دسته‌ها
اخبار

پول خوب خرج شده | جوزف مارگولیس | حکم


با 18500 دلار چه کاری می تو،د انجام دهید؟ شاید مقداری بدهی را پرداخت کنید یا آن را با پس انداز بلندمدت کنار بگذارید. شاید از آن به ،وان پیش پرداخت استفاده کنید. یا در محله ای بهتر اجاره بها را پرداخت کنید. شاید آن را برای مراقبت های پزشکی به والدین بیمار خود بدهید. به هر حال، من مطمئن هستم که شما می تو،د از آن به خوبی استفاده کنید.

من از زم، که پوشش یک گزارش محرمانه پنتاگون را دیدم که در Discord و افشا شده بود به این موضوع فکر می کردم. گزارش شده است توسط واشنگتن پستافغانستان بار دیگر صحنه تروریسمی است که غرب را هدف قرار می دهد. این بار نه القاعده، بلکه داعش. در حالی که ایالات متحده تهدید القاعده برای ایالات متحده را به ،وان “حداقل“داعش – القاعده دشمن ایدئولوژیک و سازم،عمل می کند نه تنها در افغانستان، بلکه در مناطق وسیعی از شمال آفریقا و خاورمیانه.

و بنابراین، با توجه به همه اینها، من در مورد 2.3 تریلیون دلاری که ایالات متحده تا سال 2022 برای جنگ در افغانستان هزینه کرد، فکر کرده ام. این مجموع مح،ه شده توسط پروژه هزینه های جنگ در موسسه واتسون در دانشگاه براون. این مبلغ 2,300,000,000,000.00 دلار است، در صورتی که در حال شمارش ارقام هستید. برای ارسال هر کدام کافی است 124 میلیون خانوار در ایالات متحده چک کمی بیش از 18500 دلار.

من نمی خواهم در این مورد اغراق کنم. اگرچه توصیف جنگ در افغانستان به ،وان چیزی غیر از ش،ت سخت است، اما منصفانه نیست که بگوییم ایالات متحده به آن دست یافته است. هیچ چی برای 2.3 تریلیون دلارش. همانطور که دیگران دارند با اشاره به، پست این واقعیت که توطئه‌های (معروف) داعش که منشأ آن در افغانستان بود و غرب را هدف قرار می‌داد، توسط سرویس‌های اطلاعاتی شناسایی و خنثی شد، در اعماق مقاله مدفون شد.

علاوه بر این، بر خلاف القاعده، داعش حداقل دارد تا کنون تمرکز بیشتری داشته است در مورد “دشمن نزدیک” – آنچه که ،ت های مسلمان مرتد در خاورمیانه و شمال آفریقا می نامد – به جای “دشمن دور” – آنچه که غرب و به ویژه ایالات متحده می نامد، که آن را به یک تهدید داخلی کمتر جدی تبدیل می کند. القاعده بود

در واقع مال بن لادن فتوا علیه ایالات متحده و عزم او برای حمله به دشمن دور القاعده را از ا،ریت مردم متمایز و منزوی کرد. مجاهدین چه ،ی در افغانستان جنگید به طور خلاصه، داعش با القاعده یکی نیست (اگرچه ا،ر آمریکایی ها به این تفاوت توجه نمی کنند).

با این حال، از آنجایی که: داعش فرزند جنگ غرب با القاعده است. تعداد حملات تروریستی و قرب،ان بیشتر است با چندین مرتبه بزرگی امروز نسبت به سال 2001; ما بخش اعظم منطقه ای را که امیدوار بودیم بر آن پیروز شویم، کاملاً بی ثبات کرده ایم. افغانستان بار دیگر یک پایگاه فعال برای تروریسم است. جنگ علیه تروریسم به تهاجمی ترین وضعیت نظارتی که جهان تاکنون دیده است تبدیل شده است. و به نظر می‌رسد که ما نسبت به دو دهه پیش به پیروزی در آن جنگ نزدیک‌تر نیستیم، هنوز زود نیست – اگرچه ممکن است خیلی دیر باشد – برای اینکه بپرسیم با این همه پول چه کار دیگری می‌توانستیم انجام دهیم.

***

سازمان حفاظت محیط زیست مح،ه می کند 27 میلیون نفر در ایالات متحده، از جمله از هر هفت خانوار زیر خط فقر، یک نفر در فاصله نیم مایلی یک سایت براون فیلد زندگی می کنند. میدان‌های قهوه‌ای معمولاً خواص صنعتی قبلی هستند که با وجود آلاینده‌های سمی غیرقابل استفاده می‌شوند. EPA برآوردها 450000 میدان قهوه ای در ایالات متحده وجود دارد که پنجاه و هشت میلیون نفر در فاصله یک مایلی از یک سایت زندگی می کنند و 143 میلیون نفر از جمله بیش از نیمی از کل خانوارهای زیر خط فقر در فاصله سه مایلی زندگی می کنند.

جای تعجب نیست که تحقیقات انجام شده است به طور مداوم نشان داده شده است افرادی که در مجاورت یک سایت براون فیلد زندگی می کنند، بیشتر احتمال دارد که بیمار شوند و بیمار شوند. اصلاح یک میدان قهوه ای منجر به کاهش هزینه های مراقبت های بهداشتی، بهبود مزایای زیست محیطی و افزایش ارزش اموال. یک مطالعه نشان داد که رفع یک میدان قهوه ای ارزش مسکن مجاور را افزایش داد بین 5 تا 32 درصد و هنگامی که زمین های قهوه ای اصلاح شده به مسکن تبدیل می شوند، نتیجه می تواند اجاره ها را کاهش دهد و به کاهش بحران مسکن مقرون به صرفه کمک کند.

حتی با وجود اینکه هزینه های بازسازی چندین برابر می شود، بزرگترین مانع برای اصلاح هزینه اولیه است. با توجه به EPA، هزینه متوسط برای تعمیر یک برون فیلد 602000 دلار است. با 450000 میدان قهوه ای در ایالات متحده، این هزینه کل 270 میلیارد دلار است. اون پول زیادیه. یا کمی بیش از 11 درصد هزینه جنگ نافرجام در افغانستان است.

فکر می‌کنم همه ما موافق هستیم که مردم ایالات متحده باید به آب آشامیدنی تمیز دسترسی داشته باشند. طبق یک 2021 گزارش توسط موسسه بروکینگز، از سال 2016، تقریباً 7 درصد از خانواده‌های آمریکایی که از سیستم‌های آب محلی استفاده می‌،د، به خطوط خدمات سرب متکی بودند. علاوه بر آن، ،ت بایدن ارقام لوله های سربی و خطوط خدماتی آب را به حدود 400000 مدرسه و مراکز نگهداری از کودکان می رساند.

با این حال، هیچ مقدار سرب در آب آشامیدنی “ایمن” نیست. بر اساس مراکز کنترل بیماریقرار گرفتن طول، مدت در معرض سرب می تواند به مغز آسیب برساند، باروری را کاهش دهد، فشار خون را افزایش دهد و خطر بیماری قلبی، بیماری کلیوی و برخی از انواع سرطان را افزایش دهد. این به ویژه برای کودکان بد است و می تواند ضریب هوشی را کاهش دهد، رشد زبان را به تاخیر بیاندازد و پرخاشگری را افزایش دهد. قرار گرفتن زودهنگام در معرض سطوح بالای سرب نیز با افزایش قابل توجهی دارد در جنایات خشن

اما خلاص شدن از شر تمام لوله های سربی و خطوط خدمات ما هزینه دارد. چقدر پول؟ EPA برآوردها هزینه متوسط ​​4700 دلار برای جایگزینی یک خط سرویس آلوده. ممکن است بیش از 10 میلیون خط آلوده هنوز در حال استفاده باشد. ی،ی 47 میلیارد دلار. عجب پول زیادی. کمی بیش از 2 درصد از مبلغی که ما برای جنگ در افغانستان هزینه کرده ایم.

بیش از چهار پل از هر ده پل در این کشور بیش از 50 سال قدمت دارند، بیش از 45000 پلاز نظر ساختاری ناقص استو بیش از 230000، که در تمام پنجاه ایالت پراکنده شده اند، نیاز به تعمیر و نگهداری دارند. اداره بزرگراه فدرال برآوردها ما باید هر سال 8 میلیارد دلار اضافی برای ساخت و تعمیر پل هزینه کنیم. با مح،ه 20 سال هزینه نادرست برای جنگ علیه تروریسم، این مبلغ 160 میلیارد دلار است که برای رفع مشکل کافی است.

البته می توانستیم ادامه دهیم. 1300 ، خطرناک وجود دارد سایت های سوپرفاند در ایالات متحده، و بودجه برای مدیریت آنها در دهه گذشته اساسا ثابت بوده است. یک لوله اصلی آب می شکند هر دو دقیقه در این کشور، و ما روزانه حدود 6 میلیارد گالن آب تصفیه شده را از دست می دهیم. حدودا ،ج می کنیم 300 برابر بیشتر در مورد دفاع نظامی تا دفاع از سلامت، یک بیماری همه گیر دیگر کاملاً قطعی است.

و البته، همه شما احتمالاً قبلاً تنظیمات ذهنی را که برای آ،ین بار ذخیره کرده ام انجام داده اید. هزینه جنگ علیه تروریسم صرفاً آن چیزی نیست که ما تاکنون در افغانستان ،ج کرده ایم. این همان چیزی است که ما قبلاً داریم متعهد به ،ج ، در مورد تعهدات پزشکی و ناتو، آتی کهنه سربازان، که مجموع جنگ در افغانستان را به 3.4 تریلیون دلار می رساند.

و این همان چیزی است که ما داریم ،ج کرده و خواهد کرد در مورد جنگ ها و عملیات نظامی مرتبط در عراق و سوریه که 3.1 تریلیون دلار دیگر اضافه می کند. و آن چیست ما ،ج کرده ایم در مورد عملیات نظامی در سراسر جهان، که 355 میلیارد دلار دیگر اضافه می کند. و این چیزی است که ما ،ج کرده اند در مورد امنیت داخلی، که 1.1 تریلیون دلار دیگر اضافه می کند. مجموع هزینه مالی مستقیم جنگ علیه تروریسم حدود 8 تریلیون دلار است.

و این شامل هزینه کمک های بشردوستانه یا توسعه اقتصادی نمی شود. یا هزینه آینده پرداخت بهره برای پرداخت وام هایی که برای تامین مالی جنگ های پس از 11 سپتامبر انجام داده ایم.

با این حال، وقتی ما هزینه های جنگ را مح،ه می کنیم، شاید 8 تریلیون دلار کمترین رقم باشد. شاید، اکنون که افغانستان بار دیگر صحنه ترور است، باید به تعداد دیگری فکر کنیم: 937000. این تعداد کشته شدگان ،نی است. حدود 390000 غیرنظامی را شامل می شود.

بیش از 100 برابر تعداد کشته شدگان در ایالات متحده در 11 سپتامبر 2001.


منبع: https://verdict.justia.com/2023/05/05/money-well-spent