دسته‌ها
اخبار

چگونه کنگره می تواند نظر نهایی را در مورد رسوایی تبانی روسیه داشته باشد – جاناتان تورلی


(MSNBC/از طریق YouTube)

برای ،، که علاقه مند به حقیقت در مورد تحقیقات تب، روسیه هستند، گزارش دورهمی صدها صفحه از جزئیات اتحاد چهره های سیاسی، ،تی و رسانه ای را در پشت بزرگترین حقه در تاریخ ایالات متحده دارد. تنها چیزی که ندارد یک کیفرخواست واقعی یا پاسخگویی واقعی برای بازیگران مهم در تلاش برای از بین بردن ریاست جمهوری آمریکا است. در واقع، به نظر می رسد برخی از شاهدان مرتبط با کمپین کلینتون از همکاری با تحقیقات خودداری کرده اند. کنگره می تواند آن را تغییر دهد.

در این گزارش تفصیلی، پاورقی کمی دیده می‌شود که نشان می‌دهد، مشاور کل کلینتون، مارک الیاس «از مصاحبه داوطلبانه توسط دفتر امتناع کرد». به همین ترتیب، دورهام خاطرنشان کرد که «هیچ، در فیوژن جی‌پی‌اس … موافقت نمی‌کند که داوطلبانه با دفتر صحبت کند» در حالی که هم DNC و هم کمپین کلینتون برای امتناع از پاسخ به برخی سؤالات از امتیازات استفاده می کند.

مشخص نیست که آیا دورهام توانسته بود گزارش کاملی از این منابع به دست آورد یا خیر، اما او هنوز هم توانست جزئیاتی را در مورد چگونگی موفقیت این کار سیاسی بی‌سابقه با وجود کمبود شواهد مشخص کند. در جریان آن گزارش، دورهام ادعاهای قبلی اعضای دموکرات مانند آدام شیف و بسیاری از رسانه ها را ت،یب کرد. دورهام نتیجه می گیرد که تحقیقات هرگز نباید آغاز می شد و کل تلاش بر اساس اطلاعات “خام، تحلیل نشده و تایید نشده” بود.

با وجود سال‌ها اشاره رسانه‌ها (و جیمز کومی، مدیر سابق اف‌بی‌آی) به این ادعای دروغین، معلوم می‌شود که «پیچ نوار» خلق یک عامل کلینتون بدون هیچ مبنای واقعی بوده است.

معلوم می شود که ترامپ درست گفته است که اف بی آی علیرغم سال ها انکار تمس،آمیز در رسانه ها از کمپین او جاسوسی کرده است.

در واقع، ترامپ درست می‌گفت که این یک فریب ساختگی بود که توسط کمپین کلینتون مهندسی شده بود، توسط اف‌بی‌آی به سلاح تبدیل شد و سپس توسط رسانه‌ها منتشر شد.

همانطور که انتظار می‌رفت، رسانه‌ها به غیر از انکار اینکه چیز جدیدی برای مردم وجود دارد، یک خاموشی مجازی دیگر را بر پوشش این گزارش تحمیل ،د. برای آن دسته از ما که نگران ظهور نوعی رسانه ،تی در ایالات متحده هستیم، این گزارش و پوشش آن فقط این نگر، ها را تشدید کرده است.

پس همین است؟ فقط شانه بالا انداختن و چرخیدن؟

لازم نیست.

در مصاحبه اخیر با فا،، بیل بار، دادستان کل سابق نشان داد که او همیشه مأموریت اولیه دورهام را به ،وان تعیین آنچه در تحقیقات تب، روسیه رخ داده و علنی ، آن اطلاعات می‌دانست.

کنگره اکنون می تواند از این بنیاد برای وادار ، همکاری چهره های کلیدی در این رسوایی، در صورت ،وم، تحت اعطای مصونیت استفاده کند. شهود در صورت دروغ گفتن یا گمراه ، بازرسان کنگره یا ارتکاب شهادت دروغ همچنان می توانند تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.

آنها می توانند با مارک الیاس شروع کنند که در گزارش دورهام نقش برجسته ای دارد. این الیاس بود که بودجه قانونی کمپین را مدیریت کرد. اکنون می د،م که این کمپین تأمین مالی پرونده استیل را به ،وان هزینه قانونی پنهان کرده است. (کمپین کلینتون بعداً توسط FEC به دلیل پنهان ، بودجه مورد تحریم قرار گرفت).

کن وگل، خبرنگار نیویورک تایمز گفت که الیاس دست داشتن در پرونده ضد ترامپ را رد کرده است. زم، که ووگل سعی کرد داستان را گزارش کند، الیاس «به شدت عقب رانده شد و گفت: «شما (یا منابع شما) اشتباه می‌کنید.» مگی هابرمن، گزارشگر تایمز، اظهار داشت: «،، که در تامین مالی این موضوع مشارکت داشتند، در مورد آن دروغ گفتند، برای یک سال.”

الیاس همچنین در کنار جان پودستا، رئیس ستاد انتخاباتی کلینتون نشسته بود، هنگامی که از او در مورد نقش کمپین سوال شد، او به طور قاطع هرگونه توافق قراردادی با فیوژن جی‌پی‌اس را رد کرد. حتی با فرض اینکه پودستا در تاریکی نگه داشته شود، گزارش دورهام به وضوح نشان می دهد که الیاس می دانسته و نقش فعالی در پیشبرد این تلاش داشته است.

الیاس اکنون به طور ط،ه آمیزی به کمپین های دموکرات در مورد اخلاق انتخاباتی توصیه می کند و گروهی را برای «دفاع از دموکراسی» اداره می کند. او هنوز مشاور کمیته مبارزات انتخاباتی دموکرات کنگره (DCCC) به ریاست نماینده، سوزان کی دلبن، دی واش است. الیاس اخیراً توسط کمیته ملی دموکرات از نمایندگی بیشتر محروم شد و قبلاً در دادگاه فدرال در سایر دعاوی مورد تحریم قرار گرفته بود.

الیاس در محاکمه جنایی شریک سابقش مایکل ساسمن شهادت داد، اما دامنه این بررسی توسط دادگاه به شدت محدود شد. کنگره می‌تواند شهادت او را در مورد طیف کامل رفتاری که منجر به رسوایی شده است، وادار کند.

به همین ترتیب، چهره های دیگری از استیل تا کومی نیز می تواند باشد مجبور به ارائه گزارش کامل در پرتو این گزارش شد. کنگره علاقه مند به شنیدن این شاهدان است زیرا در مورد چگونگی انجام اصلاحات واقعی در و، دادگستری و FBI تحقیق می کند.

نیاز به اقدام کنگره توسط خود FBI در واکنش فوری خود به این گزارش مشخص شد. این سازمان اصرار داشت که پس از آنچه که «اشتباهات شناسایی شده در گزارش» توصیف کرد، خود را اصلاح کرده است.

راه‌های زیادی برای توصیف تحقیقات درباره اتهامات نادرست مطرح شده توسط یک حزب سیاسی مخالف برای از بین بردن ریاست جمهوری وجود دارد. نامیدن آن یک «گام اشتباه» مانند این است که انفجار هیندنبورگ را یک «گمراه» بنامیم. اف‌بی‌آی در حال حاضر چرخه‌های منظم رسوایی‌ها را پشت سر گذاشته و به دنبال آن تضمین‌هایی درباره اصلاحات خود انجام داده است.

حتی اگر ،ی بخواهد نسبت به آ،ین بی،ه مطبوعاتی «به ما اعتماد کنید ما ،ت هستیم» ناباوری را متوقف کند، این واقعیت را نادیده می گیرد که FBI دوباره در سال 2020 به ایفای نقش در دفن رسوایی لپ تاپ هانتر بایدن متهم شد.

اگر کنگره بخواهد این سیستم را اصلاح کند، دورهام به آن طرحی برای چگونگی انجام آن داده است. پس از گزارش، اکنون این حق غیرقابل انکار برای کنگره وجود دارد که به ،وان بخشی از وظایف قانونگذاری و نظارتی خود بر اساس ماده 1، به دنبال این شهادت باشد. در حالی که چهره هایی مانند الیاس ممکن است “از مصاحبه داوطلبانه خودداری کنند”، این نباید یک تمرین داوطلبانه باشد. .

دورهام در صحبت با بسیاری از شاهدان، با برخی از جرایم احتمالی با تاریخ منقضی شده برخورد می کرد. اگر شاهدان به کنگره دروغ بگویند، ممکن است تحت یک قانون جدید محدودیت ها نیز با اتهاماتی روبرو شوند.

اگر تاریخ معیاری باشد، هیچ چیز به اندازه احضاریه و مصونیت، ذهن را متمرکز نمی کند. . . و ممکن است زمان تمرکز برخی از افکار در واشنگتن فرا رسیده باشد.

جاناتان تورلی استاد شاپیرو حقوق منافع عمومی در دانشگاه جورج واشنگتن و یک وکیل م،ع جنایی است. او یکی از همکاران فا، نیوز است.

این ستون قبلاً در Fox.com ظاهر شد

مثل این:

پسندیدن بارگذاری…


منبع: https://jonathanturley.org/2023/05/18/the-immunity-option-،w-congress-could-have-the-final-say-on-the-russian-collusion-scandal/