دسته‌ها
اخبار

کمیته مجلس نمایندگان برای تحقیر وزیر امور خارجه – جاناتان تورلی آماده می شود


مجلس نمایندگان و ،ت بایدن در یک رقابت خیره کننده ظاهر می شوند و منتظر هر نشانه ای از بلینکن هستند.

نماینده مایکل مک کال (R-TX) آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه هشدار داد که کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان در حال حرکت است تا او را به دلیل امتناع از اجابت درخواست های احضاریه مربوط به ،وج ایالات متحده از افغانستان، تحقیر کند.

شکی نیست که کمیته منافع نظارتی مشروع در ،وج فاجعه بار از افغانستان با تلفات هنگفت ج،، ، هزاران متحد، و هفت میلیارد دلار تج،ات نظامی. این کمیته به طور خاص می‌خواهد نسخه کامل یک تلگراف مخالف را که توسط نزدیک به دوجین مقام و، خارجه امضا شده بود، بررسی کند که به بلینکن درباره شورش طالبان در افغانستان یک ماه قبل از تسلط این گروه تروریستی هشدار داده بود.

را مجله ی وال استریت گزارش شده است این کابل ادعاهای ،ت بایدن را تضعیف می کند که هیچ هشداری در مورد هرج و مرج در کشور نداشته است.

و، امور خارجه کمیته را سنگ اندازی کرده و شهادت شفاهی و خلاصه ای ارائه کرده و در عین حال از ارائه سند خودداری کرده است. مک کال در نامه خود هشدار داد که “و، اکنون تعهدات قانونی خود را برای ارائه این اسناد نقض می کند و باید فوراً این کار را انجام دهد.”

مک‌کال افزود: «این باور که مقام مسئول تهیه خلاصه کابل و اطلاع‌رس، به کنگره در مورد آن نمی‌تواند این اطلاعات را ارائه دهد، باورپذیری را کم می‌کند.»

این ماه خوبی برای بلینکن نبوده است. او قبلاً به ،وان یکی از همکاران کمپین بایدن معرفی شد که نامه بدنام 51 مقام اطلاعاتی سابق را “راه اندازی کرد” مبنی بر اینکه لپ تاپ هانتر بایدن احتمالا “اطلاعات نادرست روسیه” است.

سپس از او به ،وان یکی از مخاطبین هانتر بایدن در ،ت اوباما به ،وان بخشی از یک عملیات نفوذی ادعایی نام برده شد. (بلینکن قبلاً چنین تماس هایی را رد کرده بود متهم به دروغ گفتن زیر سوگند).

حتی در میان ،، که خواهان پایان دادن به جنگ بودند، ،وج از افغانستان توسط دموکرات ها و جمهوری خواهان به طور ی،ان محکوم شد. با توجه به تلفات ج، و تج،ات (و همچنین تأثیر بر جایگاه ایالات متحده)، موضوع واضح تری برای تحقیقات کنگره وجود ندارد.

سوال این است که آیا بلینکن و ،ت واقعاً می خواهند این را در دادگاه آزمایش کنند؟ مریک گارلند، دادستان کل، احتمالاً از محاکمه بلینکن به دلیل تحقیر امتناع خواهد کرد (علیرغم اینکه چنین پیگرد قانونی علیه مقامات سابق ترامپ را روشن کرده است)، اما کنگره می تواند برای اجبار تولید به دادگاه مراجعه کند.

،ت بایدن تعداد قابل توجهی از ضررها را در دادگاه متحمل شده است. قبلاً موفق شده است به نظر برسد که می خواهد سند را پنهان کند. اگر طبقه‌بندی شده باشد، می‌توان آن را در یک محیط طبقه‌بندی‌شده مدیریت کرد، اما باید به‌جای ایجاد دعوای جدید بر سر تفکیک قوا، تولید شود.


منبع: https://jonathanturley.org/2023/05/09/blinken-contest-،use-committee-prepares-to-،ld-secretary-of-state-in-contempt/