دسته‌ها
اخبار

چرا Document Dump ماسک می تواند یک تغییر بازی باشد – جاناتان تورلی


لوگوی توییتردر زیر آمده است ستون من در تپه در مورد افشای اخیر در “فایل های توییتر” در مورد هماهنگی سانسور بین شرکت و بایدن و عوامل حزب دموکرات. فراتر شخصا به ایلان ماسک و مت طیبی حمله کردبسیاری به همان اره قدیمی معذرت خواهان سانسور متوسل شده اند: اگر ،ت این کار را انجام ندهد یا هدایت کند، سانسور نیست. این به وضوح نادرست است. بسیاری از گروه ها مانند تعریف ACLU سانسور به ،وان نفی آزادی بیان توسط ،ت یا نهادهای خصوصی. همچنین شایان ذکر است که این سانسور (و این کانال های پشتیبان) پس از تبدیل شدن کمپین بایدن به ،ت بایدن ادامه یافت. علاوه بر این، برخی از فشارها از جانب سناتورهای دموکرات و اعضای مجلس نمایندگان برای ،ت ، منتقدان و دفن رسوایی دستفروشی نفوذ هانتر بایدن وارد می شد.

در اینجا ستون است:

“به کار گرفته شد.” این یک کلمه، در پاسخ به درخواست سال 2020 برای سانسور لیست کاربران توییتر، گویای هزاران سند منتشر شده توسط مالک جدید توییتر است. الون ماسک، در جمعه شب. همانطور که بسیاری از ما مدت ها گمان می بردیم، کانال های پشتیبان بین توییتر و کمپین ریاست جمهوری بایدن 2020 و کمیته ملی دموکرات (DNC) برای ممنوع ، منتقدان یا حذف داستان های منفی وجود داشت. ،، که به دنبال بحث در مورد این رسوایی بودند، به سادگی “مدیریت” شدند، و هیچ چیز دیگری لازم نیست گفته شود.

در نهایت، نیویورک پست از توئیتر به دلیل گزارش در مورد آن تعلیق شد هانتر بایدن رسوایی لپ تاپ حتی توییتر کاربران را از اشتراک گذاری مسدود کرد داستان پست با استفاده از ابزاری که برای ،وگرافی کودکان طراحی شده است. حتی سخنگوی کاخ سفید ترامپ کیلی مک ان، بود به دلیل ارتباط با این رسوایی تعلیق شد.

یوئل راث، رئیس سابق ایمنی توییتر، بعدا گفت این تصمیم یک “اشتباه” بود، اما داستان “زنگ زنگ هشدار کمپین هک و افشای کمپین APT28 را که به خوبی تنظیم شده بود، ایجاد کرد.” ارجاع به عملیات اطلاعات نادرست روسی APT28 همراه با ادعاهای دروغ افسران اطلاعاتی سابق آمریکا این لپ‌تاپ یک «اطلاعات غلط ک،یک» بود.

ادعای اطلاعات نادرست روسیه هرگز قابل اعتماد نبود. کمپین بایدن هرگز انکار نکرد که لپ تاپ متعلق به هانتر بایدن است. آن را به متحدان رسانه ای خود واگذار کرد. علاوه بر این، گیرندگان ایمیل های کلیدی می توانند آن ارتباطات و اطلاعات ایالات متحده را تایید کنند سریع رد شد ادعای اطلاعات نادرست روسیه

نکته این است که هیچ مدرک مستقیمی دال بر هک یا توطئه روسیه وجود نداشت. حتی راث متعاقباً اعتراف کرد که او و دیگران معتقد نبودند که مبنای روشنی برای جلوگیری از داستان وجود داشته باشد، اما به هر حال آنها این کار را ،د.

اسناد توئیتری دور ریخته شده ماسک نه تنها بدترین انتظارات برخی از ما را تایید می کند، بلکه بسیاری از مظنونین معمولی را برای منتقدان توییتر نشان می دهد. این اسناد نقش روشن یا دانش مدیر عامل سابق توییتر را جک دورسی نشان نمی دهد. در عوض، به نظر می رسد که سانسور کننده اصلی است ویجایا گاد، مدیر ارشد حقوقی سابق توییتر که به ،وان یکی از چهره های برجسته ضد آزادی بیان در رسانه های اجتماعی مورد انتقاد قرار گرفته است.

نیز وجود دارد جیمز بیکر، مشاور کل سابق جنجالی FBI که در تحقیقات تب، این دفتر در روسیه شرکت داشت. او FBI را ، کرد و معاون مشاور عمومی توییتر شد.

برخی از مدیران توییتر از سانسور این داستان ابراز ناراحتی ،د، از جمله معاون سابق ارتباطات جه، براندون بورمن، که پرسید، “آیا می تو،م صادقانه ادعا کنیم که این بخشی از سیاست است؟” بیکر برای حمایت از سانسور وارد عمل شد و گفت، «برای ما منطقی است که فرض کنیم آنها ممکن است بوده باشند [hacked] و این احتیاط ضروری است.» بنابراین بیکر ،ی است که در هر لکه جوهر رورشاخ یک روسی می بیند. هیچ مدرکی وجود نداشت که مطالب پست هانتر بایدن هک شده باشد – هیچ. با این حال، بیکر مبنایی برای این فرض «معقول» یافت که روس‌ها یا هکرها پشت آن هستند.

بسیاری از مردم این تصمیم را به خوبی تشخیص دادند. کارمند سابق توییتر گزارش شده است مت طیبی، رو،مه‌نگار، “هک بهانه بود، اما در عرض چند ساعت، تقریباً همه متوجه شدند که این کار انجام نمی‌شود.”

بدیهی است که تعصب در رسانه ها برای واشنگتن چیز جدیدی نیست. رو،مه ها و شبکه ها مداخله طول، مدت برای سیاستمداران یا احزاب مورد علاقه دارند. با این حال، این موردی نبود که یک شرکت رسانه ای داستان خود را برای محافظت از یک دوست منتشر کند. این یک شرکت رسانه‌های اجتماعی بود که بستری را برای افراد فراهم می‌کرد تا بتوانند با یکدیگر در مورد دیدگاه‌های سیاسی، اجتماعی و شخصی ارتباط برقرار کنند. رسانه های اجتماعی در حال حاضر بیشتر از تلفن به ،وان نوعی از ارتباطات محبوب هستند.

سانسور ارتباطات در توییتر بیشتر شبیه به موافقت شرکت تلفنی است که با استفاده از شرایط نامطلوب، ارتباط هر تماس گیرنده ای را قطع کند. و به درخواست آشکار کمپین 2020 بایدن و DNC، به نظر می رسد توییتر به طور معمول دیگران را از بحث یا شنیدن نظرات مخالف منع کرده است.

اسناد داخلی شرکت منتشر شده توسط ماسک آنچه را که قبلا در موارد دیگر سانسور توییتر دیده بودیم تقویت می کند. اخیرا تشکیل پرونده فدرال ایمیلی را در سال 2021 بین مدیران توییتر و کارول کرافورد، رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در رسانه‌های دیجیتال فاش کرد. ارتباطات پشتیبان کرافورد به دنبال سانسور سایر “نظرات تایید نشده” در رسانه های اجتماعی بود. توییتر پاسخ داد که «با شهادت مدیر عامل ما در مقابل کنگره این هفته [it] مشکل است.”

در آن زمان، دورسی توییتر و دیگر مدیران عامل فناوری قرار بود در جلسه استماع مجلس نمایندگان حاضر شوند تا درباره «اطلاعات نادرست» در رسانه‌های اجتماعی و سیاست‌های «تعدیل محتوا» خود صحبت کنند. من فقط داشتم در مورد سانسور خصوصی شهادت داد در دور زدن متمم اول به ،وان نوعی سانسور توسط جانشین. از دورسی و سایر مدیران اجرایی در مورد هشدار من درباره «مشکل «برادر کوچک» سؤال شد، مشکلی که نهادهای خصوصی برای ،ت انجام می‌دهند که قانوناً نمی‌تواند برای خود انجام دهد. در پاسخ، دورسی اصرار داشت که «ما بخش سانسور نداریم

پیامدهای این اسناد با تبدیل شدن کمپین بایدن به ،ت بایدن جدی تر می شود. این اسناد نشان می دهد که یک کانال پشتی وجود داشته است رئیس جمهور بایدن مقامات کمپین انتخاباتی، اما به نظر می رسد که همان کانال های پشتیبان همچنان توسط مقامات ،ت بایدن استفاده می شود. اگر چنین است، ممکن است توییتر از یک متحد کمپین به جانشینی برای سانسور ،تی تبدیل شود. همانطور که قبلاً نوشتم، ،ت نمی تواند منتقدان را سانسور کند و نمی تواند از عوامل برای این منظور تحت متمم اول استفاده کند.

این دقیقاً همان چیزی است که ماسک اکنون ادعا می کند. با انتشار اسناد، او توییت کرداقدام توییتر به خودی خود برای سرکوب آزادی بیان یک نقض متمم اول نیست، اما اقدام تحت دستور ،ت برای سرکوب آزادی بیان، بدون بررسی قضایی، اینگونه است.

ا،ریت جمهوری خواه مجلس نمایندگان متعهد شده اند که تحقیق کنند – و ماسک با عمل به تعهد خود مبنی بر شفافیت کامل، این روند را بسیار آسان تر کرده است.

واشنگتن در جنگ همه جانبه خود علیه ماسک به طور کامل بسیج شده است. با این حال، با رکورد تعداد کاربر، که در توییتر ثبت نام ،د، به نظر واضح است که مردم سانسور نمی ،ند. آنها بیشتر، نه کمتر، آزادی بیان می خواهند.

شاید به همین دلیل است که شخصیت‌های سیاسی مانند هیلاری کلینتون از ،ت‌های خارجی دعوت کرده‌اند تا هموطنان خود را سانسور کنند: اگر نمی‌توان روی توییتر برای سانسور حساب کرد، شاید اتحادیه اروپا جانشین ایده‌آلی برای خلاصی از رسانه‌های اجتماعی از شر این پوسترهای مزاحم باشد. .

انتشار این اسناد سطحی از افشا را ایجاد کرده است که به ندرت در واشنگتن دیده می شود، جایی که چنین موضوعاتی معمولاً به سادگی «به کار می روند». نهادهای سیاسی و رسانه ای عموماً نیروهای غیرقابل توقفی هستند – اما ممکن است اولین شی غیرقابل حرکت خود را در ماسک ملاقات کرده باشند.

جاناتان تورلی، استاد شاپیرو حقوق منافع عمومی در دانشگاه جورج واشنگتن است. او را در توییتر دنبال کنید @JonathanTurley.

مثل این:

پسندیدن بارگذاری…




منبع: https://jonathanturley.org/2022/12/05/censor،p-by-surrogate-why-musks-do،ent-dump-could-be-a-game-changer/