دسته‌ها
اخبار

پروفسور آلبانی پس از ممانعت از نمایش Pro-Life و مقاومت در برابر دستگیری دستگیر شد – جاناتان تورلی


“او هست یک [expletive] استاد”! این چهار کلمه که توسط معترضان طرفدار انتخاب فریاد زدند می‌توانند به خوبی موضوع را برای دانشگاه ایالتی نیویورک در آلب، پس از دستگیری استاد جامعه‌شناسی رنی اوردایک خلاصه کنند. در تظاهرات اخیر طرفدار زندگی، Over، یک صفحه نمایش الکتریکی را از برق جدا کرد تا از ابراز مخالفت دانش آموزان با سقط جنین جلوگیری کند. سپس در مقابل دستگیری مقاومت کرد. سؤالی که قبلاً به آن پرداختیم این است که دانشگاه باید در کجای رفتار اساتید در جلوگیری از آزادی بیان خط بکشد.

نمایش طرفدار زندگی در دانشگاه با تظاهراتی متقابل با صدای بلند روبرو شد که البته خوب و خوب است. دانشگاه ها قرار است محل بحث و گفتگو باشد و هر دو طرف از حق آزادی بیان خود استفاده می ،د.

در حالی که دانش‌آموزان شعار «بدن من، انتخاب من» و پیام‌های دیگر را سر می‌دادند، Created Equal به تظاهرات خود علیه سقط جنین با کمک یک نمایشگر الکترونیکی بزرگ ادامه داد. این نمایشگر جنین‌های سقط‌شده را نشان می‌داد تا آنچه را «واقعیت سقط جنین» و «آنچه سقط جنین با نوزادان پیش از تولد می‌کند» به خانه بیاورند.

در آن زمان بود که پروفسور Over،، 57 ساله، ظاهراً صفحه نمایش الکترونیکی Created Equal را قطع کرد.

Over، این اقدام را علی‌رغم توزیع جزوه‌ای از سوی دانشگاه بین دانشجویان در این رویداد انجام داد که در آن قو،ن رفتار آزادی بیان، از جمله ممنوعیت اقداماتی برای جلوگیری یا ممانعت از آزادی بیان دیگران، تکرار می‌شد. این پیام بسیار مهمتر بود زیرا یک سخنران محافظه کار بود دو هفته قبل فریاد زد.

همانطور که یک ویدیوی ارسال شده نشان می دهد، اوردایک سپس در مقابل دستگیری مقاومت کرد:

پروفسور به دلیل بستن رویداد حامی زندگی دستگیر شد.

در 19 آوریل، استاد جامعه‌شناسی دانشگاه آلب،، رنی اوردایک، به دلیل خاموش ، صفحه نمایش LED بزرگ ما و سپس مقاومت در برابر دستگیری دستگیر شد. دستگیری سریع او توسط پلیس به Created Equal اجازه داد تا پخش سریال… pic.twitter.com/SCePpybjjk

– مارک هرینگتون (@mharringtonlive) 21 آوریل 2023

یکی از دانش‌آموزان فریاد می‌زند: «او یک است [expletive] استاد.” دقیقاً نکته همین است. از آنجایی که دانشگاه به دانشجویان می‌گفت که نمی‌توانند مانع برگزاری این رویداد شوند، اوردایک متهم است که دقیقاً این کار را انجام داده است. او به دنبال این بود که از صحبت ، دیگران در محوطه دانشگاه جلوگیری کند.

سال‌ها پیش، بسیاری از ما از رفتار ملیسا کلیک، استاد ارتباطات دانشگاه میسوری، که گروهی را علیه یک دانشجوی رو،مه‌نگار که یک رویداد زندگی سیاه‌پوستان مهم است، هدایت کرد، شوکه شدیم. با این حال، کلیک توسط دانشگاه گونزاگا استخدام شد. از آن زمان تاکنون، شاهد پیوسته‌ای از اساتید بوده‌ایم که به دانشجویان برای فریاد زدن، ارتکاب خسارت مالی، شرکت در شورش‌ها، حمله لفظی به دانشجویان و یا حتی انجام اقدامات خشونت‌آمیز در اعتراضات، پیوسته‌اند.

مسدود ، دیگران از صحبت ،، اعمال آزادی بیان نیست. این نقطه مقابل آزادی بیان است. با این وجود، اساتید از چنین ادعاهایی حمایت کرده اند. مری لو بیلک رئیس قانون CUNY نشان داد که این روند تا کجا پیش رفته است. هنگامی که جاش بلکمن، پروفسور محافظه کار حقوق، از صحبت در مورد «اهمیت آزادی بیان» منع شد، بیلک اصرار داشت که برهم زدن سخنر، در مورد آزادی بیان، آزادی بیان است. (بیلک بعداً خود را انصراف داد و استعفا داد). حتی رو،مه های دانشجویی نیز سخنر، مخالف را خارج از حمایت از آزادی بیان اعلام کرده اند. در دانشگاه کالیفرنیا – سانتا باربارا، استادان در واقع به دور استادی تجمع ،د که به طرفداران حامی زندگی حمله فیزیکی کرد و نمایشگر آنها را پاره کرد.

از آنجایی که مدارس بیشتری صراحتاً اعلام کرده اند که اجازه چنین فریادهایی را نمی دهند، بسیاری از دانشگاهیان همچنان اصرار دارند که ممانعت از صحبت دیگران آزادی بیان است. ادعایی پوچ و خطرناک است. موسسات ما را به فستیوال‌های فریادی که در آن بیشترین صداها غالب است تبدیل می‌کند. با توجه به کاهش تعداد اعضای هیئت علمی محافظه کار یا آزادی خواه، این روشی است برای جلوگیری از شنیدن نظرات مخالف در دانشگاه ها. این کار به آس، جدا ، نمایشگر در دانشگاه آلب، است.

سوال این است که با پروفسور اوردایک چه باید کرد. او با این اقدام نه تنها به دنبال ،ت ، دانشجویان بود بلکه مستقیماً سیاست های دانشگاه را زیر پا گذاشت. آزادی بیان و تحقیق آزاد سنگ محک آموزش عالی هستند. او در برابر حق شنیده شدن دیگران موضع گرفته است و دانشگاه موظف است نسبت به تحریم این رفتار اقدام کند.

البته، چنین اقدامی نسبتاً نادر بوده است، حتی زم، که دانشگاه ها به رفتارهای ضد آزادی بیان اعتراض دارند. اخیراً درباره لغو قاضی استیناف فدرال کایل دانکن توسط دانشجویان دانشکده حقوق استنفورد بحث کردیم، حمله ای شرم آور به آزادی بیان که منجر به عذرخواهی رئیس دانشکده حقوق و رئیس دانشگاه شد. با این حال، همانطور که قبلاً بحث کردم، بسیاری از اساتید از چنین اقدامات ضد آزادی بیان حمایت می کنند. استنفورد به طور مشخص از اقدام علیه دانشجویان خودداری کرد، اگرچه یک رئیس از مرخصی گرفت.

در همین حال، Over، اکنون با اتهامات جنایی به دلیل اخلال در یک اجتماع قانونی، مقاومت در برابر دستگیری و ممانعت از اداره ،تی مواجه است.

اتهامات جنایی ممکن است آنقدر که تصور می شود مانع حرفه ای نباشد. استادیار مطالعات فمینیستی، میریل می،-یونگ، به حمله جنایتکارانه به حامیان حامی زندگی در محوطه دانشگاه اعتراف کرد و توسط اساتید حمایت شد و توسط سایر مدارس مورد تقدیر قرار گرفت.

پروفسور Over، اکنون یک انتخاب روشن به آلب، ارائه کرده است. می تواند تأیید کند که اعضای هیئت علمی در قبال قو،ن آزادی بیان پاسخگو هستند یا می تواند تأیید کند که این قو،ن صرفاً تظاهر به اصول هستند.

مثل این:

پسندیدن بارگذاری…




منبع: https://jonathanturley.org/2023/05/04/shes-a-professor-albany-professor-arrested-after-obstructing-pro-life-display-and-resisting-arrest/