دسته‌ها
اخبار

چرا شکایت از بانک دشوار است؟


شکایت از بانک کار آس، نیست. بانک ها توسط قو،ن مختلفی محافظت می شوند که اختلافات را به خارج از دادگاه و از هیئت منصفه دلسوز منتقل می کند. چنین قو،نی، دعاوی قضایی را ضعیف تر از سایر انواع مشاغل می کند. ممکن است همچنان عاقلانه باشد که با یک وکیل مشورت کنید، اما گزینه های شما ممکن است محدودتر از انواع دیگر دعاوی باشد.

ساختمان بانک با پنجره های شیشه ایداوری اجباری

ا،ر دعاوی علیه بانک قبل از ورود به دادگاه منع می شود. ا،ر قراردادهای بانکی شامل اجباری هستند داوری بندهایی که مست،م آن است که هرگونه اختلاف بین بانک و مشتری به داور خصوصی ارسال شود. داوری یک محاکمه توسط قاضی خصوصی است که توسط طرفین، معمولاً بانک، به جای دادگاه با هیئت منصفه انتخاب می شود.

داوری اجباری همیشه یک مانع مهم در حقوق مصرف کننده و تجارت است. با این حال، در سال 2017، کنگره قانونی را لغو کرد که بانک ها و سایر صادرکنندگان کارت اعتباری را از اجرای بندهای داوری اجباری علیه اقدامات دسته جمعی و سایر دعاوی بزرگ مصرف کننده منع می کرد. در حالی که هنوز امکان طرح دعوی علیه یک بانک وجود دارد، این دعوی احتمالاً به یک داوری گران قیمت تبدیل خواهد شد.

فرآیندهای ،تی

دعاوی حقوقی علیه بانک ها نیز اغلب ابزاری ناکارآمد برای پاسخگویی بانک است. این حمایت مالی از مصرف کننده دفتر (CFPB) یک آژانس فدرال است که بانک ها و سایر موسسات مالی را تنظیم می کند. CFPB شکایات مصرف کنندگان را می گیرد و آنها را بررسی می کند، که اغلب نیاز به یک دادخواست گران قیمت را از بین می برد. با این حال، CFPB مستقل است و آژانس خودش تصمیم می گیرد که آیا ادعایی ارزش بررسی دارد یا خیر. اگر CFPB از بررسی ادعای شما امتناع ورزد، روند تجدید نظر وجود ندارد.

هزینه های وکیل

شکایت از بانک در صورت باخت با خطرات واقعی همراه است. بسیاری از قراردادهای بانکی حاوی بند حق الوکاله هستند که بازنده دعوی را م،م به پرداخت به برنده می کند. تنها چیزی که بدتر از باختن یک دعوای حقوقی به بانک است، پرداخت به بانک برای امتیاز از دست دادن دعوای مذکور است. همانطور که با بیشتر کت و شلوار مدنی، شکایت از بانک ارزان نیست. هم برای مصرف کننده و هم برای بانک هزینه هنگفتی در بر خواهد داشت و در صورتی که بانک برتری داشته باشد، آن هزینه ها به شاکی که در وهله اول اقدام را آغاز کرده است، منتقل می شود. عاقلانه است که قبل از قبول این ریسک احتمالی در طرح ادعایی علیه بانک با یک وکیل مشورت کنید.

آیا برای شکایت از بانک به وکیل نیاز دارم؟

اگر فکر می کنید که بانکی حقوق شما را نقض کرده است، باید با یک تماس بگیرید وکیل مالی. یک وکیل ماهر می تواند حقوق و گزینه های شما را توضیح دهد و به شما در تنظیم یک دادخواست و نمایندگی شما در دادگاه کمک کند. داشتن یک وکیل در کنار شما می تواند به م،ای تفاوت بین غالب شدن و از دست دادن پرونده مدنی شما باشد.


منبع: https://lawblog.legalmatch.com/2022/08/05/why-it-is-difficult-to-sue-a-bank/