دسته‌ها
اخبار

مقررات فناوری بزرگ: گاز گرفتن بیشتر از چیزی که بتوانیم بجویم؟ – ضد تراست، رقابت اتحادیه اروپا


برای چاپ این مقاله کافی است در سایت Mondaq.com ثبت نام کنید یا وارد شوید.

الف. وضع موجود

سال‌های اخیر شاهد افزایش نظارت مقامات رقابت در سراسر جهان با توجه به اقدامات ادعایی ضدرقابتی در بازارهای دیجیتال بوده است. در زمینه هند، این امر منجر به آغاز تحقیقات علیه غول‌های فناوری مانند گوگل و فیس‌بوک، پلتفرم‌های تجارت الکترونیکی مانند آمازون و فلیپ‌کارت، پلت‌فرم‌های تحویل آنلاین غذا مانند Zomato و Swiggy و جمع‌آوری‌کننده‌های آنلاین سفر مانند MakeMyTrip و غیره شده است. .

به منظور رسیدگی به آسیب های ادعایی ضد رقابتی مرتبط با بازارهای دیجیتال، ،ت هند اقدامات خاصی را پیشنهاد کرده است. این شامل معرفی آستانه ارزش معامله تحت لایحه رقابت (اصلاح) 2022، با اصلاحات، و داشتن کمیته دائمی امور مالی پارلم، است.SCF) رویه های ضدرقابتی شرکت های بزرگ فناوری را بررسی کرده و توصیه های آن را ارائه می کند. در دسامبر 2022، SCF گزارش خود را ارائه کرد که در آن ارزیابی قبلی از بازارهای دیجیتال را توصیه کرد، انواع مختلفی از آسیب های ضد رقابتی را که به طور بالقوه ممکن است در بازارهای دیجیتال ایجاد شود مورد بحث قرار داد و چندین توصیه برای تنظیم نهادهای پیشرو که قدرت مشارکت را دارند ارائه کرد. در چنین آسیب های ضد رقابتی (که به ،وان “واسطه های دیجیتال مهم سیستمی” نامیده می شوند). SCF همچنین معرفی یک قانون رقابت دیجیتال جداگانه و ایجاد یک واحد تخصصی بازارهای دیجیتال در کمیسیون رقابت هند را توصیه کرد.
CCI).

جالب توجه است، در ژوئن 2022، کمیته دائمی بازرگ، پارلمان در گزارش خود در مورد ترویج و تنظیم تجارت الکترونیک در هند اظهار داشت که برای انجام تغییرات من، در چارچوب نظارتی (ضد انحصار) باید “اقدام فوری” انجام شود تا به آن رسیدگی شود. چالش های ناشی از بازارهای دیجیتال

در حالی که این تلاش‌های فزاینده برای تنظیم بازارهای دیجیتال در هند قابل درک است، سؤالی که این رویکرد ایجاد می‌کند این است که آیا نیاز به اجرای تدریجی، سیستماتیک و مبتنی بر شواهد راه‌حل‌ها برای ایجاد تعادل عادلانه بین مقررات و نوآوری؟

ب. ملاحظات کلیدی

تئوری های ادعایی ضد رقابتی در مورد آسیب های مرتبط با بازارهای دیجیتال در درجه اول به ترجیح خود، تخفیف عمیق، پیوندهای انحصاری، پیوند و بسته بندی، و مقررات برابری قیمت مربوط می شود. با این حال، از آنجایی که هیچ یک از این اقدامات را نمی توان ضد رقابتی دانست فی نفسه، نیاز به انجام ارزیابی موردی توسط CCI را ایجاد می کند.

همچنین، در حالی که پرداختن به این موضوعات مهم است و بر این اساس تلاش‌هایی برای تدوین قانون خاصی در این زمینه انجام می‌شود، این سوال که آیا حتی در این مرحله قانون ضد انحصار جداگانه‌ای لازم است، نیاز به بررسی دقیق‌تری دارد. آیا بهتر است در عوض مراقب وضعیت بازار پس از اجرای آستانه ارزش معامله و همچنین آغاز مطالعات عمیق بازار برای نظارت بر تحولات بازارهای دیجیتال / فناوری و وسعت و تأثیر ضد ادعایی باشد. اقدامات رقابتی توسط نهادهای فناوری بزرگ؟ ما معتقدیم که این امر به ویژه در پس‌زمینه پیشرفت‌های سریع فناوری (از جمله ابزارهای هوش مصنوعی جدید) ضروری است.

با این حال، بر اساس گزارش رسانه ها، به نظر می رسد کمیته قانون رقابت دیجیتال (CDCL) که توسط ،ت هند بر اساس توصیه‌های SCF منصوب شده است (به منظور بررسی کفایت قانون موجود برای رسیدگی به رفتارهای ضد رقابتی در بازارهای دیجیتال) قبلاً مشاوره‌های ذینفعان را با نهادهای فناوری بزرگ، استارت‌آپ‌های دیجیتال، اخبار دیجیتال تکمیل کرده است. ناشران و انجمن های صنعتی مربوطه، و اکنون احتمالاً مذاکراتی را در مورد تهیه پیش نویس قانون رقابت دیجیتال آغاز خواهد کرد. ما امیدواریم که با پیشرفت پیش نویس، این گفت،ا شامل رایزنی های گسترده با ذینفعان باشد.

یکی دیگر از ملاحظات مهم برای CDCL این است که اطمینان حاصل شود که قانون رقابت دیجیتال (در صورت تصویب) کاملاً به کمیسیون اروپا متکی نیست.
EC) برای سوابق. این در درجه اول به دلیل تفاوت‌های اجتماعی-اقتصادی و زیرساختی (از جمله میزان نفوذ فناوری) بین اقتصاد هند و اتحادیه اروپا است.
اتحادیه اروپا).

اگر موقعیت در اتحادیه اروپا را در نظر بگیریم، جالب است بد،م که به نظر می رسد EC قبل از معرفی رسمی چارچوب قانونی برای هدف قرار دادن بازارهای دیجیتال، رویکردی شفاف و مشارکتی را دنبال کرده است. به ،وان مثال، EC،
در میان دیگران، طی چندین سال مشاوره های عمومی و کارشناسی را انجام داد و ارزیابی بازار / تأثیر را برای به دست آوردن مبنایی من، و اساسی برای تصویب قانون بازارهای دیجیتال و قانون خدمات دیجیتال انجام داد. ما معتقدیم که رویکرد مشورتی عمیق مشابهی باید در هند نیز اتخاذ شود، نه عجولانه، قانون مشابهی صرفاً به این دلیل که در اتحادیه اروپا وجود دارد، وضع شود.

یکی دیگر از جنبه های مرتبط، عدم شفافیت در مورد اینکه آیا CCI از تخصص کافی برای ارزیابی شیوه های تجاری نهادهای فعال در فضای دیجیتال در حال حاضر برخوردار است یا خیر است. راه‌اندازی یک بازار دیجیتال داخلی و واحد داده توسط تنظیم‌کننده (که طبق گزارش‌های رسانه‌ها در حال انجام است) به ایجاد تخصص در این زمینه کمک می‌کند.

در هر صورت، ما معتقدیم که رژیم فعلی همراه با آستانه ارزش معامله پیشنهادی احتمالاً به طور گسترده به نگر،‌های بالقوه ضد انحصار که ممکن است از بازارهای دیجیتال ناشی می‌شود، رسیدگی کند. این امر از بررسی‌های فزاینده و همچنین نتیجه تحقیقات علیه غول‌های بزرگ فناوری مشهود است، که به نظر می‌رسد همه را نگران نگه می‌دارد. با شروع اثر موجی دستورات CCI علیه شرکت های بزرگ فناوری، سایر نهادها برای جلوگیری از اقداماتی که ممکن است قانون رقابت را نقض کند، مراقبت بیشتری انجام می دهند.

ج. راه رو به جلو

در حالی که نگر،‌های معتبری در مورد اقدامات ضدرقابتی بالقوه در بازارهای دیجیتال وجود دارد، ما معتقدیم با توجه به اینکه هند یک اقتصاد در حال توسعه است، هرگونه مداخله نظارتی در بازارهای دیجیتال باید هدفمند، متن، و ظریف باشد تا نوآوری را خفه نکند. مبادا فراموش کنیم، فناوری و پلت‌فرم‌های دیجیتال از طرق مختلف از طریق رشد تجارت الکترونیک، پرداخت‌های دیجیتال، پزشکی از راه دور، و غیره به مصرف‌کنندگان در هند کمک کرده است. اقدامات اجرایی که ممکن است این مزایا را کاهش دهد نیاز به بررسی دقیق دارد.

دیدن روندی که ،ت طی چند ماه آینده از نظر افزایش مقررات بر بازارهای دیجیتال دنبال می کند، جالب خواهد بود. نیازی به گفتن نیست، تمرکز کلی ما باید بر ارتقای رقابت باشد، در حالی که نوآوری توسط نهادهای جدید یا موجود بازار دیجیتال را خفه نکنیم.

اولین بار در 25 مارس 2023 منتشر شد.

محتوای این مقاله به منظور ارائه راهنمای کلی در مورد موضوع است. باید در مورد شرایط خاص خود از یک متخصص مشاوره بگیرید.

مقالات پرطرفدار در مورد: قانون ضد تراست/رقابت از هند

تغییرات در قانون رقابت، 2002

S&R Associates

قانون رقابت (اصلاح) 2023، که به دنبال اصلاح برخی مفاد قانون رقابت است، در 11 آوریل 2023 موافقت رئیس جمهور هند را دریافت کرد. این یادداشت نمای کلی از تغییرات کلیدی قانون رقابت ارائه شده در قانون رقابت (اصلاح) 2023.

قانون رقابت دیجیتال هند

دفاتر حقوقی لوترا و لوترا هند

پس از انقلاب صنعتی اول، پیشرفت سریع در فناوری، برق رس، و حمل و نقل منجر به انقلاب صنعتی دوم شد.


منبع: http://www.mondaq.com/Article/1304578