دسته‌ها
اخبار

نام تجاری شاهدانه: دادگاه عالی ایالات متحده با رسیدگی به پرونده علامت تجاری تقلبی موافقت کرد


برندهای شاهدانه برای برندسازی و تبلیغات هوشمندانه شهرت دارند. در برخی موارد، این امر شرکت های حشیش را با مشکل مواجه می کند. دیدن دعوای حقوقی علامت تجاری شاهدانه: Wrigley برنده می شود. گاهی اوقات شرکت‌های حشیش سعی می‌کنند خط تمس، آمیز را در هنگام دست زدن به یک علامت تجاری موجود ایجاد کنند. دیدن یادآوری: دفاع تقلید آمیز در برابر نقض علامت تجاری دشوار است. همانطور که همکار من در دعوای حشیش، جیهی آن، توضیح داد:

تقلید یک نوع سخنر، است که توسط متمم اول محافظت می شود. این یک “تقلید تحریف شده” از یک اثر اصلی به منظور اظهار نظر در مورد آن است. در شرایط من،، تقلید می‌تواند به ،وان دفاعی در برابر نقض علامت تجاری مطرح شود.»

دادگاه عالی ایالات متحده اخیراً با رسیدگی به پرونده علامت تجاری مربوط به تقلید، سازنده ،اب بازی های سگ جیر جیر و ویسکی جک د،ل موافقت کرد. قضیه این است Jack Daniel’s Properties Inc. v. VIP Products LLC. جک د،ل می گوید که ،اب بازی های پ،تیکی سگ برند آن را خدشه دار کرده و حقوق علامت تجاری آن را نقض می کند. سازنده ،اب‌بازی، «Bad Spaniels Silly Squeaker»، معتقد است که این ،اب‌بازی یک تقلید طنز آمیز است که حق محافظت از متمم اول را دارد. در اینجا یک تصویر بصری است:

جک د،ل از سازنده خواست فروش ،اب بازی را متوقف کند. سازنده امتناع کرد و با طرح دعوی به دنبال اعلام این بود که این ،اب بازی حقوق علامت تجاری جک د،ل را نقض نمی کند. دادگاه منطقه به نفع جک د،ل رای داد و حکمی صادر کرد که از ساخت و فروش این ،اب بازی جیر جیر جلوگیری کرد. سازنده درخواست تجدید نظر کرد و مدار نهم تا حدودی تایید کرد، اما متوجه شد که ،اب بازی سگ یک “کار گویا” است که توسط اصلاحیه اول محافظت می شود. بنابراین، ادعای رقیق شدن علامت تجاری را مع، کرد، رای مربوط به نقض علامت تجاری را لغو کرد و بازگردانده شد.

جک د،ل به دادگاه عالی و مشاغل متعددی مانند سوپ کمپبل و لوی اشتراوس، از دادگاه خواستند که این پرونده را بررسی کند.

انتظار می‌رود دادگاه در بهار 2023 به بحث رسیدگی کند. بنابراین منتظر به‌روزرس،‌ها در مورد آنچه احتمالاً نظر مهمی در مورد تقلید و علامت تجاری است، باشید.

برای مطالعه بیشتر در مورد شاهدانه و علائم تجاری، نگاه کنید به:


منبع: https://harrisbricken.com/cannalawblog/cannabis-،nding-u-s-supreme-court-agrees-to-hear-parody-trademark-case/