دسته‌ها
اخبار

آیا می توان از deSPAC برای مبارزه با سهام تقلبی و فروش کوتاه برهنه استفاده کرد؟ – سهامداران


06 آوریل 2023

کامپیوتر شرکت حقوقی Basile


برای چاپ این مقاله کافی است در سایت Mondaq.com ثبت نام کنید یا وارد شوید.

در یک معامله deSPAC، SPAC از طریق یک عرضه اولیه عمومی (IPO) با قصد ،ید یک شرکت در یک بازه زم، مشخص، پول جمع آوری می کند. هنگامی که یک هدف من، پیدا شد، SPAC و شرکت مورد نظر (ممکن است یک صادرکننده بازارهای فرابورس باشد) ادغام می‌شوند و به شرکت مورد نظر اجازه می‌دهند بدون نیاز به گذراندن فرآیند IPO سنتی، عمومی شود. می‌تو،د درباره این فرآیند و نحوه استفاده شرکت‌های فرابورس از این مسیر بیشتر بد،د اینجا.

مشابه ،ید سهام سنتی، سهامداران شرکت مورد نظر باید هویت خود را فاش کنند و مدرکی مبنی بر مالکیت ارائه دهند تا در معامله deSPAC شرکت کنند. این فرآیند می‌تواند به شناسایی سهام تقلبی و جلوگیری از فروش کوتاه مدت کمک کند.

یکی از مزایای ،ید سهام این است که می تواند به شناسایی سهام تقلبی در بازار کمک کند. سهام تقلبی سهامی هستند که به سرمایه گذاران فروخته می شوند اما در واقع وجود ندارند. این ممکن است زم، اتفاق بیفتد که یک فروشنده کوتاه مدت سهامی را که مالک آن نیست بفروشد، به این امید که بعداً آنها را با قیمت کمتری ب،د و مابه التفاوت را به جیب بزند. این عمل که به نام کوتاه فروشی برهنه شناخته می شود، غیرقانونی است.

هنگامی که یک شرکت شرکت دیگری را ،یداری می کند، باید سهام را از سهامداران سابقه دار ،یداری کند که افرادی هستند که به ،وان صاحبان سهام در سوابق شرکت ذکر شده اند. این بدان م،ی است که سهامداران سابقه باید هویت خود را برای به دست آوردن سهام برای ادغام آشکار کنند. این فرآیند می تواند به شناسایی سهام تقلبی کمک کند، زیرا شرکت می تواند تأیید کند که سهامداران سابقه واقعاً وجود دارند و سهام آنها معتبر است.

علاوه بر این، شرکت همچنین می تواند تأیید کند که تعداد سهام فروخته شده با تعداد سهام موجود مطابقت دارد. این می‌تواند به شناسایی موقعیت‌هایی کمک کند که در آن تعداد سهام فروخته شده از تعداد سهام موجود بیشتر باشد، که می‌تواند نشانه‌ای از فروش کوتاه مدت باشد.

با شناسایی سهام تقلبی، یک ،ید سهام می تواند به طور بالقوه با فروش کوتاه بی رویه مبارزه کند. هنگامی که یک شرکت شرکتی را ،یداری می کند، می تواند از همه سهامداران سوابق بخواهد که اثبات مالکیت سهام خود را ارائه دهند. این می تواند به جلوگیری از فروش سهامی که مالک آنها نیست توسط فروشندگان کوتاه مدت کمک کند، زیرا آنها برای مشارکت در ،ید باید مدرکی مبنی بر مالکیت ارائه کنند.

علاوه بر این، این شرکت می‌تواند از اطلاعات جمع‌آوری‌شده در طول فرآیند ،ید برای گزارش هر گونه موارد مشکوک فروش کوتاه مدت به مقامات نظارتی مربوطه استفاده کند. این می‌تواند با افزایش خطر گرفتار شدن و مواجه شدن با جریمه‌ها، به جلوگیری از فروش کوتاه مدت کمک کند.

اخیراً شاهد برخی ناهنجاری‌های بسیار عجیب در معاملات سهام بوده‌ایم که با چند علامتی که دنبال می‌کنیم، به ویژه $GTii و $MMLTP، سروکار داریم.

برخی از شرکت‌ها سود سهام را به ،وان وسیله‌ای برای تلاش برای به دست آوردن تعداد سهام واقعی صادر می‌کنند – اما این رویه برای کاهش هر گونه سهام تقلبی احتمالی که وجود دارد، به جز دریافت تعداد سهام واقعی، کاری انجام نمی‌دهد. یک تراکنش deSPAC سهام فعلی (شامل هر گونه سهام تقلبی یا برهنه شده) را لغو می کند زیرا سهام جدید SPAC فقط برای دارندگان رکورد هدف صادر می شود.

یک deSPAC می‌تواند به شناسایی سهام تقلبی در بازار کمک کند و از سهامداران بخواهد که هویت خود را فاش کنند و مدرکی برای مالکیت ارائه کنند. این می تواند یک راه موثر برای مبارزه با فروش کوتاه بی رویه باشد که می تواند به سرمایه گذاران آسیب برساند و یکپارچگی بازار را تضعیف کند. با انجام اقداماتی برای جلوگیری و گزارش فروش کوتاه مدت، شرکت ها می توانند به تضمین بازار عادلانه و شفاف برای همه شرکت کنندگان کمک کنند.

محتوای این مقاله به منظور ارائه راهنمای کلی در مورد موضوع است. باید در مورد شرایط خاص خود از یک متخصص مشاوره بگیرید.

مقالات پرطرفدار در مورد: قانون شرکت/تجاری از ایالات متحده

منبع جدید: فرم های سفته کوتاه مدت

کولی LLP

این فرم ها فقط برای مقاصد اطلاعاتی عمومی هستند و مشاوره حقوقی نیستند. بسیاری از مسائل حقوقی و سایر موارد وجود دارد که ممکن است بر توانایی شما برای استفاده از یادداشت های ایمن یا ناامن تأثیر بگذارد.

5 پیشرفت برتر اجرایی SEC برای فوریه 2023

Morrison & Foerster LLP

به منظور ارائه یک نمای کلی برای مشاوران داخلی مشغول و متخصصان انطباق، در زیر برخی از مهم‌ترین پیشرفت‌های اجرایی SEC در ماه گذشته را خلاصه می‌کنیم…


منبع: http://www.mondaq.com/Article/1302264