دسته‌ها
اخبار

نوشتن پیشینه تحقیق در مقاله روش‌های نگارش پیشینه در مقاله نویسی | porseshneshan

نوشتن پیشینه تحقیق در مقاله روش‌های نگارش پیشینه در مقاله نویسی | porseshneshan

موسسه انتشاراتی اشراق، جامع‌ترین و برترین پلتفرم ارائه خدمات ترجمه و سایر خدمات زبانی سایت پرسشنامه پرسش نشان در ایران است. ما در موسسه انتشاراتی اشراق، خدمات ترجمه تخصصی کتاب، ترجمه مقاله، ترجمه متون تخصصی، ویراستاری مقاله و … و) برخورداری از یافته های پژوهش های قبلی در همان زمینه(بیانی، 1378، ص 12). ج) استفاده از روش های موفق پژوهش های قبلی و پرهیز از تکرار شکست های گذشته. موتورهای جستجو از منابعی است که استفاده از آن‌ها روزبه¬روز در حال افزایش است و نقش مهمی در بازیابی منابع دارند.

  • راهپیما و همکاران (1391) پژوهشی با هدف بررسی رابطه بین سلامت عمومی و رضایت زناشویی با فرسودگی شغلی زنان شاغل انجام دادند.
  • در زمینه هر مورد چکیده ای که در گزارش خود مورد استفاده قرار می دهیم باید از خود سوال کنیم که این چکیده چه کاربردی در کار پژوهشی من دارد.
  • علاوه بر این نکات، نکات فنی دیگری نیز وجود دارد همانند نوع فونت، سایز فونت و فاصله خطوط و موارد دیگری که دانشجو باید به دستورالعمل استاندارد دانشگاه مراجعه کند و موارد ذکر شده در آن را در پایان نامه نهایی خود اعمال کند.
  • ۳-مشخصات کتاب شناسی (فهرست منابع) به سبکی که مورد نظر پژوهشگر است ضبط می‌شود .اگر سبک خاصی مورد نظر نباشد از سبک متداول روان شناسان امریکایی APA پیروی می‌شود .
  • همچنین، مشخص می‌شود که تئوری‌های پیشین تا چه اندازه‌ مورد آزمایش قرار گرفته‌اند.

برای این منظور، در مورد هر مقاله، باید طرح تحقیق آن مورد نظر قرار گرفته، روش اجرای آن به طور انتقادی بررسی شود، یافته‌های به دست آمده آن در رابطه با هدف‌های تحقیق، مورد قضاوت قرار گیرد. ین یر و کوسکون (2013) پژوهشی تحت عنوان«استفاده از منابع شغلی و تقاضاهای شغلی در پیش بینی فرسودگی شغلی» انجام دادند. نتایج پژوهش آنها نشان داد که بین فرسودگی شغلی و تقاضاهی شغلی رابطه مثبت معنادار وجود دارد و بین منابع شغلی و فرسودگی شغلی رابطه منفی معنادار وجود دارد.

اقتصاد گردشگری (مروری بر پیشینه تحقیق در خارج و داخل)

ساده‌ترین استراتژی دنبال کردن روند پیشرفت یک موضوع در طول سال‌های گذشته است. در صورتی که شما این استراتژی را انتخاب کردید، از بیان خلاصه و تهیه لیستی از تحقیقات انجام گرفته بدون تجزیه و تحلیل آنها پرهیز کنید. سعی کنید الگوها، نکات و بحث اصلی را که مسیر تحقیقات را شکل داده است، شناسایی کنید. یکی از مهمترین کارهایی که هر محقق باید انجام دهد دسته بندی پیشینه بر اساس یک ملاک معتبر است. بسیاری از متغیرها قبل از شروع تحقیق، برای پژوهش گر، نامشخص و یا بی تأثیر به نظر می رسند و محقق با مطالعه منابع، به ضرورت بررسی آنها پی می برد.

نحوه نوشتن پیشینه تحقیق در پروپوزال پایان نامه

پس از بیان یافته‌های خود در پاراگراف‌های اصلی، سه هدف نهایی برای تکمیل نتیجه گیری مقاله وجود دارد. اول نویسنده باید یافته‌های خود را به ‌طور خلاصه بیان کند و به ‌اختصار به این سؤال پاسخ دهد که “چه چیزی آموخته است؟” بعد از بحث در مورد اطلاعات، مرحله بعدی بیان اهمیت اطلاعات با ارجاع به دنیای کنونی است. به عبارت دیگر، خواننده چگونه می‌تواند این اطلاعات را استخراج کرده و از آن در جامعه حاضر استفاده کند؟ از این منظر، موضوع را با یک دنباله باز به پایان می‌رسانیم. به ‌عنوان نویسنده باید جریان فکری برای خواننده درباره موضوع اصلی مقاله ایجاد کنید تا بتواند بررسی بیشتری انجام دهد؛ یعنی خواننده باید به این موضوع فکر کند که مسیر بعدی این بحث کجا خواهد بود. هنگام نیاز به نگارش ادبیات پژوهش، معمولا دانشجویان به این سؤال می‌رسند که حجم مطالب باید چقدر باشد.