دسته‌ها
اخبار

چگونه وکلای طرفدار انتخاب از حاکمیت قانون محافظت می کنند | دنیس افترگوت | حکم


سازمان بهداشت ،ن دابز علیه ،ون نه تنها برای ،ن، سلامتی و رفاه خانواده‌شان مضر بود. پیامدهای اجتناب ناپذیر آن نیز برای حاکمیت قانون بد بود.

هدف فعالان انجام کاری در مورد آن است، همانطور که در 11 دسامبر توضیح داده شده است نیویورک تایمز داستان. در یک لحظه بیشتر در مورد آن موضوع.

این یکی از بدیهیات نظریه سیاسی است که سرپیچی از قانون آن را تضعیف می کند. تا آنجا که افلاطون داستان، پذیرفته شده است که «عدم اطاعت نظام حقوقی را تهدید می کند. . . [because] نادیده گرفتن اقتدار نظام . . تحریک[es] قانون شکنی بیشتر.»

و جدیت مشکل زم، تشدید می‌شود که سرکشی گسترده باشد.

دلیلی دارد که دوران نهی است مصادف شد با اوج شکوفایی اوباش شیکاگوی آل کاپون، و فقط ، فروشی نیست. همچنین مربوط به سال 1919 است اصلاحیه 18 رفتاری را ممنوع کرد که بخش‌های عظیمی از آمریکا از آن دست نکشند.

بی‌توجهی عمومی به این ممنوعیت موجب بی‌احترامی گسترده‌تر به اختیارات قانونی شد.

همانطور که رفتار جنایتکارانه در دهه 1920 نشان داد، فساد جدی قانون و نظم زم، بسیار مهم است که انبوهی از افراد به رفتارهای غیرقانونی دست بزنند زیرا هوس یا نیاز به آنچه ممنوع شده است دارند. چار، فرانکل فقید استاد فلسفه دانشگاه کلمبیا یک بار آن را اینگونه بیان کنید: «در دوران ممنوعیت، تعداد زیادی از آمریکایی‌های محترم و محافظه‌کار در دفاع از آنچه به ،وان یک حق مسلم بشری می‌دانستند، قانون را زیر پا گذاشتند.»

همانطور که فرانکل اشاره کرد، اهمیت نیاز عامل بزرگی در تصمیم گیری برای ایستادگی در برابر قو،ن جامعه است. ممنوعیت حقوق باروری ،ن و محدودیت شدید آنها در تقریبا نیمی از ایالت ها ممنوعیت آمریکای امروزی هستند.

هزاران و هزاران زن باردار در آن ایالت‌ها نمی‌توانند از پس هزینه‌های یک نوزاد برآیند یا به سادگی می‌دانند که داشتن نوزاد در این برهه از زندگی به آن‌ها، خانواده‌ها یا کودک آسیب می‌رساند. مردم می دانند به چه چیزی نیاز دارند و راهی برای به دست آوردن آن پیدا می کنند، هر چه قانون بگوید. این به ویژه در جایی است که بسیاری از افراد دیگر در موقعیت مشابه نیاز مشابهی دارند و راهی برای برآورده ، آن پیدا می کنند.

این می تواند سفر به ایالت دیگر باشد، از جمله به وسیله نقلیه تفریحی تبدیل شده به یک کلینیک سیار سقط جنین و در سراسر خطوط ایالتی پارک شده است. این می‌تواند یافتن پزشکی باشد که می‌خواهد شغل و آزادی خود را برای اطمینان از حق انتخاب بیمارش به خطر بیندازد.

در یک تحول قابل توجه، انجمن پزشکی آمریکا «به تصویب رساند راهنمایی های اخلاقی جدید صراحتاً به پزشکان اجازه می دهد تا این روش را مطابق با “عملکرد خوب پزشکی” انجام دهند، حتی در ایالت هایی که آن را ممنوع می کنند.

سازمان پزشکی برتر آمریکا در واقع نافرم، مدنی را تایید کرده است. تصور مثال قوی‌تر از مؤسسات مستقر که بگوید این قو،ن ایالتی بدون احترام هستند، دشوار است.

صدمات ناشی از ممنوعیت حقوق اولیه بسیار زیاد است، حتی بدون ذکر تعداد ،ن مستاصل که به دنبال سقط جنین در کوچه پس کوچه هستند که 50 سال پیش رایج بود. رو در مقابل وید. در آن سال ها، سلامت باروری هزاران زن آسیب دید یا جانشان از دست رفت.

هدف م،عان حقوق ،ن جلوگیری از تکرار این تاریخ است. آنها در هر شش ایالتی که حق سقط جنین در رای گیری بود موفق بودند. وجود دارد 10 ایالت دیگر با حق شهروندی برای ابتکار – قدرت قرار دادن قانون در رای گیری – و میسوری و اوهایو را شامل می شود.

لیزابت هیوز، معاون رئیس دادگاه عالی کنتاکی تماس گرفت ابتکار رای “ناب ترین شکل دموکراسی”. او این بی،ه را در یک جلسه استماع در اقدامی از سوی فعالان طرفدار انتخاب برای باطل ، ممنوعیت سقط جنین توسط قانونگذار ایالتی به ،وان نامعتبر بر اساس قانون اساسی کنتاکی بیان کرد. قاضی هیوز پیشنهاد کرد که در حکم، دادگاه می تواند رد رای 8 نوامبر رای دهندگان را در مورد یک اقدام رای برای تصویب اصلاحیه قانون اساسی منع سقط جنین بررسی کند.

طرح دعوی در دادگاه کنتاکی راهبرد اصلی دیگر گروه های طرفدار سقط جنین است. تشکیل داده اند 33 کت و شلوار مشابه در 19 ایالت.

یک رویکرد اضافی وجود دارد که به ایجاد تغییرات مهم در میشیگان و پنسیلو،ا کمک کرد. دابز. انتخابات آن ایالت ها این را نشان داد زنده نگه داشتن انتخاب یک موضوع سیاسی در انتخابات قانونگذاری ایالتی است که می تواند تغییر دهد که کدام حزب یک یا هر دو مجلس یک مجلس را کنترل می کند.

این استراتژی به مشارکت شهروندان کمک می کند. این مشارکت برای لغو ممنوعیت های بیشتر سقط جنین و اعمال حمایت های بیشتر لازم است.

اگر فعالان موفق به انجام این کار شوند، به چیز مهم دیگری دست خواهند یافت. آنها با کمک به جلوگیری از نافرم، گسترده ای که آن را تهدید می کند، به حاکمیت قانون خدمت خواهند کرد.


منبع: https://verdict.justia.com/2022/12/13/،w-pro-c،ice-advocates-are-protecting-the-rule-of-law