دسته‌ها
اخبار

به‌روزرسانی 2023 هارت-اسکات-رودینو: هزینه‌های جدید ضدانحصار و الزامات گزارش‌دهی – ضد تراست، رقابت اتحادیه اروپا


06 ژانویه 2023

Torys LLP


برای چاپ این مقاله تنها چیزی که نیاز دارید ثبت نام یا ورود به سایت Mondaq.com است.

پرزیدنت بایدن اخیراً قانون نوسازی هزینه پرونده ادغام 2022 (قانون نوسازی هزینه HSR) را به قانون امضا کرد، که برای اولین بار در بیش از 20 سال هزینه های تشکیل پرونده را اصلاح می کند که هنگام اطلاع از ادغام یا اکتساب موضوع هارت اسکات قابل پرداخت است. – قانون اصلاحات ضد انحصار رودینو در سال 1976 (قانون HSR). این قانون همچنین ا،امات گزارش یارانه های دریافتی از برخی نهادهای خارجی را که “تهدیدهای استراتژیک یا اقتصادی برای ایالات متحده” هستند، اعمال می کند.

چه چیزی میخواهید بد،د

  • قانون HSR یک قانون ضد انحصار است که به کمیسیون تجارت فدرال (FTC) و بخش ضد انحصار و، دادگستری (DOJ) اجازه می دهد تا اثرات بالقوه ضد رقابتی برخی معاملات ادغام و اکتساب را ارزیابی کنند.

  • قانون HSR از طرفینی می‌خواهد که ادغام‌ها یا ادغام‌هایی را که آستانه‌های قانونی را برآورده می‌کنند یا از آنها فراتر می‌برند، م،م می‌کند (1) اطلاعاتی را در مورد اکتساب و عملیات تجاری طرفین به FTC و DOJ ارائه دهند، و (ii) منتظر انقضای دوره انتظار قانونی قبل از آن باشند. تکمیل معامله پیشنهادی

هزینه های جدید بایگ، HSR

از سال 2000، هزینه های قابل پرداخت برای پرونده های مورد نیاز توسط قانون HSR در سه سطح سازماندهی شد. اگرچه آستانه‌های جداکننده ردیف‌ها، که با ارزش تراکنش اندازه‌گیری می‌شوند (قانون HSR “اندازه تراکنش”)، سالانه تعدیل می‌شد، مقادیر کارمزد در این مدت ثابت ماند، ی،ی 45000 دلار، 125000 دلار و 280000 دلار.

قانون نوسازی هزینه HSR سه سطح دیگر را برای مجموع شش طبقه معرفی می کند. قابل ذکر است که کارمزد پرداخت شده برای کوچکترین تراکنش ها کمتر از ساختار فعلی خواهد بود، اما قانون به طور قابل ملاحظه ای کارمزد معاملات با ارزش بالاتر را افزایش می دهد. علاوه بر این، مقادیر کارمزد هر سال از 30 سپتامبر 2023 تعدیل می شود تا تغییرات شاخص قیمت مصرف کننده را منع، کند. آستانه های جدید و مقادیر کارمزد در زیر نشان داده شده است:

















قانون HSR “اندازه تراکنش” (ارزش تراکنش)

مبلغ

بیش از 101 میلیون دلار اما کمتر از 161.5 میلیون دلار

30000 دلار

161.5 میلیون دلار یا بیشتر اما کمتر از 500 میلیون دلار

100000 دلار

500 میلیون دلار یا بیشتر اما کمتر از 1 میلیارد دلار

250000 دلار

۱ میلیارد دلار یا بیشتر اما کمتر از ۲ میلیارد دلار

400000 دلار

2 میلیارد دلار یا بیشتر اما کمتر از 5 میلیارد دلار

800000 دلار

5 میلیارد دلار یا بیشتر

2,250,000 دلار

یکی از حامیان این قانون، سناتور امی کلوبوچار، اخیراً اعلام کرد که هزینه‌های جدید در سال 2023 اعمال می‌شود و هنوز جزئیاتی توسط FTC اعلام نشده است. درآمدهای اضافی ناشی از افزایش کارمزدها به FTC و DOJ اختصاص خواهد یافت.

افشای یارانه های «دشمنان خارجی»

قانون نوسازی هزینه‌های HSR، طرف‌هایی را که پرونده‌های قانون HSR را ارسال می‌کنند، م،م می‌کند تا اطلاعاتی در مورد یارانه‌های دریافت‌شده از کشورها یا نهادهایی که تهدیدهای استراتژیک یا اقتصادی برای ایالات متحده هستند، به‌ویژه «نهادهای خارجی مورد توجه» طبق بخش 40207 قانون سرمایه‌گذاری و مشاغل زیرساخت ارائه کنند. (42 USC § 18741 (a)). چنین نهادهایی عبارتند از:

  • نهادهایی که متعلق به چین، ایران، کره شمالی، یا روسیه هستند، تحت کنترل، یا مشمول صلاحیت یا جهت آن هستند.

  • نهادهای موجود در فهرست اداره کنترل دارایی های خارجی از اتباع ویژه تعیین شده و افراد مسدود شده، همچنین به ،وان فهرست SDN شناخته می شوند. و

  • نهادهایی که توسط و، دادگستری ادعا می‌شود در فعالیت‌هایی شرکت داشته‌اند که بر اساس قانون جاسوسی، قانون جاسوسی اقتصادی 1996، قانون کنترل صادرات تسلیحات، قانون انرژی اتمی، قانون اصلاح کنترل صادرات، یا قانون اقتصادی اضطراری بین‌المللی برای آنها محکوم شده است. قانون اختیارات

قانون نوسازی هزینه HSR یک “یارانه” را به طور گسترده تعریف می کند که شامل یارانه های مستقیم، کمک های بلاعوض، وام ها، ضمانت های وام، امتیازات مالیاتی، سیاست های ترجیحی تدارکات ،تی، و مالکیت یا کنترل ،ت است. جزئیات افشاهای مورد نیاز در قو،ن ارائه شده توسط FTC ارائه خواهد شد.

ا،امات گزارش یارانه مشابه با افشای یارانه های خارجی است که به رژیم های کنترل ادغام در سایر کشورها، از جمله اتحادیه اروپا (EU) اضافه شده است. مقررات یارانه های خارجی اتحادیه اروپا (FSR) که قرار است تا اواسط سال 2023 اجرایی شود، اطلاعات مربوط به شرکت هایی را که هر نوع کمک مالی مستقیم یا غیرمستقیم را از یک کشور غیر اتحادیه اروپا دریافت کرده اند، به ویژه آنهایی که در معاملات M&A یا عمومی شرکت دارند، جمع آوری می کند. پیشنهادات مناقصه در اتحادیه اروپا افشای یارانه های ا،امی شده توسط قانون نوسازی هزینه FSR و HSR بر نگر، فزاینده ای تأکید می کند که یارانه ها می توانند روند رقابتی را مخدوش کنند.

محتوای این مقاله به منظور ارائه راهنمای کلی در مورد موضوع است. باید در مورد شرایط خاص خود از یک متخصص مشاوره بگیرید.

مقالات پرطرفدار در مورد: قانون ضد تراست/رقابت از کانادا

رفتار یکجانبه – تغییرات در افق؟

فسکن

همانطور که در پست وبلاگ قبلی ما بحث شد، در 17 نوامبر 2022، فرانسوا فیلیپ شامپاین، وزیر نوآوری، علم و صنعت، مشاوره عمومی مورد انتظار را در مورد مرحله دوم اصلاحات احتمالی قانون رقابت (“قانون”) آغاز کرد. “).


منبع: http://www.mondaq.com/Article/1268004