دسته‌ها
اخبار

حقوق خود (مبتنی بر معاهده) را بشناسید – داوری و حل اختلاف


13 ژانویه 2023

دیتمار و ایندرنیوس


برای چاپ این مقاله کافی است در سایت Mondaq.com ثبت نام کنید یا وارد شوید.

هنگامی که به سرمایه گذاری خارجی مربوط می شود و اختلافات مربوط به ،ت میزبان شروع می شود، مدارک مربوطه برای بررسی یک شرکت نه تنها قراردادهای خود، بلکه هرگونه معاهدات مربوطه است.

با نگاهی به اخبار اخیر، اغلب از نقل قول شگفت زده می شوم “،، که نمی توانند گذشته را به خاطر بیاورند، محکوم به تکرار آن هستند.” صرف نظر از اینکه این نقل قول به چه ،ی نسبت داده می شود (فیلسوف جورج سانتایانا مظنون اصلی است)، مطمئناً از بسیاری جهات درست است. از یک طرف، افراد بسیار کمی همه اینها را به همان شکلی که دیدند، دیدند، اما از سوی دیگر، تقریباً برای هر رویداد تکان دهنده‌ای که اخیراً شاهد آن بوده‌ایم، سابقه تاریخی وجود دارد – از جنگ و تحریم تا اوج. تورم، بحران انرژی و اقدامات خودسرانه ای که توسط ،ت های خاصی علیه شرکت های خارجی فعال در آن ایالت ها مورد بحث و/یا اتخاذ شده است.

همانطور که همه ما می د،م، همه گیری همه گیر را وادار کرد تا نگاهی طول، و سخت به بندهای فورس ماژور در قراردادهای اصلی خود بیندازند – که قبلاً به ،وان بند “هرگز اتفاق نخواهد افتاد” در نظر گرفته می شد. با این حال، اکنون به نظر می رسد که ما به زمان نگاه دقیق تر به مک،سم های حل و فصل اختلافات بین سرمایه گذار و ،ت نزدیک شده ایم، و با آن، حقوق اعطا شده به سرمایه گذار، که در کشورهایی مستقر هستند که معاهدات سرمایه گذاری دوجانبه یا چندجانبه را منعقد کرده اند. ایالت های دیگر

عصر جدیدی در شمال اروپا؟

برای بسیاری از سرمایه گذاران نوردیک (به ،وان مثال شرکت ها)، می تواند بسیار عجیب به نظر برسد که آنها ممکن است بر اساس معاهداتی که خود این شرکت ها آن را امضا نکرده اند، حقوق قابل توجهی علیه ،ت ها داشته باشند. در حالی که تعداد زیادی از شرکت‌های بین‌المللی که در کشورهای خارجی سرمایه‌گذاری کرده‌اند، از قبل با این حقوق و داوری‌هایی که از طریق آنها این حقوق اجرا می‌شود، آشنا هستند، نوردیک‌ها نسبتاً از حل و فصل اختلافات از طریق داوری سرمایه‌گذاری غایب بوده‌اند. حالا اما به نظر می رسد که جزر و مد به آرامی در حال تغییر است. شرکت‌های نوردیک با توجه به تغییر فضای سیاسی و اقدامات خودسرانه اخیر برخی از کشورها، نگاه دقیق‌تری به معاهدات سرمایه‌گذاری مربوطه و حقوق اعطا شده به سرمایه‌گذاران بر اساس آن دارند.

به این ترتیب، هنگامی که به سرمایه گذاری خارجی مربوط می شود و اختلافات مربوط به ،ت میزبان شروع می شود، مدارک مربوطه برای یک شرکت برای بررسی در هنگام بررسی رجوع قانونی تنها قراردادهای خود آنها نیست. بلکه هر معاهدات مربوطه. آیا معاهده ای بین کشور اصلی سرمایه گذار و کشور میزب، که سرمایه گذاری در آن انجام شده است وجود دارد؟ اگر چنین است، آیا به نظر می رسد که این معاهده نقض شده است؟

در این مواقع، مطمئناً ارزش بررسی را دارد.

محتوای این مقاله به منظور ارائه یک راهنمای کلی در مورد موضوع است. باید در مورد شرایط خاص خود از یک متخصص مشاوره بگیرید.

مقالات پرطرفدار در مورد: دعاوی حقوقی، میانجیگری و داوری از فنلاند

سال 2023 برای وکلای PI چیست؟

اتاق های دروازه

در مورد دو پرونده آزمایشی (Rabot v H،am، Briggs v Laditam) که با هم از کاخ دادگستری که شهرستان است خارج شده اند، منتظر حکم دادگاه استیناف است.


منبع: http://www.mondaq.com/Article/1246062