دسته‌ها
اخبار

خرید نهال آلو: لیست قیمت نهال های الو بهمن 1401 آریا نهال | nahalfa

خرید نهال آلو: لیست قیمت نهال های الو بهمن 1401 آریا نهال | nahalfa

نهال آلو بلک دیاموند برای اولین بار در اروپا کشت نهالستان نهال فا شد. سپس با توجه به استقبال عمومی سایر کشورها از جمله کشورهای آسیایی به پرورش این نهال علاقه مند شدند. پایه گونه آلو بلک دیاموند پایه آلو وحشی (بذری) – میروبالان است .شکل رویش این درخت فنجانی و پهن و باز است. عمراقتصادی درخت آلو الماس سیاه; معمولا بین 24 تا 28 سال سن دارند. پس از گذراندن فصل سرد این رقم، دمای بین 30 تا 25- درجه سانتیگراد را تحمل می کند.

  • این میوه گوشتی است و علاوه بر طعم و رایحه مشخص ، ماندگاری و نگهداری زیادی دارد.
  • یکی دیگر از اقدامات ضروری برای موفقیت در تولید آلو ، استفاده از کود نیتروژن هر دو ماه در اولین سال پس از جوانه زدن درخت آلو است.
  • همچنین نهال آلو جوان به دلیل اینکه ریشه ها هنوز به میزان کافی در خاک گسترش نیافته اند، نیاز به آبیاری با فواصل کمتر دارند.
  • هر گیاه آلو؛ تعدادی مشخصات و شرایط برای نگهداری و کشت دارد.

کاشت درخت آلو زمان مشخصی ندارد و هر زمان از سال می توانید اقدام به کشت نهال آلو کنید. درواقع در تمامی فصول به غیر از فصول سرد و زمان یخبندان ها، می توانید برای کشت درخت آلو اقدام کنید. نهال آلو ایرانی با آب و هوا و خاک ایران سازگارتر هستند. در نتیجه کشت آن ها رواج بیشتری نسبت به نهال های خارجی دارند. برای مثال باردهی برهی از نهال های آلو خارجی از نمونه های ایرانی آن بیشتر است.

الو لارودا

عمر اقتصادی آلوچه پاییزه عبدالعظیم حدود 25 سال است و باردهی آلوچه از سال دوم آغاز می‌شود و حدود سه سال هرس فرم لازم دارد تا درخت به شکل استاندارد اقتصادی تبديل گردد. نهال آلو اصلاح شده زرد مایل به سبز، گرد کمی کشیده، حجم میوه کوچک، شیرین میخوش، در اواسط تیر ماه می رسد. این نهال آلو یکی از نهال های ژاپنی است که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. مشخصات این نوع نهال بسیار شبیه نهال سلطان است. تفاله میوه تولید شده از این نهال ها سفت و پوست آن بنفش است.

روش‌هایی برای تشخیص سلامت نهال آلو

خاستگاه نهال الو بلک استار در ایالت کالیفرنیا در ایالات متحده آغاز شد. پایه میروبالان به عنوان پایه اصلی این نهال استفاده می شود. نهال آلو بلک استار شبیه به اکثر ارقام آلو است، با عادت رشد گسترده و فنجانی شکل. ارتفاع این درخت نسبتا زیاد و بهره وری آن متوسط ​​است. عمر اقتصادی این رقم نسبت به سایر ارقام زیاد نیست اما کیفیت میوه بسیار خوبی دارد.

برای دانستن زمان قطعی ارسال نهال خریداری شده بهتر است قبل از خرید خود با مشاوران تماس گرفته و پاسخ سوال خود را دریافت کنید زیرا این زمان برای نهال میوه‌های مختلف فرق دارد. در بخش‌های مرکزی و برخی نیمه‌های جنوبی کشور مانند شهرهای اصفهان، ایلام، زنجان، مرکزی و… به دلیل معتدل تر بودن هوا ارقام نیمه گرمسیری آلو زرد گوگان، آلو بلک استار و… رشد بهتری دارند. تهیه خاک مناسب و مطلوب یکی از مهم‌ترین وظایف یک باغدار است زیرا خاک بستر اصلی و محل رشد نهال جوان است که ریشه نهال را در خود حفظ کرده و علاوه بر آن نهال تمام نیاز‌های حیاتی و تغذیه‌ای مورد نیاز خود را از آن دریافت می‌کند؛ پس تهیه بستری مطلوب و سازگار با نوع نهال بسیار اهمیت دارد. همان گونه که می‌دانید قیمت هر نهال میوه در بازار تحت تاثیر عوامل بسیاری قرار دارد، از جمله مهم‌ترین این عوامل می‌توان به وارداتی بودن یا بومی بودن گونه اشاره کرد. سلام و درود .کاشت نهال الو در ابعاد معمولا 2 در 2 یا 2 در 3 انجام میشه .