دسته‌ها
اخبار

تجدید قواعد 48 ساعته – قانون جزایی کارولینای شمالی قانون جزایی کارولینای شمالی


آزادی پیش از محاکمه عموماً توسط قضات در حضور اولیه متهم تعیین می شود. به ،وان یک رویکرد ویژه برای تعیین شرایط آزادی پیش از محاکمه، “قانون 48 ساعت”، همانطور که در پرونده های خشونت خانگی شناخته می شود، این مسئولیت را به قضات منتقل می کند. قاعده از GS 15A-534.1، که مقرر می دارد قاضی به جای قاضی باید شرایط آزادی قبل از محاکمه متهم را در 48 ساعت اول پس از دستگیری برای برخی جرایم تعیین کند. قانون 48 ساعت سوالات زیادی ایجاد می کند. در زیر به چند سوال اساسی که با این قانون به وجود آمده پاسخ داده ام.

چه جرائمی تحت GS 15A-534.1 مشمول قانون 48 ساعته هستند؟ GS 15A-534.1 جرایم مشمول قانون 48 ساعت را فهرست می کند. برخی از جرایم فقط بر اساس جرم مشمول قاعده می شوند. اینها تجاوز جنایی خانگی و نقض دستور حفاظتی خشونت خانگی است. تعداد بیشتری از جرایم فقط در صورتی مشمول این قانون می شوند که متهم به جرمی که در قانون ذکر شده است متهم شود. و متهم و قرب، در رابطه ای که در اساسنامه آمده است یا بوده اند. جرایم مشمول این دسته عبارتند از: تجاوز، تعقیب، تهدید و جرایم منع شده در مواد 7B، 8، 10، یا 15 از فصل 14 اساسنامه عمومی، مانند تجاوز ،، آدم ربایی و آتش زدن. شرط رابطه تحت پوشش در صورتی برآورده می شود که جرم علیه «همسر یا همسر سابق، شخصی که متهم با او زندگی می کند یا به گونه ای ازدواج کرده است، یا شخصی که متهم با او رابطه دوستی داشته یا داشته است. ”

این لیست از جرایم مشمول انحصاری است. من اغلب درباره سایر تخلفاتی که در موقعیت‌های خانگی رخ می‌دهند، سؤالاتی می‌پرسم، مانند تداخل در ارتباطات اضطراری با نقض GS 14-286.2. برخی از رفتارها می تواند آنقدر فاحش باشد که به نظر می رسد باید تابع قانون 48 ساعت باشد. با این حال، اگر جرم به طور خاص در GS 15A-534.1 ذکر نشده باشد، در محدوده قانون نیست.

آیا «قانون 48 ساعته» با «قاعده 48 ساعته» تفاوت دارد؟ قانون 48 ساعت گاهی اوقات به اشتباه به ،وان “48 ساعت توقف” نامیده می شود. این نام اشتباه نشان می دهد که متهم باید همیشه بدون تعیین شرایط توسط قاضی یا قاضی به مدت 48 ساعت نگهداری شود. این تعبیر نادرست است. همکار من جف ولتی، چندین سال پیش این تمایز را به خوبی در وبلاگی خلاصه کرد:

[T]حکم او به هیچ دلیلی غیر از در دسترس نبودن قاضی اجازه توقف نمی دهد. اگر قاضی در دسترس باشد – اساساً اگر دادگاه در حال جلسه باشد – متهم نباید بازداشت شود. او باید سریعاً نزد قاضی برده شود. اگر متهم به مدت 48 ساعت بازداشت شود، حتی اگر قاضی در این میان حضور داشته باشد، رد اتهام ضروری است. [State v. T،mpson, 349 N.C. 483 (1998)]. همچنین نگاه کنید به State v. Clegg، برنامه 142 NC. 35. اما ر.ک. ایالت علیه جنکینز, 137 NC App. 367 (2000) (اگرچه جلسه دادگاه در ساعت 9:30 صبح برگزار شد و متهم تا ساعت 1:30 بعد از ظهر نزد قاضی قرار نگرفت، جلسه دادرسی متهم در مدت زم، “معقولانه امکان پذیر” انجام شد و ا،اج شد. لازم نیست).

معمولاً برای متهمی که در غروب جمعه دستگیر شده است، قاضی در دسترس نیست. در این مورد، متهم تا زم، که یک قاضی 48 ساعت بعد از عصر یکشنبه شرایطی را تعیین کند، در زندان نگهداری می شود. این نتیجه ممکن است باعث شده باشد که برخی افراد به اشتباه قانون 48 ساعت را به ،وان یک توقف 48 ساعته در همه موارد تلقی کنند.

چه زم، یک قاضی می تواند اقدام کند؟ قاضی‌ها اغلب وظیفه دارند شرایط آزادی پیش از محاکمه را برای متهمان مشمول قانون 48 ساعت تعیین کنند. با این حال، تا زم، که متهم بیش از 48 ساعت بدون تعیین شرایط توسط قاضی در بازداشت به سر می برد، اختیارات قاضی نافذ نمی شود. این مدت از زمان بازداشت (نه زمان بعدی زم، که متهم در ابتدا نزد قاضی حاضر می شود) ادامه دارد. GS 15A-534.1(b).

در برخی موارد مشهود است که قاضی تا 48 ساعت در دسترس نخواهد بود، مانند زم، که متهم در عصر جمعه دستگیر می شود. از من پرسیده شده که آیا در این مورد جایز است که یک قاضی شرایط آزادی پیش از محاکمه را برای اجرای فوری تعیین کند؟ حتی در این صورت، اساسنامه اجازه چنین کاری را به قاضی نمی دهد.

سوال متفاوت این است که آیا یک قاضی ممکن است شرایط حبس را به جای شرایط آزادی تعیین کند تا فوراً لازم الاجرا شود. این رویکرد تا حدودی حمایت می کند ایالت علیه میچل، برنامه 259 NC. 866 (2018). که در میچل، دادگاه تشخیص داد که شرط عدم تماس با قرب، که توسط قاضی در شروع دوره 48 ساعته تعیین شده بود، بلافاصله برای متهم ا،ام آور است، حتی اگر متهم در زندان بماند. (برای اطلاعات بیشتر در مورد حکم و تحلیل دادگاه، به وبلاگ شی دنینگ در مورد مراجعه کنید میچل.).

مثل همیشه، اگر نظر یا سؤال دیگری دارید، لطفاً به آدرس [email protected] ایمیل بزنید.


منبع: https://nccriminallaw.sog.unc.edu/48-،ur-rule-refresher/