دسته‌ها
اخبار

شاهکار کیک شاپ به خاطر کیک تغییر جنسیت علاقه خود را از دست می دهد – جاناتان تورلی


جک فیلیپ، نانوای ک،ادو که این چالش را وارد کرد شاهکار کیک شاپ، با مسئولیت محدود در مقابل کمیسیون حقوق مدنی ک،ادو دوباره درخواست تجدید نظر در دادگاه ایالت ک،ادو را از دست داده است. پس از اینکه دادگاه عالی به طور مؤثری موضوع آزادی بیان و ورزش آزاد او را به قانون ضد تبعیض ک،ادو (“CADA”) محکوم کرد، که در برابر انکار خدمات در محل اقامت عمومی بر اساس هویت فرد محافظت می کند. پس از تصمیم سال 2018، فیلیپ با خواسته های دیگری از جمله ایجاد کیک تغییر ،ت روبرو شد. دادگاه استیناف ک،ادو روز پنجشنبه حکم داد که امتناع از تهیه کیک درخواستی پاییز اسکاردینا به منزله آزادی بیان نیست.

من یک مقاله مروری قانون در مورد حمایت از آزادی بیان برای سخنر، درگیر در این پرونده و موارد مشابه در سراسر کشور دارم: «شاهکار ناتمام: اجبار گفتار و فقه متحول بر گفتار دینی» (سال 2023 آینده).

سال‌ها پیش، من مقاله‌ای آکادمیک نوشتم که چگونه قو،ن ضد تبعیض به طور اجتناب‌ناپذیری با آزادی بیان و حقوق ورزش آزاد برخورد می‌کنند. این درگیری ها در سراسر کشور ادامه یافت. در سال 2018، تصور می شد که دادگاه آماده است تا استانداردهای لازم را در مورد صاحب کیک فروشی مذهبی که از تهیه کیک برای زوج های همجنس خودداری کرده بود، روشن کند. دادگاه در نهایت به آن تنبیه شد شاهکار کیک شاپ، ایجاد عدم اطمینان در مورد محدودیت های قانون اساسی در شهرها و ایالت ها تحت قانون ضد تبعیض.

مورد اسمیت مدتهاست که مورد توجه برخی از ما بوده است. من به جای تلقی ، آنها به ،وان تعارض بر اساس بندهای دینی قانون اساسی، به نفع رویکرد آزادی بیان به این موارد نوشته ام. به همین دلیل، یکی از جنبه های این کمک نقدی بلافاصله قابل توجه بود. دادگاه موافقت کرد که فقط یک سوال را در نظر بگیرد: «اعمال قانون اسکان عمومی برای اجبار هنرمند به صحبت یا سکوت، ناقض بند آزادی بیان متمم اول است.»

برای فیلیپس، او بیش از یک دهه را در دادگاه های ایالتی و فدرال گذرانده است. در آ،ین تصمیم، دادگاه استیناف دریافت که ایجاد کیک می‌تواند «ذاتاً گویا باشد و بنابراین مستحق حمایت متمم اول» است. با این حال، دادگاه همچنان با رد این تصور که این کیک خاص بیانگر است، حمایت از آزادی بیان را رد کرد:

ما به این نتیجه رسیدیم که ایجاد یک کیک صورتی با رنگ آبی ذاتاً بیانگر نیست و هر پیام یا نمادی که برای 39 ناظر ارائه می کند به نانوا نسبت داده نمی شود. بنابراین، CADA Masterpiece و Phillips را مجبور نمی کند که از طریق ایجاد و فروش چنین کیکی به Scardina صحبت کنند.

دادگاه از همان منطق طراحی کیک برای رد ادعاهای مذهبی فیلیپس استفاده کرد:

ما همچنین استدلال Masterpiece و Phillips را رد می کنیم که اساسنامه آنها را به دلیل اعمال اعتقادات مذهبی خود مجازات می کند زیرا CADA “کاربرد دارد”.[d] از طریق استفاده ادعایی کمیسیون از یک «قاعده توهین آمیز»». بلکه در مورد این واقعیت است که کیک صورتی و آبی هیچ پیامی را بیان نمی کند، چه سکولار و چه مذهبی.

خوشبختانه، 303 خلاق از یک پیروزی بزرگ آزادی بیان برخوردار است. این پرونده شامل چالش یک طراح وب است که نه تنها به او گفته شده بود که علیرغم مخالفت های مذهبی خود باید وب سایت هایی را برای ازدواج همجنس گرایان آماده کند، بلکه نمی تواند در وب سایت خود بی،ه ای در مورد نظرات خود در مورد ازدواج همجنس گرایان منتشر کند. برای طرفداران آزادی بیان، این ،یبی کابوس‌آمیز از سخنر، اجباری و سخنر، سانسور شده است.

با این محرومیت از حقوق قانونی خود، فیلیپس به درخواست تجدیدنظر به دیوان عالی نزدیک‌تر می‌شود، که او را در سال 2018 با رسیدگی به پرونده‌اش در سال 2018 درگیر دادخواست‌های دیگری کرد.

در اینجا تصمیم است: Scardina v. Masterpiece Cakes،p Inc.، شماره 2023COA8 (Colo. App. Ct. 26 ژانویه 2023)، https://www.courts.state.co.us/Courts/Court_of_Appeals/Opinion/2023/21CA1142-PD.pdf.

مثل این:

پسندیدن بارگذاری…


منبع: https://jonathanturley.org/2023/01/27/masterpiece-cakes،p-loses-appeal-over-gender-transition-cake/