دسته‌ها
اخبار

قانون جزایی کارولینای شمالی قانون جزایی NC


پس از آن که اندرو براون جونیور در آوریل 2021 توسط افسران مجری قانون در شهر الیزابت هدف گلوله قرار گرفت و به قتل رسید، چندین نهاد رسانه ای تلاش ،د تا اسناد ضبط شده آژانس مجری قانون را از وقایع به دست آورند. این شرکت‌ها به دنبال انتشار این ضبط‌ها از دادگاه عالی بودند GS 132-1.4Aز) و شش روز پس از تیراندازی با استفاده از دادخواستی که توسط اداره اداری دادگاه ها ایجاد شده است، درخواست خود را تسلیم ،د. AOC-CV-270. یک قاضی دادگاه مافوق با توجه به این که آزادی تهدیدی جدی برای اجرای عادلانه و منظم عدالت خواهد بود و نیاز به حمایت از تحقیقات داخلی یا جنایی فعال وجود دارد، این درخواست را رد کرد. پس از اینکه دادستان ناحیه پاسکوتانک اعلام کرد که به دنبال اتهامات مربوط به این حادثه نخواهد بود، شرکت‌ها دادخواست دیگری را در فرم AOC-CV-270 ارائه ،د و خواستار انتشار فایل‌های ضبط شده شدند. یک قاضی دادگاه مافوق دیگر این دادخواست بعدی را رد کرد بر این اساس که خواهان‌ها باید یک دعوای مدنی معمولی برای انتشار فایل‌های ضبط شده تحت GS 132-1.4A(g) ارائه کنند. شرکت‌های رسانه‌ای اعتراض ،د و در نظری که هفته گذشته منتشر شد، دادگاه تجدیدنظر حکم دادگاه مافوق را تأیید کرد. دیدن در دوباره ضبط های سازمان مجری قانون زندان، شماره COA22-446، ___ برنامه NC. ___ (2023).

افشا و انتشار فایل های ضبط شده نیروی انتظامی. GS 132-1.4A دو راه برای دسترسی به ضبط‌های آژانس مجری قانون ارائه می‌کند: (1) افشا ،، که شامل در دسترس قرار دادن یک قطعه ضبط شده برای مشاهده یا گوش دادن توسط طرف درخواست‌کننده است و (2) انتشار، که به طرف درخواست‌کننده ارائه می‌دهد. کپی از ضبط

افشای. ضبط‌های سازمان مجری قانون فقط برای شخصی که تصویر یا صدای او در ضبط وجود دارد یا نماینده شخصی آن شخص قابل افشای (ی،ی نشان داده شده) است. افشا به طور کلی توسط GS 132-1.4A (c)، (d)، و (e) کنترل می شود. (قو،ن ویژه حاکم بر افشای ضبطی که مرگ یا صدمات جدی بدنی را به تصویر می‌کشد، GS 132.14A (b1)، (b2)، (b3)، و (b4)، پس از ثبت دادخواست‌ها در پرونده فعلی وضع شدند. دیدن SL 2021-138 (S 300) (در اینجا بحث شده است).)

رهایی. علاوه بر سازمان مجری قانون بازداشت، دو دسته از متقاضیان می‌توانند درخواست کنند که دادگاه مافوق دستور انتشار فایل‌های ضبط شده سازمان اجرای قانون را صادر کند: (1) اشخاصی که مجاز به دریافت افشا هستند. و (2) اشخاص یا نهادهای دیگر.

شخصی که مجاز به دریافت افشا است، می‌تواند از دادگاه مافوق در هر شهرست، که بخشی از ضبط انجام شده است، درخواست کند تا دستور انتشار ضبط را صادر کند. دیدن GS 132-1.4A(f). دادخواست باید در فرمی که توسط اداره اداری دادگاه ها (AOC) تأیید شده است تنظیم شود (نگاه کنید به AOC-CV-270) و باید ضبط مورد نظر را شناسایی کند. باید به رئیس نیروی انتظامی اخطار داده شود و فرصتی برای استماع او داده شود. برای ثبت دادخواست هزینه ای دریافت نمی شود.

انواع دیگر متقاضیان باید در هر شهرست، که هر بخشی از ضبط برای صدور دستور انتشار ضبط شده است، «اقدامی به دادگاه مافوق» ارائه کنند. دیدن GS 132.1.4A (g). این درخواست کنندگان همچنین باید ضبط مورد نظر را شناسایی کنند، و به افراد زیر باید اطلاع داده شود و فرصت شنیدن داده شود: (الف) رئیس سازمان اجرای قانون بازداشت؛ (ب) هر پرسنل سازمان اجرای قانون که تصویر یا صدای آنها در ضبط وجود دارد و رئیس سازمان اجرای قانون استخدام کننده آن شخص؛ و (ج) دادستان منطقه.

دادخواست انتشار فرم ایجاد شده توسط AOC، AOC-CV-270، حاوی دو کادر انتخاب است به طوری که درخواست کننده ممکن است نشان دهد که آیا آزادی طبق GS 132-1.4A(f) توسط شخصی مجاز به دریافت افشا یا بر اساس GS درخواست شده است یا خیر. 132-1.4A(g) توسط نهاد دیگری. فرم اشاره می کند که در مورد دوم، هزینه بایگ، اعمال می شود.

در گزارش های سازمان مجری قانون بازداشت، شماره COA22-446، ___ برنامه NC. ___ (2023). همانطور که قبلاً اشاره شد، دادگاه بدوی در پرونده فعلی، دادخواست شرکت‌های رسانه‌ای را بر این اساس رد کرد که شاکی در طرح دعوی مطابق با GS 132A-1.4A(g) کوتاهی کرد. شاکیان با این استدلال که قاضی GS 132-1.4A را اشتباه تعبیر کرده است، درخواست تجدید نظر ،د. دادگاه تجدیدنظر حکم دادگاه بدوی را تایید کرد.

دادگاه استیناف اعلام کرد که طرفی که به دنبال انتشار فایل‌های ضبط‌شده بر اساس GS 132-1.4A(g) است، باید چنین درخواستی را با طرح دعوای مدنی عادی به جای دادخواست با استفاده از فرم AOC آغاز کند. دادگاه استیناف استدلال کرد که اصطلاح “اقدام” استفاده شده در GS 132-1.4A(g) یک اصطلاح هنری است که در GS 1-2 به ،وان «یک دادرسی عادی در دادگاه دادگستری». دادگاه به تصمیم خود اشاره کرد چارنز در برابر براون، برنامه 129 NC. 635 (1998)، که طرفی که به دنبال وادار ، افشای سوابق عمومی تحت GS 132-9 است، که اجازه می دهد “[a]برای اجبار افشاء باید دادخواست مدنی همراه با احضاریه اقامه نماید. سپس دادگاه به استفاده از اصطلاحات متفاوت در GS 132-1.4A(f) و (g) اشاره کرد. در حالی که بخش فرعی قانونی اخیر به یک اقدام اشاره می کند، بخش فرعی (f) به شخصی که به دنبال افشای اطلاعات است دستور می دهد تا در فرمی که توسط AOC تأیید شده است، دادخواست ارائه دهد. دادگاه نتیجه گرفت که اگر قانونگذار قصد داشت از فرم AOC برای درخواست‌های زیر بخش (ز) نیز استفاده کند، این را ارائه می‌کرد.

درخواست های آینده برای آزادی واردات دارایی دیوان برای اشخاص یا نهادهایی که به دنبال افشاء تحت GS 132-1.4A(g) هستند، ساده است. از AOC-CV-270 استفاده نکنید. در عوض، شکایت کنید و از انطباق با قو،ن آیین دادرسی مدنی، از جمله قو،ن حاکم بر خدمات دادرسی اطمینان حاصل کنید.


منبع: https://nccriminallaw.sog.unc.edu/court-of-appeals-affirms-order-dismissing-media-en،ies-pe،ion-for-release-of-law-enforcement-recordings-in-andrew-brown-case/