالی ارزشی است که می تواند به صورت دیجیتالی معامله، انتقال یا برای پرداخت استفاده شود. این شامل نمایش دیجیتال ارزهای فیات نمی شود“.

علاوه بر این، این قانون همچنین حاوی چند مقررات انتقالی است که اکنون مقرر می‌دارد که «اوراق» تحت قانون اوراق بهادار دیگر شامل «توکن مجازی» نمی‌شود.

جرایم طبق قانون

به منظور حفظ حقوق مشتریان دارایی های مجازی و توکن های مجازی و تضمین AML/CFT این قانون بیان می‌کند که این یک تخلف مالی است:

  • به ،وان یک ارائه دهنده خدمات دارایی مجازی بدون داشتن مجوز فعالیت های تجاری را انجام دهید.

  • انجام فعالیت های تجاری به ،وان صادرکننده پیشنهادات اولیه توکن بدون ثبت نام.

همانطور که در بخش 7(2) و 23(2) بر اساس این قانون، هر فردی که خلاف آن تشخیص داده شود، مشمول جریمه ای که بیش از پنج میلیون روپیه موریس نخواهد بود و حدا،ر ۱۰ سال حبس خواهد داشت.

محتوای این مقاله به منظور ارائه راهنمای کلی در مورد موضوع است. باید در مورد شرایط خاص خود از یک متخصص مشاوره بگیرید.

مقالات پرطرفدار در مورد: فناوری از موریس

قبرس- مقررات در مورد ارزهای دیجیتال و بلاک چین

Haviaras & Philippou LLC

در سال‌های اخیر، قبرس نشان داده است که می‌خواهد نقش فعالی در توسعه فناوری بلاک چین داشته باشد و به‌ویژه می‌خواهد به یک مرکز مالی پیشگام و امن تبدیل شود.

مقررات جدید VARA برای دارایی های مجازی در دبی

مایر براون

در مارس 2022، سازمان تنظیم مقررات دارایی های مجازی (“VARA”) توسط قانون شماره 4 در سال 2022، در امارات دبی تأسیس شد تا کلیه فعالیت های مربوط به بخش دارایی های مجازی را تنظیم کند.


منبع: http://www.mondaq.com/Article/1269770