دسته‌ها
اخبار

دیزنی در دو فیلم بیدار بیش از یک چهارم میلیارد دلار از دست داد – جاناتان تورلی


ما درباره حق سهامداران برای عقب راندن کمپین های اجتماعی و سیاسی شرکت هایی که ارزش سهام را کاهش می دهند یا به برندها آسیب می رسانند، بحث کرده ایم. نگر، در مورد روند “برو بیدار شو، برو ش،ته” بیشتر در مورد شرکت هایی مانند دیزنی است، که به ویژه در مورد حمایت از شرکت های خود باز بوده است. این موضوع نه تنها در مخالفت اعلام شده با لایحه آموزشی فلوریدا بلکه در فیلم های کودکان که حاوی ،اصر ، بحث برانگیز بود، بحث برانگیزترین اثبات شده است. در حال حاضر، Deadline منتشر کرده است تحلیل و بررسی نشان می دهد که دیزنی در دو مورد از این فیلم های بیدار، یک چهارم میلیارد دلار ضرر کرده است: سال روشن و دنیای عجیب و غریب.

طبق ددلاین، سال روشن 106 میلیون دلار از دست داد و دنیای عجیب و غریب 152 میلیون دلار از دست داد.

«دنیای عجیب» درباره یک خانواده کاشف به نام کلادز است. با این حال، این فیلم به دلیل صحبت ، اتان جوان با پدربزرگش در مورد علاقه همجنس خود به پسر دیگری، سر و صدای زیادی به پا کرد.

سپس “Buzz” واقعی وجود دارد. در Buzz Lightyear، دیزنی یک بوسه همجنس را به نمایش گذاشت. پی،ار در ابتدا صحنه را حذف کرد. با این حال، پس از جنجال بر سر لایحه آموزشی فلوریدا، دوباره به ،وان یک بی،ه همبستگی در فیلم قرار گرفت.

برای بسیاری از والدین، ،اصر ، بی،ه ای بود که نمی خواستند با فرزندان ،دسال خود به آن بپردازند. این فیلم‌ها در با، آفیس به میزان یک چهارم میلیارد دلار ضرر ،د.

دیزنی حتی وارد جدال بر سر غرامت های نژادی شده است اپیزود جنجالی کودکان

بدیهی است که دیزنی این روزها با واکنش عمومی مواجه شده است.

در مورد Bud Light، واکنش‌ها و تحریم‌ها بر سر قرارداد حمایت مالی آن با دیلن مولوینی، تأثیرگذار ترا،تی جنجالی وجود داشته است.

در حالی که برندان ویتورث، مدیرعامل Anheuser-Busch InBev عذرخواهی بدون عذرخواهی کرد، طبق گزارش ها، مشتریان نه تنها از Bud Light بلکه سایر محصولات Anheuser-Busch اجتناب می کنند.

به ،ه خود، نایک عذرخواهی نمی کند و منتقدان را پس زد در کمپین خود با حضور مولوینی. به مصرف‌کنندگان گفت که باید «مهربان» و «شامل» باشند و در عین حال اعلام کنند «سخنان مشوق تنفر، قلدری، یا سایر رفتارهایی که در روحیه یک جامعه متنوع و فراگیر نیست، از سایت‌های آن حذف خواهند شد».

این شرکت‌ها می‌توانند باعث شورش سهامداران شوند اگر این حرکت‌ها به تحریم‌ها یا کاهش فروش ادامه دهند.

سیاست‌های زیست‌محیطی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG) قبلاً منجر به دعاوی محدود شده است، از جمله تقاضای سهامداران برای شفافیت بیشتر یا تعهد ESG از شرکت‌ها. برخی از سهامداران نیز استدلال کرده اند که دیدگاه های سیاسی افسران شرکت ها بر سر سود شرکت دنبال می شود.

چنین دعاوی از هر دو طرف می تواند دشوار باشد. سهامداران ممکن است ادعا کنند که “وظیفه وفاداری” نقض شده است، اما باید نشان دهند که مقامات به شیوه ای منفعت طلبانه یا بد نیت عمل کرده اند. از طرف دیگر، آنها می توانند نقض “وظیفه مراقبت” را مطرح کنند، که مست،م نشان دادن این است که مقامات به شیوه ای بسیار سهل انگارانه عمل کرده اند.

مدیران دیزنی به وضوح مایل بودند به خاطر این تصمیمات سیاسی و هنری ضرر کنند. این حرکات ممکن است شخصاً برای مدیران فردی خوشحال کننده و حتی از نظر حرفه ای سودمند باشد، اگرچه برای مدیر عامل سابق دیزنی خوب عمل نکرد. باب چاپک. سوال این است که آیا سهامداران صرف نظر از تأثیر آنها بر نام تجاری یا قیمت نهایی، به یارانه دادن به چنین کمپین هایی ادامه خواهند داد؟

مثل این:

پسندیدن بارگذاری…


منبع: https://jonathanturley.org/2023/04/16/mouse-trap-disney-reportedly-lost-over-a-quarter-of-a-billion-dollars-on-two-woke-movies/