دسته‌ها
اخبار

برای مواردی مانند الکس جونز در مورد دروغ های سندی هوک، سقف خسارت تنبیهی باید تغییر یابد.


هیئت منصفه تگزاس تصمیم گرفته است که ال، جونز، نظریه پرداز توطئه Infowars، باید 45.2 میلیون دلار در این کشور بپردازد. خسارات تنبیهی به نیل لوئیس و اسکارلت لوئیس به دلیل بدنام ، آنها و پسر 6 ساله شان، جسی لوئیس. جایزه غرامت تنبیهی بیش از جایزه 4.1 میلیون دلاری است که جونز به پرداخت غرامت به خانواده لوئیس محکوم شد.

جونز بارها ساخته بود افتراآمیز سخن، درباره جسی لوئیس، و نوزده کودک دیگر و شش بزرگسال، پس از کشته شدن آنها در تیراندازی دسته جمعی در سال 2012 در مدرسه ابتدایی سندی هوک در نیوتاون، کانکتیکات. جونز از نمایش خود برای تبلیغ این توطئه دروغین استفاده کرد که جسی لوئیس و سایر قرب،ان بازیگران جعلی بحران بودند و این تیراندازی به خودی خود چیزی جز فریبکاری نبود که توسط پرزیدنت اوباما برای گرفتن اسلحه مردم ساخته شده بود. با این حال، جسی لوئیس با فریاد زدن «فرار» بر سر همک،ی‌هایش، زم، که قاتل در خشم خود م، کرد، جان 9 نفر از همک،ی‌هایش را نجات داد. خود جونز در دادگاه اعتراف کرده است که می‌داند تیراندازی یک دروغ نبوده است.

میز داورانسلطنت دروغ های ال، جونز

متأسفانه، جونز مخاطبان قابل توجهی دارد که معتقدند هر توطئه ای که در برنامه او تبلیغ می شود و مذهبی به او گوش می دهند. چنین توطئه هایی شامل این است که ،ت ایالات متحده در پشت حملات 11 سپتامبر بوده و انتخابات 2020 از 45 انتخابات به سرقت رفته است.هفتم رئيس جمهور.

پیروان جونز خانواده‌های سندی هوک را به دلیل شرکت در تیراندازی «فریب‌کاری» تحت تعقیب و آزار قرار داده‌اند. آقا و خانم لوئیس به هیئت منصفه گفتند که یک دهه ضربه روحی را متحمل شده اند که ابتدا با قتل پسرشان و سپس توسط جونز و پیروانش وارد شده است: شلیک گلوله به خانه آنها، تهدیدهای آنلاین و تلفنی، و آزار و اذیت در خیابان توسط غریبه ها تهدیدها و آزار و اذیت ها همه توسط جونز و تئوری های توطئه او در مورد سندی هوک تقویت شد. یک کارشناس روانپزشک قانونی شهادت داد که والدین از “اختلال استرس پس از سانحه پیچیده” ناشی از ضربه مداوم رنج می برند. در طول آزمایش ،ن زده شد که جونز با فروش مکمل های بهداشتی و سایر محصولات به دنبال کنندگان خود در برنامه خود روزانه حدود 800000 دلار از برنامه خود درآمد ،ب می کند.

جایزه غرامت 45 میلیون دلاری به دنبال چندین سال دعوی قضایی است. دادگاه وارد الف قضاوت پیش فرض در مقابل ال، جونز زم، که او حاضر نشد به سوالات کتبی پاسخ دهد یا برای رسم خود بنشیند. در یک نقطه، جونز تلاش کرد تا با درخواست از وکلای خود به قاضی مبنی بر اینکه او آنقدر بیمار است که در برنامه خود به صورت زنده حضور داشته باشد، از رسوب خودداری کند. جونز آشکارا در برنامه خود درباره محاکمه صحبت کرد، علیرغم حکم دادگاه مبنی بر اینکه همه طرفین از بحث در مورد محاکمه در حالی که در جریان بود، تجدید نظر ،د. جونز همچنین در برنامه خود در طول محاکمه اظهار داشت که هیئت منصفه “در سیاره دیگری” بودند و قاضی دادگاه یک پدوفیل بود. جونز البته هیچ مدرکی برای حمایت از توهین خود به قاضی یا اعضای هیئت منصفه ندارد.

قابل ذکر است، این کارآزمایی تا کنون تنها یکی از سه مورد است. جونز در دادگاهی دیگر در تگزاس و محاکمه ای در کانکتیکات از خانواده سایر قرب،ان متهم است. خانواده های دیگری هم هستند که هنوز شکایت نکرده اند. انتظار می‌رود که این اولین محاکمه به ،وان معیاری برای دو دادگاه دیگر باشد که به دلیل عدم شرکت جونز در دادگاه‌ها، قضاوت‌های نکول کرده‌اند.

اصلاح جرم باید اصلاح شود

با این حال، لوئیس به هیچ وجه تضمینی برای دریافت 45 میلیون دلار خسارت تنبیهی ندارد. تگزاس یکی از چندین ایالتی است که دارای آن است خسارات تنبیهی خود را محدود کرد. به هیئت منصفه اطلاع داده نشد که خسارات تنبیهی در زمان اهدای جایزه خود محدود شده است.

تگزاس خسارات تنبیهی را با سقفی برای هر متهم دو برابر میزان خسارت اقتصادی به اضافه خسارات غیراقتصادی تعیین شده توسط هیئت منصفه محدود می کند. دومی ممکن است بیش از 750000 دلار نباشد. در سطح فدرال، دادگاه عالی ایالات متحده قبلاً حکم داده بود که خسارات تنبیهی ممکن است از نسبت 9 به 1 بین خسارت غرامت و خسارت تنبیهی تجاوز نکند. به ،وان مثال، اگر به شاکی 100000 دلار به ،وان خسارت جبر، تعلق گیرد، آنگاه خسارات تنبیهی نمی تواند از 900،000 دلار تجاوز کند.

کلاهک های خسارات تنبیهی از زم، که برای اولین بار معرفی شدند بحث برانگیز بوده است. هدف از خسارات کیفری، مجازات متهم برای اعمال عمدی خود به شیوه ای مشابه جزای نقدی است. با این حال، برای متهم، که بسیار ثروتمند هستند، خسارات تنبیهی که سقف آن صدها هزار دلار است، تأثیر مطلوبی نخواهد داشت. هدف از خسارات تنبیهی با وجود سقف خنثی می شود. بازیگران بحران بد باور مانند ال، جونز آزادند که به آسیب رساندن به دیگران ادامه دهند زیرا مجازات برای تعیین جونز یا ،، مانند او بسیار کم است.

علاوه بر این، جونز الگوی یک مدل رسانه ای است نه تنها مصون است از خسارات تنبیهی، اما به طور بالقوه می تواند سود از خسارات تنبیهی جونز و غول های رسانه ای مانند او مخاطبان ملی یا حتی بین المللی زیادی دارند. این مخاطبان به شدت هر چیزی را که جونز و همکارانش به آنها می فروشند باور می کنند. جونز خود را قرب، آزار و اذیت سیاسی به آنها نشان داده است و از آنها می خواهد که با هدف صریح فرار از مجازات مالی که قرار است خسارات تنبیهی به او تحمیل کند، به او کمک مالی کنند. در واقع، جونز قبلاً 8 میلیون دلار از کمک‌های بیت‌کوین در حالی که آزمایش ادامه داشت به دست آورده است و به طور بالقوه می‌تواند با گذشت زمان سود بیشتری به دست آورد. اگر جونز بتواند از پیروانش بخواهد 50 میلیون دلار به او کمک مالی کنند، حکم خسارت تنبیهی 45 میلیون دلاری علیه جونز به هیچ وجه م،ی ندارد. با این حال، هیچ تضمینی وجود ندارد که در صورت باقی ماندن سقف خسارات تگزاس، خانواده لوئیس حتی تمام 45 میلیون دلار را ببینند.

سیستم خسارات تنبیهی کنونی قادر نخواهد بود که جونز را به درستی در قبال دردهایی که به بار آورده پاسخگو کند. واضح است که خسارات تنبیهی باید در 21 اصلاح شودخیابان قرن تا به درستی جلوی مرد، مانند جونز را بگیرد. اول، درپوش‌های خسارت مانند سقف نسبت 9 به 1 فدرال و درپوش‌های نسبت 2 به 1 تگزاس باید مع، شوند. شرکت ها و بازیگران بد نیت اکنون می توانند صدها میلیون یا حتی میلیاردها خسارت وارد کنند. در نظر گرفتن خسارات تنبیهی در حد صدها هزار یا حتی میلیون‌های پایین، بازدارندگی‌ای را که خسارات تنبیهی برای ترویج آن در نظر گرفته شده بود، ش،ت خواهد داد.

ث،اً، هر کمکی باید علاوه بر مبلغ واقعی داده شده توسط هیئت منصفه به شاکیان داده شود. اگر جونز بتواند 8 میلیون دلار از طرف پیروان خود کمک مالی کند، دادگاه باید آن 8 میلیون دلار را علاوه بر 45 میلیون دلاری که اهدا شد به خانواده لوئیس بدهد. در حقوق جزا، مصادره دارایی های مدنی اغلب برای اطمینان از اینکه یک متهم جنایتکار از تخلف خود سود نمی برد استفاده می شود. قانون باید همین اصل را در مورد متهمان مدنی نیز اعمال کند. علاوه بر این، هیئت‌های منصفه از جامعه محلی برای محافظت از جامعه محلی تشکیل می‌شوند. کمک‌های مالی از کالیفرنیا، چین، یا سایر بازیگران خارج از جامعه نباید اراده هیئت منصفه محلی برای پاسخگو ، متهم را نادیده بگیرد.

آیا به کمک یک وکیل آسیب شخصی نیاز دارم؟

اگر از طریق اعمال م،ب، متقلبانه یا ظالمانه دیگری آسیب شخصی به شما وارد شده است، باید با یک وکیل آسیب های شخصی. یک وکیل ماهر آسیب های شخصی می تواند حقایق پرونده شما را بررسی کند، حقوق و گزینه های شما را بررسی کند و در جلسات و دادگاه از شما نمایندگی کند.


منبع: https://lawblog.legalmatch.com/2022/08/19/punitive-damages-caps-s،uld-be-reversed-for-cases-like-alex-jones-over-sandy-،ok-lies/