دسته‌ها
اخبار

نرخ تورم در بریتانیا برای دومین ماه متوالی کاهش یافت BBC News فارسی | kasrasaran

نرخ تورم در بریتانیا برای دومین ماه متوالی کاهش یافت BBC News فارسی | kasrasaran

در چنین حالتی، این وظیفه شیر ایمنی است که به‌موقع وارد عمل شود، فشار را تعدیل کند و سیستم را در برابر خطر به وجود آمده من در مورد این فکر کردم محافظت نماید. شیرهای اطمینان استاندارد معمولاً از فولاد کربنی برای دماهای متوسط استفاده می کنند. فولاد تنگستن برای دمای بالاتر، کاربردهای غیر خورنده و فولاد ضد زنگ برای بخار خورنده یا تمیز استفاده می شود. شیر تخلیه – یک دستگاه کاهش فشار که توسط فشار استاتیک ورودی فعال می شود و دارای یک بالابر تدریجی است که معمولاً متناسب با افزایش فشار بیش از فشار باز است. در گروه شیر فشارشکن و شیر اطمینان سایت مرجع دماتجهیز، اطلاعات و قیمت های انواع شیر شیر فشارشکن، شیر اطمینان، شیر هواگیری و… با گارانتی اصلی جهت بررسی و خرید شما کاربران و کارفرمایان گرامی ارائه گردیده است.

  • زمانیکه فشار از حداکثر فشار کاری مجاز (MWAP) یا فشاری که سیستم بر اساس آن طراحی شده بیشتر می‌شود، Overpressure یا فشار بیش از حد رخ می‌دهد.
  • زمانی که فشار سیال در مخزن یا خط لوله از حد تعیین شده فراتر می رود، سیفتی ولو باز شده و سیال را به بیرون هدایت می کند.
  • در چنین حالتی، این وظیفه شیر ایمنی است که به‌موقع وارد عمل شود، فشار را تعدیل کند و سیستم را در برابر خطر به وجود آمده محافظت نماید.
  • ریبویلر یک مدل از مبدل‌های حرارتی پوسته و لوله است که محصولات خروجی از برج تقطیر را گرم می‌کند.
  • شیر اطمینان یا سوپاپ اطمینان در سیستم های بخار معمولا بر روی بویلر بخار و تجهیزاتی مانند خروجی فشار شکن ها تعبیه می شوند.

هدف اصلی از استفاده از شیر ایمنی محافظت از جان افراد، تجهیزات، زیرساخت ­ها و محیط‌زیست است. وقتی نیرویی که از سیال وارد می شود از نیروی فنر که به نازل و سطح دیسک وارد می شود، بیشتر باشد، سیفتی ولو شروع به برقراری تعادل می کند. به عبارت دیگر، در این حالت، سیستم دچار افزایش فشار شده، در نتیجه آن، فنر فشرده شده و سیفتی ولو باز می شود. در این موقع، به کمک نازل، فشار اضافی به خارج از سیستم منتقل می شود تا زمانی که تعادل سیستم برقرار شود. در نهایت، با رسیدن سیستم به حالت تعادل، فنر به جای خود برگشته و شیر بسته می شود.

شیر فشار شکن پایلوت دار دیافراگمی:

این شیر ها به صورت ضربه ای عمل نمی کنند و درست زمانی استفاده می شود که تنها تخلیه حجم کمی از سیال موجب کاهش سریع فشار شود. این شیر ها معمولا به صورت مداوم در حالت Overpressure (فشار بیش از حد) عمل می کنند تا فشار سیستم را در حد نرمال نگه دارند. آن‌چه گفتیم، تعریف ساده‌ای از طرز کار شیر اطمینان فنری با نوع عملکرد مستقیم بود. انتخاب مدل شیر اطمینان باید باتوجه‌ به نوع سیال کاری و میزان افزایش فشار و شرایط کاری تجهیز و..

اصطلاحات رایج در طراحی شیر اطمینان

با کمی دقت در فرایند های این سایت های صنعتی، اهمیت نصب سیفتی ولو بیشتر مشخص می شود. چون گاهی وقت ها عدم توجه به این موضوع، عالوه بر خسارات مالی، خسارات جانی هم در پی خواهد داشت. در مخازن ژاکت دار، سیفتی ولو فشار را مهار کرده، مانع انفجار می شود و الیه محافظ یا ژاکت باعث تثبیت دما می شود. خطوط لوله در قسمت های مختلف استفاده می شوند که بر اساس کارکردشان، شیر هایی با ظرفیت های متفاوت در این سیستم نصب می شوند. حرارت مثل حرارت مشعل های گازی در سیستم خطوط انتقال مایع سرد می تواند باعث مسدود شدن آن شود. این امر فشار روی خطوط لوله را زیاد می کند و خطر انفجار یا ترکیدگی لوله، سیستم را تهدید می کند.

استفاده از تجهیزات ایمنی در صنایع مختلف می‌تواند تا حد زیادی ایمنی کارکنان و تجهیزات موجود در واحدهای صنعتی را تضمین ‌کند. بنابراین صرف هزینه برای تامین تجهیزات ایمنی، یک سرمایه‌گذاری ایمن و سودمند است. علاوه بر این استاندارد های ملی برای بسیاری از مدل های شیر اطمینان تنظیم شده اند. سیفتی ولو Safety Valve در اقع واژه لاتین شیر اطمینان می باشد و از جهت مفهومی هیچ اختلافی با یکدیگر ندارند . معمولا در دیتاهای فنی و اسناد مهندسی از واژه لاتین سیفتی لو و در بین کسب بازار از شیر اطمینان استفاده می شود . ما در کنترل تک از قشرهای مختلف مخاطب و مشتریانی را داریم ، به همین جهت از هر دو واژه استفاده شده است .