دسته‌ها
اخبار

شرکت انگلیسی کلاسیک دال را برای حذف کلمات توهین آمیز بازنویسی می کند – جاناتان تورلی


وقتی به آنها نیاز دارید Oompa Loompas کجا هستند. دستیاران ویلی ونکا پرسیدند: «وقتی بچه‌ات دل‌پسند است، چه ،ی را مقصر می‌د،؟ مثل گربه سیامی متنعم و ،اب؟» پس از اینکه Puffin Books خوانندگان حساسی را برای «به‌روزرس،» بخش‌هایی از کتاب‌های ک،یک رولد دال استخدام کرد، می‌توان همین سؤال را درباره ناشران پرسید. تغییرات شامل حذف ارجاع به “چاق” بودن آگوستوس گلوپ است. با این حال، بر خلاف اومپا لومپاها، که پناهگاهی «از ،rns،glers و snozz،ers و آن whangdoodles شرور وحشتناک» پیدا ،د، امروز هیچ مکان امنی برای whangdoodles بیدار وجود ندارد.

در حالی که ناشران اروپایی دارند از بازنویسی خودداری کرد ک،یک های دال، کتاب های پافین معتقد است که تغییر کتاب پس از مرگ نویسنده کاملا قابل قبول است. پافین به سادگی نمی‌توانست به مواردی مانند وزن Gloop احترام بگذارد. بنابراین آنها “چربی” را به “بزرگ” تغییر دادند. (معلوم نیست که Puffin Books با شخصیت والتر تیویس “Minnesota Fats” چه خواهد کرد. هاست،. «مینسوتا انورموس» فقط همان کیفیت شنی معتبر را در درام سالن است، ندارد).

هشدار ویدئوی زیر نشان می‌دهد که OOMPA LOOMPAS به کلمه‌ای اشاره می‌کند که شکل بدن را به تصویر می‌کشد:

انتشارات فرانسوی Gallimard به تلگراف گفت که چنین آثاری را بازنویسی نخواهد کرد و تجدید نظرها «فقط مربوط به بریت،ا است».

با این حال، بسیاری بر این باورند که بازنویسی آثار نویسندگان بزرگ کاملاً قابل قبول است. قبلاً در مورد چگونگی بازنویسی بخش‌هایی از آثار ک،یک تواین توسط ناشران صحبت کردیم ماجراهای هاکلبری فین زیرا مردم نوشته اصلی را توهین آمیز می دانستند.

از آنجایی که نویسندگان و ویراستاران از فهرست سیاه حمایت می کنند، دیدن پشتیب، از تغییر ساده کار دیگران برای تطابق با ارزش های شما، چندان تعجب آور نیست. این دوران سلطنت لیلیپوت‌های ادبی است که بر سر آثار بزرگ هجوم می‌آورند تا آنها را با بینش و ترجیحات خود مطابقت دهند. به جای لغو نویسندگان، آنها به سادگی آنها را (از جمله ،، که مدت ها درگذشته اند) مجبور می کنند که با صدای دیگری صحبت کنند یا از کلمات متفاوت استفاده کنند. این نویسندگان به عروسک‌های بطن‌باز برای دیگر، تبدیل می‌شوند که از طریق آثارشان صحبت می‌کنند.

سکوت بسیاری از نویسندگان و دانشگاهیان کر کننده است. افرادی که ادعا می‌کنند از آزادی بیان حمایت می‌کنند، فقط به کفش‌های خود نگاه می‌کنند تا اینکه در معرض خطر قرار گرفتن به ،وان ارتجاعی یا حساسیت ناکافی نسبت به آداب معاصر باشند. بالا،ه دال مخالفت نمی کند، چرا ما باید؟ البته او در سال 1990 درگذشت، اما ا،ر نویسندگان و ویراستاران امروزی یا از چنین نقض‌هایی در بیان خلاقانه حمایت می‌کنند یا کاملاً مرعوب فلش‌موب‌هایی هستند که منتقدان را هدف قرار می‌دهند.

بنابراین Puffin Books این آثار را به هیجان فعالان تغییر خواهد داد. این آپاراتچیک‌های بیدار شاهکاری را می‌گیرند که هرگز نمی‌توانستند آن را خودشان بنویسند و متن‌ها را متن، با ارزش‌های خود تغییر می‌دهند. این حمله به استقلال و بیان آزاد هنرمندان و نویسندگان است، اما حتی یک اومپا لومپا هنوز در اطراف نیست که اعتراض کند:

Oompa Loompa doompadee doo
من یک پازل دیگر برای شما دارم
اومپا لومپا دومپا داه دی
اگر عاقل باشی به من گوش می دهی

… چرا سعی نمی کنید به سادگی یک کتاب بخو،د؟
یا طاقت نگاه ، را ندارید؟

مثل این:

پسندیدن بارگذاری…


منبع: https://jonathanturley.org/2023/02/23/the-rise-of-the-woke-whangdoodles-english-company-rewrites-dahl-cl،ics-to-remove-offensive-words/