دسته‌ها
اخبار

ده روش برتر که سازمان ها توسط وب سایت ها و رسانه های اجتماعی خود نادیده گرفته می شوند: تجربیات و دیدگاه های یک پزشک – علامت تجاری


وب‌سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی در حال حاضر برای هر ،ب‌وکاری حیاتی هستند. بخش 230 قانون نجابت ارتباطات، بیشتر گفتارهای اینترنتی را از مسئولیت های افترا و تهمت مصون می دارد. بنابراین چه چیزی می تواند اشتباه باشد؟

در تجربه نویسنده: فراوان.

علاوه بر این، ممکن است توسط فروشنده ای که برای ایجاد وب سایت یا مدیریت رسانه های اجتماعی شما استخدام شده است، چشم پوشی کنید. اگر آن فروشنده تمام ضمانت‌ها را رد کرد، در یک کشور خارجی است یا یک نهاد تجاری قوی نیست، اگر مشکلی پیش آمد، ممکن است به فروشنده مراجعه نکنید. اینکه آیا بیمه پس از آن مسئولیت بالقوه را پوشش می دهد به نوع خاص خسارت و بیمه نامه خاص شما بستگی دارد.

1. قانون آمریکایی های دارای معلولیت

وکلایی در کالیفرنیا و جاهای دیگر وجود دارند که وب‌سایت‌هایی را جستجو می‌کنند که با دستورالعمل‌های دسترسی به محتوای وب 2.1 (“WCAG 2.1”) مطابقت ندارند، که دستورالعمل‌هایی را ارائه می‌کند که به افراد کم بینا اجازه می‌دهد از صفحه‌خوان برای دسترسی به محتوای وب‌سایت استفاده کنند. کالیفرنیا دارای قانون حقوق مدنی Unruh است که امکان بازیابی خسارات قانونی حداقل 4000 دلاری را به اضافه هزینه های وکلا فراهم می کند. نقض قانون فدرال آمریکایی های دارای معلولیت (“ADA”) به ،وان نقض قانون حقوق مدنی کالیفرنیا Unruh در نظر گرفته می شود. بنابراین، وکلای کالیفرنیا از شرکت‌ها می‌خواهند که هزاران دلار برای تسویه ادعاهای ADA که توسط مشتریان نابیناشان تهدید می‌شوند به دلیل عدم ارائه تسهیلات معقول در وب‌سایت‌هایی که با WCAG 2.1 مطابقت ندارند، بپردازند. وکلای سایر حوزه‌های قضایی ادعاهای مشابهی را بر اساس قو،ن حقوق مدنی در آن حوزه‌های قضایی دیگر مطرح می‌کنند و گاهی به دنبال وضعیت دعوای دسته‌جمعی برای وکالت از همه افراد دارای اختلال بینایی در آن حوزه‌های قضایی دیگر هستند.

2. محتوای بدون مجوز

یک وب سایت حاوی محتوایی است که تحت حمایت قو،ن مالکیت م،وی، از جمله قو،ن کپی رایت، علائم تجاری، اسرار تجاری، و قو،ن حق تبلیغات است. اگر وب‌سایت شما حاوی (الف) ع،‌ها، ویدیوها، متن یا موسیقی است که به درستی از صاحب حق نسخه‌برداری مجوز نگرفته‌اند و نسخه‌های من،ی از افراد یا دارایی‌های نشان‌داده‌شده به دست آمده است؛ (ب) نشان تجاری شخص ثالث را به گونه ای نشان می دهد که در مورد اینکه آیا شخص ثالث وب سایت شما را تأیید کرده است سردرگمی ایجاد می کند. یا (ج) اطلاعات محرمانه شخص دیگری را فاش می کند، ممکن است با ادعای نقض حقوق مالکیت م،وی مواجه شوید. بنابراین، باید مطمئن باشید که کنترل کافی بر محتوای نشان داده شده در وب سایت خود دارید – به یک کارآموز تابست، اجازه ندهید یک ع، را از اینترنت کپی کرده و آن را در وب سایت شما ارسال کند.

عکاسان می توانند از موتورهای جستجو برای یافتن کپی هایی از ع، های خود استفاده کنند که بدون اجازه در وب سایت ها استفاده می شود. استودیوهای تصویر متحرک بر فایل های تورنت نظارت می کنند و می توانند از ارائه دهندگان خدمات اینترنتی احضار کنند تا ببینند چه ،، فیلم ها را دانلود کرده اند. موتورهای جستجو می توانند محتوای بدون مجوز دیگری را در وب سایت شما پیدا کنند. اگر وب‌سایت شما حاوی محتوای غیرمجاز است که قبلاً برای آن ثبت حق نسخه‌برداری صادر شده است، مالک حق نسخه‌برداری حق دارد هزینه‌های وکلا و «خسارت قانونی» تا سقف 30,000 دلار (150,000 دلار برای نقض عمدی) را بازیابی کند. اگر فروشنده ای برای وب سایت شما محتوا ارائه می دهد، باید مطمئن باشید که اگر آن محتوا منجر به ادعای نقض حق نسخه برداری، نقض علامت تجاری، نقض حق تبلیغات یا سایر ادعاها شود، فروشنده از شما دفاع خواهد کرد.

3. حریم خصوصی

اگر وب سایت شما اطلاعاتی را از بازدیدکنندگان زیر 13 سال جمع آوری می کند، باید از قانون فدرال حفاظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان پیروی کنید. کمیسیون تجارت فدرال مقررات پیشنهادی مربوط به نظارت تجاری و امنیت داده ها را منتشر کرده است. اگر وب سایت شما اطلاعات بهداشتی محافظت شده را جمع آوری می کند، ممکن است مشمول قانون قابل حمل و پاسخگویی بیمه سلامت فدرال باشید. وب‌سایت‌هایی که تراکنش‌های کارت اعتباری را مجاز می‌کنند، باید با استاندارد امنیت داده‌های صنعت کارت پرداخت مطابقت داشته باشند.

چندین ایالت (کالیفرنیا، ک،ادو، کانکتیکات، یوتا و ویرجینیا) قو،نی را در مورد حفظ حریم خصوصی داده های شخصی به تصویب رسانده اند. در 24 آگوست 2022، دادستان کل کالیفرنیا از توافق با Sep،ra برای 1.2 میلیون دلار به دلیل نقض قانون حفظ حریم خصوصی کالیفرنیا خبر داد. اتحادیه اروپا همچنین مقررات عمومی حفاظت از داده ها را با جریمه تا 4 درصد از درآمد سالانه یا 20 میلیون پوند (هر کدام بیشتر) تصویب کرده است. اگر وب سایت شما به تعداد قابل توجهی از افراد از این حوزه های قضایی خدمات ارائه می دهد، ممکن است مشمول این قو،ن حفظ حریم خصوصی شوید.

4. نام دامنه

اگر نام دامنه ای را برای وب سایت خود انتخاب کنید که به طور گیج کننده ای شبیه به علامت تجاری شخص دیگری است، آن ها ممکن است شکایت کنند یا داوری نام دامنه را علیه شما شروع کنند تا آن نام دامنه را از بین ببرند.

5. بهینه سازی موتورهای جستجو

اگر متاتگ ها و سایر ابرداده های قرار داده شده در وب سایت شما برای افزایش رتبه بندی جستجو حاوی علائم تجاری رقبا باشد، ممکن است با ادعای نقض علامت تجاری روبرو شوید. ممکن است ند،د که اگر پیمانکار یا مشاوری را برای افزایش رتبه موتور جستجوی خود استخدام کرده اید، این کار انجام شده است یا خیر، زیرا متاتگ ها و ابرداده ها، طبق تعریف، هنگام مشاهده یک وب سایت قابل مشاهده نیستند.

6. بررسی ها و اینفلوئنسرها

کمیسیون تجارت فدرال اسناد راهنمایی برای پلتفرم ها و بازاریابان منتشر کرده است. اگر وب‌سایت شما اجازه بررسی را می‌دهد، این بررسی‌ها باید مشوق‌ها و ارتباطات مادی بین فروشندگان و بازبین‌ها را مشخص کنند (برای مثال، فاش کنید که آیا یک بازبین یا تأثیرگذار مورد بررسی‌شده را رایگان دریافت کرده است). با نظرات مثبت و منفی به طور مساوی رفتار کنید. و مک،سم های گزارش دهی موثری برای استفاده مصرف کنندگان و ،ب و کارها داشته باشد.

7. نقض حق ثبت اختراع

حق اختراع برای جنبه های فنی مختلف نحوه عملکرد صفحات وب اینترنت صادر شده است. ،ید با یک کلیک آمازون زم، ثبت شد (این حق اختراع بعداً پس از دعوای بسیار گران قیمت باطل شد). ممکن است ادعا شود که وب سایت شما یکی از این اختراعات صفحه وب اینترنتی را نقض می کند. اگر چنین ادعایی مطرح شود، باید توسط یک وکیل ثبت اختراع به دقت ارزیابی شود. تکیه بر اظهارات اینترنتی مبنی بر اینکه شخصی “ترول حق ثبت اختراع” است، جایگزینی برای ارزیابی دقیق نیست. به استثنای موارد نادر، فقط یک وکیل ثبت اختراع می تواند ادعای نقض حق اختراع را به درستی ارزیابی کند و گزینه های موجود برای رسیدگی به آن را توصیه کند.

8. هک و امنیت سایبری

نرم افزار مورد استفاده برای ایجاد وب سایت شما می تواند یک آسیب پذیری برای هک ایجاد کند. یکی از مهم ترین هک ها
همیشه یکی از وب‌سایت‌ها «اسناد پاناما» بود که در آن وب‌سایت یک شرکت حقوقی هک شد و اطلاعات مالی افراد ثروتمند و مشهور که از بهشت‌های مالیاتی استفاده می‌،د است،اج و منتشر شد که پیامدهای جه، را در پی داشت. چندین گزارش نشان می دهد که هکر از طریق افزونه Revolution Slider برای وردپرس، یک سیستم مدیریت محتوا که صفحات وب را ایجاد می کند و در بسیاری از وب سایت ها استفاده می شود، دسترسی پیدا کرده است. وب سایت شما یک سطح حمله است که می تواند توسط هکرها برای دسترسی به سایر سیستم های شما مورد سوء استفاده قرار گیرد.

9. مسائل محتوا

اگر مشتری، در کشورهای دیگر دارید، وب سایت شما ممکن است قو،ن کشورهای دیگر را که بر محتوا حاکم است، نقض کند. اصلاحیه اول فقط برای ایالات متحده اعمال می شود. ارائه اطلاعات یا ارائه کالا یا خدمات در کشورهای دیگر از طریق وب سایت یا رسانه های اجتماعی شما ممکن است شما را مشمول قو،ن آن کشورهای دیگر کند. برای مثال، فرانسه ایجاب می کند که همه پیشنهادات، شرایط خدمات، فاکتورها، رسیدها و سایر اسناد مربوط به تجارت به زبان فرانسوی باشد. تمام وب سایت ها و صفحات رسانه های اجتماعی سازمان هایی که فعالیت های تجاری در کبک انجام می دهند باید به دو زبان فرانسوی و ،یسی باشند. نمایش یا فروش اقلام دارای نمادهای حزب نازی توسط قو،ن چندین کشور در سراسر جهان ممنوع است. به تصویر کشیدن پیامبر اسلام ممکن است در برخی از کشورهای مسلمان بسیار توهین آمیز یا غیرقانونی باشد. قو،ن کشورهای مختلف نیز انتقاد از ،ت یا افراد مختلف را ممنوع کرده است.

10. برگه های تماس با مدیر وب سایت یا رسانه های اجتماعی

داشتن یک کارمند یا پیمانکار مستقل ایجاد یک وب سایت یا خدمت به ،وان مخاطب رسانه های اجتماعی شما می تواند در صورت ،وج مدیر وب سایت یا مخاطب رسانه های اجتماعی، مشکلات بزرگی ایجاد کند. مدیر وب سایت ممکن است نام دامنه را به نام شخصی خود ثبت کرده باشد و از تسلیم آن خودداری کند. اگر مدیر وب سایت وب سایت را به ،وان یک پیمانکار مستقل ایجاد کرده باشد، حق نسخه برداری وب سایت متعلق به او است، مگر اینکه حق چاپ به صورت کتبی به شما منتقل شده باشد. مدیر وب سایت ممکن است تمام داده هایی را که از طریق وب سایت شما آمده است را حفظ کند. مدیر وب سایت ممکن است مبلغ قابل توجهی را برای ترجمه داده های شما از قالب اختصاصی مورد استفاده در وب سایت شما به فرمت استاندارد صنعتی یا باز که یک وب مستر جدید می تواند از آن استفاده کند، دریافت کند. مدیر وب سایت می تواند تصمیم بگیرد در صورت فسخ وب سایت شما را ،اب کند. مخاطب رسانه اجتماعی ممکن است نام سازمان شما را در وب سایت های رسانه های اجتماعی با نام شخصی خود ثبت کرده باشد و هنگام ،وج همه دنبال کنندگان را با خود همراه کند. بسیاری از مشکلات دیگر ممکن است ایجاد شود. باید مطمئن باشید که می تو،د بدون وقفه به استفاده از وب سایت خود ادامه دهید، حتی اگر مدیر وب سایت شما فسخ شود، و در صورت ،وج مخاطب از شبکه های اجتماعی، آسیبی به شما وارد نخواهد شد.

***

نویسنده امیدوار است که این لیست 10 برتر به ،وان هشداری عمل کند که به سازمان شما کمک می کند تا قرب، قرب، نشود.

محتوای این مقاله به منظور ارائه راهنمای کلی در مورد موضوع است. باید در مورد شرایط خاص خود از یک متخصص مشاوره بگیرید.


منبع: http://www.mondaq.com/Article/1304314